וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל כך פשוט לקנות נשק בדארקנט מבלי שיעבדו עליכם

אילן גלר

27.5.2016 / 6:02

אם דמיינתם עולם מחתרתי בו כל אחד יכול להזמין חיסול, לרכוש תת-מקלע ולקנח בעסקת סמים עד הבית, תתפלאו לשמוע שיש לא מעט רמאים בדארקנט המנצלים את תמימותם של גולשים

אקדח צעצוע. ShutterStock
תראה, קניתי אקדח לייזר בדארקנט./ShutterStock

אמונה רווחת בקרב גולשים רבים היא כי ברשת האפלה (דארקנט) מסתתרים להם אתרי אינטרנט מחתרתיים מהם ניתן להזמין בקלות סחורות שחל איסור חמור לשווק, לייצא או לייבא אותן, כמו פרטים אישיים וסיסמאות משתמשים, סמים וכלי נשק. תחקיר של תכנית טלוויזיה בגרמניה חשף כי למעשה התהליך כלל לא פשוט, וחנויות רבות בדארקנט אינן אלא ניסיונות הונאה לא מתוחכמים במיוחד.

צוות התכנית ניסה להזמין רובה מסוג AK-47 (קלצ'ניקוב) דרך סוחר ברשת האפלה, תמורת סכום של כ-800 דולרים. לאחר שהסכום הועבר לסוחר באמצעות עסקת ביטקוין מאובטחת, עקבותיו נעלמו וכלי הנשק לא הגיע לכתובת גם לאחר כמה שבועות. לא ברור האם הרובה כלל לא נשלח, או שהרשויות הצליחו לעצור את את החבילה ולהחרים את תוכנה בטרם הגיעה ליעד.

כל זה לא אומר, כמובן, שכלל לא ניתן להזמין חומרים מסוכנים דרך אתרי המחתרת. ידוע כי לפחות חלק מכלי הנשק בהם נעשה שימוש במתקפות הטירור האחרונות בבריסל ובפריז הגיעו מסוחרים המוכרים כלי נשק מקולקלים לכאורה, אך כאלו שניתן במהירות יחסית לתקן ולהשמיש אותם. אלא שברשת האפלה פועלים גם לא מעט רמאים, ולקוחות חסרי ניסיון עלולים בהחלט ליפול בפח.

  • עוד באותו נושא:
  • דארקנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully