וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו מומחה: לדירת חדר או לבית פרטי? שלושה ראוטרים מומלצים

30.5.2016 / 11:12

מדריכים רבים באינטרנט מלמדים אותנו איך לבחור נתב בצורה חכמה אבל לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זו המלצה ספציפית. מחפשים ראוטר ולא יודעים איזה לקנות? קבלו שלוש המלצות משתלמות ממישהי שבאמת מבינה

צילום מסך

(בסרטון: איך מחברים את הראוטר?)

הודות למחיר האטרקטיבי והזמינות הגבוהה, משתמשים רבים מעדיפים היום לרכוש מחשב נייד על פני מחשב נייח. תוסיפו לזה את תעבורת הרשת שזוללים הסמארטפונים שלנו ותקבלו משימה לא פשוטה עבור הנתב (ראוטר) שיש לנו בבית. למעשה, נתב הפך להיות מוצר צריכה בסיסי אבל רובנו לא ממש משקיעים זמן בבחירת אחד שמתאים לנו.

כשתתחברו לספק אינטרנט תקבלו הצעה לרכישת ראוטר, שתשמע לכם אטרקטיבית אבל לא בהכרח מתאימה לכם. יש כל כך הרבה דגמים, אפשרויות ותקנים ומאוד קל להתבלבל, ובעוד מדריכים רבים באינטרנט מלמדים אותנו איך לבחור אחד בצורה חכמה, לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זו המלצה ספציפית.

יושבת מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
שוב נפל החיבור?/ShutterStock

ביקשנו מנטלי ארז, מרצה בכירה בקורסי התקשורת של מכללת ג'ון ברייס, שתעשה לנו סדר בבלגן ותמליץ על הנתב האיכותי ביותר. "אם עד 2016 התבצע החיבור לרשת באמצעות מחשבים, טלפונים וטבלטים, עכשיו הגיע השלב הבא והוא 'האינטרנט של הדברים' (IoT)", היא מסבירה.

בקרוב, כל דבר בבית יתחבר לרשת האלחוטית - גם המנורה. כדי להיות מוכנים לתקופת "האינטרנט של הדברים", תיאלצו לרכוש נתב איכותי שיתאים לשנים הקרובות וכולל גם יכולות אבטחה.

TP-Link TD-W9970 - עד חמישה משתמשים

חברת TP-Link היא אחת היצרניות הגדולות בעולם, ומחזיקה את נתח השוק הגדול ביותר בסין של מוצרי תקשורת ביתיים. בישראל מייבאת את מוצריה חברת "בנדא מגנטיק" המעניקה אחריות של 3 שנים עבור נתבי החברה. ה-TD-W9970 הוא נתב המתאים בעיקר לבתים קטנים והוא מאפשר ליהנות מרוחב פס איכותי במהירות גבוהה כל עוד לא תעברו את רף חמשת המשתמשים. יש בו ארבע יציאות לאינטרנט, מה שמאפשר חיבור של עוד ארבעה מחשבים בכבל וכל יציאה מעניקה תמיכה במהירות של עד 1 גיגה על הנייר, לצד שימוש בתקן ה-N שמאפשר העברת נתונים באמצעות הרשת האלחוטית עד מהירות של 300 מגה לשנייה בתדר 2.4 גיגה-הרץ. כמו כן, הנתב מגיע עם מודם פנימי אליו תוכלו להתחבר באמצעות הספקיות השונות וחיבור USB 2.0 למדפסות או כוננים קשיחים. עם זאת, נטלי המליצה להשאיר את הארד דיסק מחוץ לנתב, מאחר והוא יכול להאט את קצב הגלישה שלכם. מחירו כ-325 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדירת רווקים./מערכת וואלה!, צילום מסך

TP-Link TD-W8970- עד עשרים משתמשים

גם הראוטר הזה הוא מבית TP-Link וכולל כמובן מודם פנימי. הוא מצויד בשלוש אנטנות לכיסוי טווח רחב, לצד תמיכה בעד עשרים משתמשים. את כל זה הוא עושה תוך כדי שמירה על מהירות של עד 300 מגה בתקן N. בשונה מהנתב הפשוט יותר, ה- W8970 עושה שימוש בשני תדרים. ה-2.4גיגה-הרץ מגיע לטווח ארוך יותר אך כולל רצועת תדרים פחות איכותית, ואילו ה-5גיגה-הרץ מציע רצועת תדרים רחבה ואיכותית, אך עקב האכילס שלו הוא הטווח הקצר. מאחורה תמצאו עוד ארבע כניסות איטרנט במהירות של עד 1 גיגה, לצד חיבור USB אליו ניתן לחבר מדפסת, כונן קשיח וגם מודם סלולרי. מחירו בזאפ כ-350 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבית משפחה./מערכת וואלה!, צילום מסך

LinkSys X3500 - עד חמישים משתמשים

חברת LinkSys האמריקנית הוקמה בשנת 1988, והיא אחת הוותיקות בתחום. בשנת 2003 רכשה חברת האבטחה Cisco את LinkSys והעניקה לנתבי החברה את מטריית ההגנה המתקדמת שלה. הראוטר הזה מגיע כמובן גם עם מודם פנימי ותומך בתקני a/b/g/n. בשונה משאר הנתבים, לא תמצאו אצלו אנטנות חיצוניות מאחר ש-LinkSys הצליחו להטמיע את כל האנטנות בתוך הנתב. הוא תומך ברצועה כפולה, מה שיאפשר לקבל מהירויות גבוהות של 450 מגה באמצעות תדר ה-2.4 גיגה-הרץ וכ-300 מגה בתדר ה-5 גיגה-הרץ שכאמור, מציע רצועת תדרים רחבה ואיכותית יותר. הנתב של LinkSys מגיע עם אפליקציה לסמארטפון שתאפשר לכם להגדיר אותו בשלושה שלבים בלבד ובאמצעותה תוכלו לנהל את צריכת האינטרנט של ילדיכם מכל מקום בו תהיו. כמו כן, לרשת האלחוטית מחוברים המחשבים, שמכילים מידע חשוב, ובחברה הוסיפו אפשרות לרשת אורחים שתהיה נפרדת מהרשת הביתית שלכם לגמרי, ותגובה בסיסמה שונה. מחירו של הראוטר בארץ, לפי זאפ, עומד על 771-867 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לעסק קטן או משפחה גדולה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully