וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחקתם? אנחנו לא: איך לעזאזל הסרטון הזה הגיע ל-130 מיליון צפיות?

23.5.2016 / 11:20

בני אדם בכל העולם פיתחו כמה תכונות חיוביות, שמטרתן להפיץ הרגשה טובה והפגנה של תכונות אלו ברשת מסוגלת לחצות תרבויות ולהגיע לכל אחד ואחת. לפי המומחים, סוד הקסם של הסרטון הזה הוא שהוא מציג רגש אחד טהור

צילום מסך

אתרי אינטרנט רבים ואינספור גולשים ברשתות החברתיות מסביב לעולם מפיצים בלי הפסקה מאז סוף השבוע האחרון את הסרטון של האישה עם מסכת הצ'ובאקה תחת כותרות כמו "קורע מצחוק", "אדיר" ו-"לא הפסקתי לצחוק בקול", אבל האם הסרטון הזה באמת כל כך מצחיק, ומה הסוד שהפך אותו לוויראלי כל כך?

הסרטון, שצולם באמצעות מצלמת דשבורד, מציג את קנדיס פיין, תושבת טקסט, מתיישבת במושב הנהג ומנסה לראשונה את מסכת הצ'ובאקה החדשה שלה. המסכה של אחת הדמויות האהובות מסרטי מלחמת הכוכבים משמיעה קולות גניחה, כמו הדמות, ברגע שפותחים את הפה והיה הטריגר שגרם לפיין לפרוץ בצחוק היסטרי מול המצלמה.

צחוק, כידוע, זה עניין מדבק אבל אף צחוק לא יכול להסביר את העובדה שהסרטון כבר נצפה יותר מ-130 מיליון פעמים בפלטפורמות השונות. כל מי שמנסה לפצח את סוד הוויראליות עומד מול סרטון כזה חסר אונים - הוא לא מציג עירום מרומז, הוא לא מציג אלימות והוא לא מציג אף סלב. החשודים המידיים נפסלים מיד ולמעשה, יש כל כך הרבה סרטונים כאלה ברשת שקשה לשים את האצבע בדיוק על הסיבה שהוא הפך ללהיט היסטרי אפילו יותר מהצחוק של קנדיס.

התינוק הצוחק - כבר היינו בסרט הזה לא מעט פעמים

אז מה יש בסרטון הזה? כמה דקות של שמחה צרופה וזה הכול. אבל זה עובד ומתברר שזה לא הפעם הראשונה שזה עובד. התינוק הצוחק (85 מיליון צפיות) והמטייל שמתלהב בטירוף מקשת כפולה (43 מיליון צפיות), למשל, הגיעו לנתונים מרשימים אבל לקח להם כמה שנים, לא כמה ימים.

לדברי דצ'ר קלטנר, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, בני אדם בכל העולם פיתחו כמה תכונות חיוביות שמטרתן להפיץ הרגשה טובה והפגנה של תכונות אלו ברשת מסוגלת לחצות תרבויות ולהגיע לכל אחד ואחת. לדבריו, מה שמייחד את הסרטון של פיין זה שהיא מביעה רגש טהור שקל מאוד להתחבר אליו.

קלטנר מציין שהסרטון הזה גם נהנה מתופעה של כדור שלג. ברגע שהצופים הראשונים חשו אושר מהצפייה, הם הצליחו להעביר את התחושה הזו הלאה וכך בעצם הפכו את ארבע הדקות האלה לוויראליות בצורה יוצאת דופן. הוא טוען כי הצפייה בסרטון גורמת לשחרור דופמין במוח ולתחושת רוגע, מה שהופך אותו למעשה לסרטון פסיכו-אקטיבי.

בנוסף, אסור לשכוח שמדובר במסכה של חברת "הסברו" הנמכרת בסכום של 20-40 דולרים. לפי השמועות ברשת, ברגע שהסרטון החל לצבור תאוצה, הושקע בקידום שלו לא מעט כסף כדי לגרום לו לשבור אפילו את שיא הצפיות של פייסבוק. לפי הדיווחים, המסכה הזו נמכרת בטירוף והמלאי נגמר ברשתות ענק כמו וולמארט וטארגט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • ויראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully