וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים בפורנו באנדרואיד? יכול להיות שגם אתם נדפקתם

אילן גלר

20.5.2016 / 8:12

מומחי האבטחה של ענקית המחשוב דל מזהירים כי איתרו יותר מ-100 אפליקציות פורנו מסוכנות, בעלות פוטנציאל הרסני למאות אלפי משתמשים

איש מסתכל על סמארטפון במיטה. ShutterStock
שימו לב מאיפה אתם מורידים אפליקציות./ShutterStock

אפליקציות פורנו חינמיות למכשירי אנדרואיד נפוצות למדי באתרים המציעים אלטרנטיבה לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל, אך שימו לב כי רבות מהן עשויות לסכן את פרטיותכם, או לנעול אתכם מחוץ למכשיר הסמארטפון שלכם לאחר ההתקנה. מומחי האבטחה של ענקית המחשוב Dell מזהירים כי איתרו יותר מ-100 אפליקציות פורנו מסוכנות, בעלות פוטנציאל הרסני למאות אלפי משתמשים.

בשלב זה, רוב אפליקציות הפורנו שהוגדרו כנוזקה (Malware) מסתפקות בתעלול שנראה לכאורה בלתי-מזיק: הן משתלטות על מסך הנעילה של מכשיר הסמארטפון, ומודיעות למשתמש בגאווה על נוכחותן. אלכס דוברובסקי מ-Dell מסביר כי לדעתו, הנימוס היחסי הזה אינו אלא ניסוי כלים ראשוני, שלאחריו יגרם נזק חמור הרבה יותר. "הקמפיין הזה נמצא עדיין בשלב ראשוני והוא עוד יתפתח", הוא מזהיר. "המנגנון הזה כנראה עדיין לא מוכן".

לעת עתה, האפליקציות המסוכנות משפיעות רק על מכשירי אנדרואיד מיושנים יחסית, המריצים מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסה 4.4 קיטקאט ומטה. כאמור, גם זה כנראה חלק מניסיון של המפתחים לבחון את האפליקציות על קהל מוגבל בטרם הם יפיצו את הנוזקה לכולם ויצאו במתקפה מלאה ועל כן מומלץ להימנע לחלוטין מאפליקציות שאינכם בטוחים במקורן, ובוודאי אם הגישה אליהן היא מחוץ ל-Play Store הרשמי, שם בוחנים כל אפליקציה ומסירים אפליקציות נגועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully