וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפד פרו 9.7' - לא זול ולא לכל אחד, אבל איזו חווית משתמש. ביקורת

מייקי לוי

26.5.2016 / 7:08

במבט כללי לא ניתן להבחין בהבדל גדול מדי בין אייפד פרו המוקטן לבין אייפד אייר 2, אבל כשמתחילים להשתמש בטאבלט מבינים שאפל לא פספסה אף הזדמנות לשפר ולשדרג

אתר רשמי

האייפד הראשון של חברת אפל הוצג לראשונה בשנת 2010 ורבים מיהרו לכנות אותו אייפוד טאצ' על סטרואידים. התחזיות היו כי הוא עומד להיכשל אך בסופו של דבר התחזיות הן אלו שנכשלו במבחן המציאות; בשנה הראשונה נמכרו יותר מ-30 מיליון יחידות ויחסית לקטגוריה חדשה לגמרי, אלו היו נתונים מאוד מרשימים. גם היום ניתן לומר בבטחה כי אפל עדיין שולטת בתחום הטאבלטים הודות למערכת הפעלה מצוינת וחנות אפליקציות עשירה.

העיצוב שלiPad Pro 9.7 זהה לזה של אחיו הגדול, ומלבד המסך הקטן יותר, הוא שוקל (בגרסת ה-Wi-Fi) רק 437 גרמים. בדומה לאחיו הגדול, גם כאן חיבור האוזניות וכפתור הכיבוי נמצאים בחלקו העליון, ושקע ה-Lightning נמצא בחלקו התחתון; מקדימה תוכלו למצוא את כפתור הבית המשלב קורא טביעות אצבע. גם בהשקת האייפד פרו וגם בהשקת האייפד פרו 9.7 באפל לא שינו לגמרי את העיצוב אלא רק ליטשו אותו. ככה זה כשהעיצוב הנוכחי עדיין מרגיש פשוט ונכון. השימוש באלומיניום איכותי משדר תחושה יוקרתית והגימורים המעוגלים מעניקים אחיזה מצוינת.

אייפד פרו 9.7 זהה בגודלו ל-iPad Air 2 אך כולל מגוון שיפורים וגם תמיכה בעט Stylus. השיפור הראשון והחשוב ביותר הוא המסך ולפי אפל, התצוגה של אייפד פרו עברה שיפורים נרחבים למרות שהיא נותרה ברזולוציית 1,536x2,048. המסך החדש מציג כ-40 אחוזים פחות השתקפויות והבהירות שלו גבוהה יותר בכ-25 אחוזים. טווח הצבעים גם שופר בכ-25 אחוזים ולצד השיפורים באיכות המסך, באפל שילבו גם את טכנולוגיית True Tone, שהוצגה לראשונה באייפד הנוכחי. למעשה, מעבר לחיישן הבהירות האוטומטי, נמצא חיישן נוסף המסתתר בתוך המסגרת וקולט את גווני התאורה במקום בו אתם נמצאים.

אייפד פרו 9.7. אפל, אתר רשמי
מיועד לקצת יותר מקריאת מיילים וגלישה ברשת. אייפד פרו./אתר רשמי, אפל

שמירה על העיצוב הקיים מספקת למבקרי אפל תחמושת נוספת לטעון כי החברה איבדה את היכולת שלה לחדש ולהפתיע, אך חיישן ה- True Tone משנה את כל חווית הצפייה שהכרתם עד כה. הוא קולט את גווני התאורה סביבכם ומתאים את הגוון והבהירות במסך. בשימוש ממושך דואג החיישן שהעיניים שלכם לא יתעייפו וזה מרגיש כל-כך טבעי שאת ההבדל ניתן להרגיש רק אם מבטלים את פעולת החיישן בהגדרות המכשיר.

צילום בטאבלט הוא לא דברי אידיאלי אבל יש מקרים שפשוט אין ברירה וצריכים להשתמש במצלמה. באפל דאגו שגם במצבים כאלה לא תשארו עם תמונות גרועות וציידו את הפרו המוקטן עם מערך צילום שכולל מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל עם יכולת צילום וידאו ב-4K ומצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל. באייפדים הקודמים לא שולבה נורית פלאש והפרו 9.7 הוא הראשון שמשלב נורית פלאש True Tone, המתאימה את עוצמת הנורה לפי התאורה מסביב.

ואחרי שכל זה נאמר, התמונות המתקבלות לא חדות כמו שהייתם מצפים; הן נראות מעט אפורות ואנחנו די התאכזבנו מהתוצאה. נכון, מדובר בטאבלט אבל ברגע שאפל שילבה בו חיישן צילום של 12 מגה פיקסל, הציפיות שלנו היו בהתאם. בשונה מצילום באור יום, המצב הפוך בצילום לילי והודות לנורית הפלאש הכפולה, תוכלו לקבל תמונות מצוינות גם בחשיכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אייפד פרו 9.7. אפל, אתר רשמי
בגודל של אייפד אייר 2 אבל הרבה יותר משוכלל./אתר רשמי, אפל

הפרו 9.7 מצויד במעבד A9X כפול ליבה במהירות 2.16 גיגה-הרץ, מעבד גרפי של 12 ליבות, שני גיגה זיכרון RAM וסוללה בנפח 7,306 מיליאמפר-שעה. בזכות הסינרגיה שבין המעבד למערכת ההפעלה, מתקבלים ביצועים מצוינים ולא הצלחנו למצוא את שילוב הפעולות שיגרמו לפרו לגמגם או להיתקע.

יש לציין שלמרות שהסוללה של הפרו בקיבולת קטנה יותר מה-Air 2, הודות למעבד החדש והחסכוני, תוכלו ליהנות מאותו זמן הפעלה, בדיוק כפי שבאייפונים החדשים הסוללות לא חזקות אבל מספיקות לזמן רב יחסית. בבדיקות שערכנו, הצלחנו להעביר שלושה ימים מלאים, שכללו שימוש סביר של כשלוש שעות אינטנסיביות ביום, ומנוחה של המכשיר בשאר הזמן. גם בשימוש אינטנסיבי יותר, שכלל צפייה בסרטוני יוטיוב, פייסבוק והפעלת אפליקציות נוספות, הצלחנו להעביר יומיים ללא שום בעיה.

בקצוות האייפד ניתן למצוא ארבעה רמקולים המעניקים חווית סאונד מצוינת, ממש כמו אצל אחיו הגדול, האייפד פרו 12.7. עוצמת השמע מותאמת לפי אחיזת המכשיר וניתן גם לציין שאלו הרמקולים האיכותיים ביותר שנתקלנו בהם עד כה במכשירי אפל ובטאבלטים בכלל. הסאונד היה צלול והבס הורגש בצורה נקיה ובעוצמה הנכונה.

אייפד פרו 9.7. אפל, אתר רשמי
חיית מולטימדיה./אתר רשמי, אפל

כדי לבדוק איך כל השיפורים החדשים באים לידי ביטוי הורדנו את משחק המרוצים Asphalt. בשילוב עם החומרה החדשה של החברה, חיישן ה-TrueTone והרמקולים החדשים, החוויה הייתה מצוינת ואנחנו מודים שהתמכרנו. המשחק רץ בצורה חלקה, הרמקולים סיפקו סאונד עוצמתי, צלול ואיכותי והמסך הציג גוונים עשירים ואמיתיים. באפל הביאו בשורה לא רק לחובבי הגיימינג אלא גם לאלו שמחפשים להשאיר את הלפטופ בבית בכוח. בצדו השמאלי ניתן למצוא 3 מגנטים ואליהם ניתן לחבר מקלדת ולהשתמש באייפד כמחשב אישי לכל דבר.

השורה התחתונה
באפל יודעים איך לעשות טאבלטים מנצחים והם עושים זאת בכל דור מחדש. בפרו 9.7 אין פשרות בחומרה והוא מביא עמו טכנולוגיות חדשות שמשנות את כל החוויה המוכרת. הודות למערכת ההפעלה, מגוון האפליקציות העשיר והחומרה האיכותית, הוא ללא ספק טאבלט מנצח שהצליח לשנות את דעתנו על טאבלטים באופן כללי. חשוב לציין כי אולם הוא יבצע משימות כמו קריאת מיילים או גלישה באינטרנט בהצטיינות יתרה אך זהו לא ייעודו. הוא מיועד בעיקר למעצבים, הודות לתמיכה בעט ה-Stylus וגם לצרכני מולטימדיה כבדים שיוכלו לקבל את החוויה הטובה ביותר. הטאבלט לא לכל כיס שכן מחיר גרסת הבסיס (קישורית WiFi) בנפח32 גיגה פנימי לאחסון עומד על 2,929 שקלים בחברת iDigital.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully