וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף שקל ביום: הרופאים ביקשו עזרה - הגולשים תרמו

24.5.2016 / 9:57

"הוכחנו היום באופן חד משמעי, תורנות של 26 שעות אינה מתקבלת על הדעת", כתבו מארגני קמפיין גיוס הכספים למען המתמחים בבתי החולים. עד כה נתרמו יותר מ-156 אלף שקלים על ידי 1,333 גולשים

צילום מסך

את כוחה של הרשת והשפעתה הרבה למדנו בהפגנות האביב הערבי, שאורגנו באמצעות פייסבוק והובילו לשינוי שלטון במזרח התיכון. אבל גם לאתרי מימון המונים יש יכולת להניע את הגולשים ולהביא למהפכות. פרויקט אחד כזה, שהועלה לפני יומיים באתר הדסטארט הישראלי, הוא "26 שעות - מתים מעייפות", שנפתח על ידי עמותת מרשם - מתמחים לרפואה בישראל.

הרופאים ביקשו את עזרת הציבור במימון המאבק המשפטי שלהם לשינוי שעות העבודה הקורעות והציבור הגיב במהירות. העמותה הגדירה מטרה של גיוס 120,000 שקלים תוך 40 יום, כדי לממן את המאבק המשפטי שלהם. תוך פחות מ-24 שעות, הצליחה העמותה לגייס את הסכום הנדרש ועד כה נתרמו יותר מ-156 אלף שקלים על ידי 1,333 גולשים.

בשנת 2011 קיימה העמותה מחאה מתוקשרת בטענה כי מתמחי הרפואה והרופאים נדרשים לעמוד במשמרות ארוכות באורך של כ-26 שעות ובזמן משמרת שכזו, הרופא לא מסוגל לתת את הטיפול הרפואי האידיאלי. בעמותת מרשם מציינים כי הכסף שייאסף, באמצעות האתר, ישמש להגדלת הפעילות המשפטית, הציבורית והפרסום להעלאת המודעות לבעיה. עם זאת, הם מציינים כי למרות הצלחת הגיוס, המהפכה עדיין רחוקה מאחר ומולם עומדים גופים עם תקציבי ענק. היעד החדש שהציבה העמותה הוא להגיע לסכום של 260,000 שקלים ונותרו להם עוד 38 יום לעשות זאת.

[לאתר גיוס הכספים]

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד גיוס הכספים./מערכת וואלה!, צילום מסך

אתרי גיוס הכספים מעניקים לבעלי הפרויקטים קשר ישיר עם התורמים וגם חשיפה ראשונית גדולה. בתוך עמוד הפרויקט יש מאות תגובות אוהדות שמגבות את העמותה. "לכולנו יש את הזכות לרפואה ציבורית הולמת וכעת אנו נלחמים עליה, ביחד", כתבו האחראים על הפרויקט באתר. "הוכחנו היום באופן חד משמעי, תורנות של 26 שעות אינה מתקבלת על הדעת".

הפרויקט המוצלח ביותר שמומן באתר קיקסטארטר עד היום, אגב, היה הדור השני של השעון החכם Pebble. השעון גייס כ-20 מיליון דולרים כשהמטרה הייתה 500,000 דולרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully