וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס, צ'יפ, סלט: הכירו את הסטארט-אפ הראשון באבו-גוש

מייקי לוי

19.5.2016 / 17:00

בין חומוסיות וחנויות של היישוב הערבי המוכר ליד ירושלים ממוקם גם המשרד של חברת miggo - חברה צעירה, שזוכה להמון פרגון מבלוגים טכנולוגיים בעולם, וממומנת על ידי פרויקטים בקיקסטרטר

עריכה: יותם וקס ונועה לוי

כשרובנו חושבים על אבו-גוש אנחנו מדמיינים מסעדות ושופינג אבל בלב היישוב ממוקם לו גם סטארט-אפ אחד שקיבל לאחרונה חיבוק ענק מלא מעט בלוגים טכנולוגיים בעולם.

הסטארט-אפ "מיגו" מנסה לשנות את עולם ציוד הצילום. מקימי החברה החלו את דרכם בחברת ציוד הצילום הישראלית Kata, ולאחר שהחברה נקנתה על ידי Manfrotto בשנת 2014, הודיעה החברה כי היא מעבירה את מרכזי הפיתוח והמפעלים לאירופה וסוגרת את הפעילות שלה בישראל. סגירת החברה הותירה עשרות עובדים, עם המון ידע בפיתוח וייצור ציוד צילום, ללא תעסוקה. "מצאנו את עצמנו, 80 עובדים עם המון ניסיון, ידע ותשוקה לעשות מוצרים חדשניים - בלי עבודה. עם זאת, היה לנו הרבה מאוד רצון לעשות את זה מחדש וכך הקמנו את מיגו", מספר גיא ספרוקט מייסד ומנהל השיווק. "התאספנו בדירה מיד אחרי תקופת הצינון המתבקשת והנה אנחנו כאן - באבו-גוש".

הסטארט-אפ מיגו פרץ לכותרות לאחר עליית קמפיין גיוס כספים באתר מימון ההמונים קיקסטרטר. המוצר הראשון של החברה היה Wrap & Strap - כיסוי ורצועה בעיצוב חדשני עבור מצלמה. בעוד שהם הגדירו לקמפיין מטרה של 20,000 דולרים, גויסו בסופו של דבר כ-80,000 דולרים, פי ארבע מהסכום המבוקש. "זאת הייתה הדרך שלנו לעולם", אומר גיא. "גייסנו סכום גדול של כסף שעזר לנו להקים את החברה. כמו כן, קיבלנו פניות ממפיצים ברחבי העולם כמו ביפן, איטליה, אסיה ואמריקה שרצו לקחת את המוצר הזה ולמכור אותו".

גיא ספרוקט, אלונה קומסקי ורפי דוד מחברת מיגו באבו גוש, מאי 2016. ראובן קסטרו
מיגו: אלונה קומסקי, גיא ספרוקט ורפי דוד./ראובן קסטרו

נראה שבמיגו לא מתכוונים לעצור לאחר שלושה פרויקטים מוצלחים שמומנו בהצלחה באמצעות קיקסטארטר וכעת הם מגייסים מימון עבור המוצר הרביעי, ה-Pictar. פיקטר זה גריפ לאייפון שהופך את חווית הצילום לנוחה ומקצועית יותר. "מה שפיקטר יודע לעשות זה לקחת את המצלמה של האייפון ולהפוך אותה להרבה יותר נוחה לשימוש מבחינת אחיזה. פיקטר מוסיף כפתורים נוחים לגישה, מה שמאפשר תפעול כמו במצלמה רגילה", סיפרה אלונה קומסקי, מייסדת בחברה ומנהלת המחקר והפיתוח.

במיגו בחרו לפתוח את המשרדים במקום יוצא דופן, בין החומוסיות של אבו גוש, מה שהפך אותם לסטארט-אפ הראשון שמגיע מבחוץ ופותח שם משרד. אם תשאלו אותם, הם יספרו שהם מעדיפים את אבו גוש על אזורי ההיי-טק ברחבי הארץ אך למרות זאת, הם נתקלים בקשיים לגייס עובדים חדשים בשל המיקום.

אמנם סטארט-אפ הוא יצור יחסית חדש בנוף, השכנים מקבלים אותם בזרועות פתוחות. "השכנים נהדרים, אנחנו מתים על הכפר ועל האנשים", מספרת לנו אלונה. "אנחנו משתלבים בנוף ואנחנו בעצם גרים שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלונה קומסקי, מייסדת ומנהלת מחקר ופיתוח בחברת מיגו באבו גוש, מאי 2016. ראובן קסטרו
פיקטר - הפרויקט האחרון של החברה./ראובן קסטרו

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לעלייה בגל הטרור ויש כאלו שיקראו לזה "האינתיפאדה השלישית". למרות כל המתיחות, באבו גוש מנסים לשמור על אופטימיות. "גם בתקופות של מתח אין כאן שום חשש", אומר גיא. "התחושה היא מאוד בטוחה ואני באופן אישי מרגיש הרבה יותר בטוח ממקומות אחרים בארץ". למרות שאת המתח לא מרגישים באבו גוש, יש עדיין כאלה שנמנעים מלהגיע לאזור בתקופות אלו. "עצוב לראות כשיש מתיחות או מבצע, הרחובות ריקים ואנשים לא מגיעים לכאן", מספר גיא.

המיקום יוצא הדופן עוזר לחברה גם בפגישות ושיחות עם משקיעים, והם מספרים כי משקיעים רבים מתלהבים מהיישוב. "אנחנו חברה ישראלית, וכמו שכולם יודעים, ישראל לא נתפסת הכי טוב בעולם", אומר גיא. "כשאנחנו אומרים שאנחנו עובדים בכפר ערבי והרחוב הראשי נקרא 'דרך השלום', אז זה שובר את הקרח וזה יתרון גדול למקום". במיגו גם זכו לתמיכה מהבעלים של מסעדת אבו גוש המקורית: "הם שכנים שלי והם אוכלים כאן, נהיינו חברים וזה כיף לראות שכנים שעושים היי-טק באבו גוש, באמצע הכפר. זה משמח אותנו", סיפר ג'וודאת איברהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully