וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקים לבזבז? הצמיד הזה יחשמל אתכם בגלל זה

23.5.2016 / 6:21

מרגישים שהכסף נוזל לכם מבין האצבעות ואתם לא מצליחים לצאת מהמינוס? אם התייאשתם מכל הפתרונות אולי כדי שתנסו את צמיד פבלוק, שייתן לכם שוקים חשמליים כל פעם שתבזבזו יותר מדי

Pavlok

בשביל רבים, בדיקת מצב חשבון הבנק היא פעולה מלחיצה שיכולה לגרום לתסכול רב אם לא הצלחנו לשלוט על ההוצאות שלנו. חברה בריטית מקווה לשנות את המצב, גם אם לא בדרך סימפטית במיוחד. החברה השיקה צמיד יד שמחובר לחשבון הבנק ומשחרר זרם חשמלי בעוצמה של 255 וולט אם המשתמש בזבז מעל לסף המומלץ.

בתחילה הצמיד שימש כ"מנטור אישי על הזרוע" ומטרתו היתה לעודד הקניה של הרגלים חיובים, כולל התגברות על אכילת יתר. החברה British firm Intelligent Environments הבחינה בהתניה הפבלובית שעל פיה פועל הצמיד והחליטה להפנות את השימוש בו לאפיק הכלכלי.

הרעיון מאחורי ההמצאה הוא שהשוק החשמלי יגרום למשתמש לפתח ולדבוק בהרגלים טובים על ידי כך שהוא מקשר בין ההרגל הרע לבין הכאב של השוק החשמלי. מנכ"ל החברה, דיוויד וובר אמר: "כוח רצון הוא דבר נפלא אם יש לך אותו, אבל לא לכולם יש".

צמיד Pavlok. אתר רשמי
הבגד הזה באמת שווה זרם בעוצמת 255 וולט?/אתר רשמי

חושבים שזה יכול להיות פתרון טוב בשבילכם? ובכן, אל תשכחו שאתם צריכים להזהר מהאקרים שיכולים לחדור לצמיד ולחשמל אתכם כאוות נפשם. פרופ' אלן וודוורד, מומחה לאבטחת סייבר מאוניברסיטת סארי הזהריב בשיחה עם ה-BBC שככול שיש יותר קשרים בין מכשירים שונים כך גדל הסיכון להחלשות האבטחה שלהם. "התקשרות מסובכת בין מערכות תוביל באופן כמעט בלתי נמנע לפגמים באבטחה", אמר. "על מכשירים לבישים יש את אותם איומים כמו שיש על מחשבים. למעשה, המכשירים חדישים הם לפעמים אף פגיעים יותר", הוסיפה חוקרת האבטחה, ליוויו יטואפה.

עוד באותו נושא

שעון סופר-חכם: הגאדג'ט שהופך את גב היד למשטח מגע

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully