וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל של אפל בסין החליף 60,000 עובדים ברובוטים

אילן גלר

30.5.2016 / 10:08

זה התחיל: עשרות אלפי העובדים במפעל של פוקסקון, המייצרים את מכשירי האייפון, יועברו לתפקידים אחרים, אך את התפקיד שהם עשו על פס הייצור אף אחד כבר לא יתפוס. במקומם הוצבו רובוטים שיעשו את כל העבודה השחורה

פוקסקון, החברה הסינית שבמפעליה מורכבים עבור אפל מיליוני יחידות של מכשיר האייפון הפופולרי מדי שנה, ידועה לשמצה בתנאי העסקה גרועים במיוחד שהובילו חלק מהעובדים להתמוטטות עצבים ואף להתאבדות. תחילה ניסתה החברה להתמודד עם התופעה באמצעות ליווי פסיכולוגי (ורשתות בטיחות שנפרסו תחת חלונות ומרפסות), אך כעת מתברר שהפתרון האמיתי של פוקסקון הרבה יותר דרמטי - מעבר לייצור רובוטי כמעט לחלוטין.

לפי הודעת החברה, במהלך החודשים האחרונים הותקנו באחד ממפעליה רובוטים המחליפים לא פחות מ-60,000 עובדים. אלו הועסקו בביצוע מטלות פשוטות החוזרות על עצמן ללא כל שינוי, ועל כן הרובוטים מסוגלים לבצע את העבודה ברמת דיוק גבוהה וללא צורך בהפסקות, או בטיפול פסיכולוגי. קווי הייצור הרובוטיים של פוקסקון ישרתו את אפל, אך גם חברות נוספות המזמינות את שירותי החברה כגון סמסונג, יצרנית המחשבים דל ומחלקת קונסולות הפלייסטיישן מבית סוני.

בפוקסקון סבורים כי מדובר דווקא בחדשות טובות עבור העובדים, שכן כעת החברה תתפנה להכשיר אותם לביצוע מטלות מורכבות וחשובות יותר, אותן לא מסוגלים עדיין הרובוטים לבצע כמו מחקר או בדיקות איכות. כמובן שזה לא ממש יעזור לעובדים הזוטרים ביותר שיוחלפו על ידי הרובוטים, ולא סביר שכל עשרות אלפי העובדים הללו יעברו כעת הכשרה לתפקידים בכירים יותר על פס הייצור. בנוסף, גם אם העובדים הנוכחיים יזכו להסבת מקצוע, התקנים של עשרות אלפי העובדים לא יאוישו יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

עובדת במפעל בסין. ShutterStock
עובדת במפעל בסין. אילוסטרציה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully