וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBER יודעת מתי הסוללה מתרוקנת - והמשתמשים הופכים לנואשים

אילן גלר

24.5.2016 / 5:25

בחברה טוענים כי הם לא עושים במידע הזה שימוש, אבל הם יודעים בדיוק מתי אנשים הופכים לנואשים ומוכנים לשלם יותר. והם גם יודעים איך לתמרן את הלקוחות לשלם יותר

צילום מסך

אפליקציית שיתוף הנסיעות הפופולרית UBER מספקת כיום את שירותיה לעשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ותוך כדי אוספת לא מעט מידע ולומדת הרבה על הרגלי המשתמשים שלה. חלק מהתובנות הללו ניצבו במוקד ראיון אותו העניק לאחרונה קיט צ'ן, ראש מחלקת מחקר באובר, למגזין הטכנולוגי של תחנת הרדיו האמריקנית הציבורית NPR.

אובר, כך מתברר, עוקבת אחר מצב הסוללה בסמארטפונים של המשתמשים. באופן רשמי, האפליקציה עושה זאת על מנת שתוכל לעבור למצב חסכוני באנרגיה במקרה הצורך אולם לדברי צ'ן, למשתמשים נטייה מובהקת להסכים לתעריפי נסיעה גבוהים יותר כשהסוללה שלהם עומדת להתרוקן.

"המשתמשים אומרים לעצמם - כדאי לי להגיע הביתה, כי אני לא יודע אם אצליח להגיע בדרך אחרת", הסביר קיט. לדבריו, אובר אומנם מודעת לתופעה זו, אך לא עושה בה שימוש בכדי לעודד נסיעות יקרות. לפחות לא בשלב הזה אבל לא מן הנמנע כי בעתיד יוצע שירות פרימיום דווקא לנהגים שישלמו כדי שיפנו אליהם נוסעים מיואשים.

אובר. ShutterStock
כרגע הם טוענים שלא נעשה שימוש בידע הזה./ShutterStock

תופעה נוספת אותה חוקרים באובר היא התנגדותם של המשתמשים לשלם תעריפי נסיעה הגבוהים יותר במכפלת עגולה, כמו למשל פי שניים או פי שלושה, בעוד הם מסכימים לנסיעה בתעריפים שמכפלתם אינה מספר שלם כמו למשל פי שניים וחצי.

"כשאתה אומר למישהו שהנסיעה שלך תעלה פי שניים מהרגיל, הם חושבים שזה לא הוגן", הסביר צ'ן. "לעומת זאת, אם אתה אומר שהנסיעה תעלה פי 2.5, אנשים חושבים שיש כנראה איזה אלגוריתם חכם ברקע וזה לא נראה להם כל-כך נצלני".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • UBER

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully