וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה המדהימה הזו מהסרטים הופכת למציאות

אילן גלר

20.5.2016 / 6:54

מציאות מדומה היא אמנם הלהיט הנוכחי אבל העתיד הוא מציאות רבודה - שילוב של העולם הפיזי שלנו עם עולם וירטואלי של מידע מרחף באוויר. ואנחנו כבר לגמרי שם

צילום מסך

בכמה מהסצינות המרהיבות ביותר, שראינו בסרטי מדע בדיוני כמו "איירון-מן" או "דוח מיוחד", הגיבור מתפעל מערכת מחשב המופיעה בכל מקום מסביבו: לא על מסכים המוגבלים בגודלם או בצורתם, אלא נתונים הצפים באוויר בדיוק במקום הרלוונטי ביותר עבורם; שילוב מושלם בין העולם הווירטואלי ובין העולם האמיתי.

ובכן, מתברר שהעתיד הזה כנראה הרבה יותר קרוב משחשבנו; חברת הסטארטאפ Magic Leap, שאחד מסניפיי הפיתוח המרכזיים שלה נמצא בישראל, עובדת על משקפי מציאות רבודה (Augmented Reality) היוצרים מסכי מחשב וירטואליים בכל מקום הנמצא בתוך שדה הראייה של אדם המרכיב את המשקפיים. עד כה פעלה החברה בסודיות מוחלטת, אך כעת היא מציגה סרטון ראשון הכולל, לטענתה, הצצה לגרסה הנוכחית של הטכנולוגיה.

מה שנראה בסרטון הוא, בפשטות, חזון מדע בדיוני שהופך למציאות. רשימת מטלות ומסמכים מרחפת לה באלגנטיות מעל שולחן העבודה, נתוני מזג האוויר ושיחות נכנסות צצים להם באוויר בדיוק ברגע הנכון, תכניות לטיול הופכות למעין הולוגרמה מדהימה, ואתר לרכישת נעליים מציג מודל תלת-ממדי ריאליסטי של המוצר. מתי נוכל להתנסות בכל זה בעצמנו? Magic Leap עדיין לא מוכנה לפרסם תאריך יציאה משוער למשקפיים שלה, אך סביר כי מדובר בשנים ספורות לכל היותר עד שהמוצר יגיע למדפי החנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully