וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי הצפרדע עם "איבר המין" הענק שסחף את הרשת

אילן גלר

17.5.2016 / 9:23

למרות ההתלהבות של הגולשים הרבים, כל מי שמבין קצת בהרגלי הרבייה של צפרדעים ידע לספר לכם שזה לא יכול להיות איבר מין. אבל לאינטרנט פחות אכפת העובדות

מערכת וואלה!

תמונה שצולמה באוסטרליה בשבוע שעבר, והפכה ללהיט ויראלי בזכות עשרות אלפי שיתופים בפייסבוק, מציגה לכאורה צפרדע עם איבר מין ענקי ולא פרופורציונלי. גולשים שראו את התמונה הגיבו, כצפוי, בהתלהבות אדירה. "הצפרדע הזה יהפוך מישהי לשמחה מאוד", הגיב אחד המשתמשים.

הבעיה היחידה היא שלצפרדעים אין כלל איברי מין חיצוניים. הן מתרבות באמצעות הפריה חיצונית: הנקבה מטילה ביצים והזכר עובר במקום שניות ספורות לאחר מכן, מפזר זרע עליהן ומביא להפריה. במעט מאוד מינים של צפרדעים התפתחו איברים חיצוניים כלשהם הקשורים לפעילות זו.

ההסבר הסביר ביותר לצילום, בהנחה כי לא מדובר בזיוף מוחלט בפוטושופ, הוא שהצפרדע בצילום סובל ממוטיה גנטית כלשהי, שגרמה להתפתחותה החלקית של רגל נוספת ומיותרת. זהו למעשה האיבר המצולם בתמונה, אם כי כמובן שללא בדיקה במעבדה לא ניתן לקבוע במדויק כיצד התפתחה הרגל והאם היא גורמת לסבל כלשהו לצפרדע שהצליח לשרוד עד גיל הבגרות למרות התוספת. התלהבותם של הגולשים, אם כן, לא הייתה במקום - אם כי הם זכו לשיעור מרתק בביולוגיה של מיני הדו-חיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זו כנראה רגל שלישית./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל זה בטוח לא איבר מין./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ויראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully