וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון סופר-חכם: הגאדג'ט שהופך את גב היד למשטח מגע

אילן גלר

18.5.2016 / 6:17

הבעיה המרכזית של כל השעונים החכמים כיום היא המסך הקטן שמקשה על שליטה בכל הפונקציות בטאצ'. טכנולוגיה חדשה מאפשרת להקליק מבלי לגעת כלל במסך

צילום מסך

שעון חכם הוא גאדג'ט מסקרן, אבל אם יש משהו המשותף לכל הדגמים בשוק זה שהם סובלים מבעיה שנראית כמעט בלתי פתירה - מסכי המגע שלהם חייבים להיות קטנים יחסית, אחרת יהיה קשה להשתמש בהם כשעוני יד. זה מגביל מראש את כמות המידע שהם מסוגלים להציג, ואת גודלן ותחכומן של האפליקציות השונות.

לצוות של חוקרים מאוניברסיטת קרנגי מלון שבפנסילבניה יש רעיון שעשוי לשנות לחלוטין את אופן השימוש בשעונים, ולפתור את הבעיה המרכזית הזו. בדגם הקונספט, אותו הציגו החוקרים, נותר המסך קטנטן אך במקום להסתפק רק בשטח השעון עצמו כמסך מגע, הופכת היד כולה למשטח מגע ענקי המשמש לשליטה באפליקציות.

הטכנולוגיה נעזרת בטבעת, אותה יש לענוד על אצבע היד השנייה, והיא מעבירה לשעון מידע מדויק מספיק בכדי לתפעל את ממשקי האפליקציות. כזכור, בתערוכת המובייל בברצלונה השנה הציגה סוני מקרן קונספט שהופך כל קיר או שולחן למסך מגע ונראה שהטכנולוגיה הזו מתחילה סוף סוף להבשיל.

הטבעת מאפשרת מעקב אחר היד גם כשאינה נוגעת בגב היד וכך ניתן להפעיל את השעון גם באמצעות מחוות תנועה שונות. אפשר אפילו לגרור אפליקציה ממסך השעון לגב היד, ואז לחזור אליה במהירות באמצעות נגיעה באותו מיקום. מתי נוכל לראות את הטכנולוגיה הזו בשעונים חכמים המוצעים למכירה? כנראה שלא בקרוב, אם כי יצרניות כדוגמת אפל וסמסונג בוודאי יתעניינו בטכנולוגיה שלהם.

הופך את היד למשטח מגע. צילום מסך
למה להתעקש להקליק על המסך?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שעון חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully