וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששידר את לידת בנו בפייסבוק לא ידע שכולם צופים

אילן גלר

24.5.2016 / 9:33

"לא דאגתי מדי להסתיר שום דבר מפני שבתרבות האי טונגה שבו גדלתי, לידות הן עניין ציבורי כבר אלפי שנים", סיפר האב מקליפורניה שחשב שרק חבריו ובני המשפחה צופית בסרטון ולא מאות אלפים ברחבי העולם

צילום מסך

לפני כשבוע נדהמו לגלות עשרות אלפי גולשים בפייסבוק כי בין שלל הפוסטים בפיד העדכונים שלהם נמצא גם שידור חי של לידת תינוק - רגע הנתפס כאישי מאוד ולא כזה הזוכה בדרך כלל לחשיפה נרחבת כל כך ברשת. כעת מתברר כי סרטון הלידה, שבו צפו עד כה למעלה מ-210,000 גולשים, כלל לא אמור היה להיות נגיש לקהל רחב כל כך.

קלי קאנוגטה, האב הגאה מקליפורניה שאחראי לצילום, הסביר כי כשהחל בשידור החי ברשת החברתית הוא היה משוכנע כי רק חברים ובני משפחה יוכלו לצפות בו. לאחר כמה דקות, מרגע שהבין כי עשרות אלפי גולשים שאיננו מכיר הצטרפו לרגע המרגש, חשב לרגע להפסיק את השידור, אך בסופו של דבר החליט להמשיך בלידה הפומבית. "יש המון דברים שליליים בפייסבוק וחשבתי שזה יהיה דבר אחד חיובי", הוא סיפר. "לא דאגתי מדי להסתיר שום דבר מפני שבתרבות האי טונגה שבו גדלתי, לידות הן עניין ציבורי כבר אלפי שנים".

בעוד שלקאנוגטה כנראה לא מאוד הפריע לגלות כי שידור הווידאו שלו פתוח לכל הגולשים בעולם, קל לדמיין סיטואציות אחרות בהן הגדרות הפרטיות המבלבלות של פייסבוק יגרמו דווקא ללא מעט עוגמת נפש. שימו לב כי בעת שידור וידאו חי, ברירת המחדל לגבי הקהל זהה לזו שקבעתם לפרסום פוסטים ותמונות ברשת החברתית; אם אלו אינם מוגבלים לחברים קרובים בלבד, גם שידורי הווידאו יהיו זמינים לכלל הגולשים ברשת החברתית.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully