וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאן אסאנג': גוגל עוזרת לקמפיין של הילרי קלינטון

אילן גלר

10.6.2016 / 6:11

מייסד אתר ההדלפות WikiLeaks נכנס במועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארה"ב: "היא תשתמש בכלים של התערבות משפטית על מנת ליצור רטוריקה שתתרץ יציאה למלחמות. גוגל משולבת באופן מובהק בוושינגטון, ברמה האישית והעסקית"

סיפור בדקה

זה נשמע כמו פרק בסדרת הדרמה "בית הקלפים", אך ייתכן בהחלט שזו המציאות. לטענת ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות WikiLeaks המבלה ימים אלו נצור בשגרירות אקוודור בלונדון, ענקית הרשת גוגל מעורבת באופן ישיר בקמפיין הנשיאות של המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון. לדבריו, לחברה יש אינטרס מובהק בזכייתה, שכן משרד המדינה האמריקני יפעל לטובת גוגל לאחר הבחירות.

"גוגל מעורבת באופן ישיר בקמפיין של הילרי", אמר אסאנג' במהלך הרצאה שהועברה בשידור וידאו חי מחדרו. "מובן מאליו שאם היא תהיה בשלטון, הילרי תהווה בעיה לחופש הביטוי. אנחנו יודעים בדיוק מה היא תעשה. גוגל משולבת באופן מובהק בוושינגטון, ברמה האישית והעסקית. לגוגל יש שליטה גדולה על ערוצי ההפצה, והיא בהחלט מתכוונת להשתמש בשליטה הזו בכדי להשפיע על המצביעים".

הכוונה שלו כמובן היא ליכולת של גוגל להשפיע על תוצאות חיפוש, להעלים דפים מסוימים, להציג כתבות מסוימות במנוע חיפוש החדשות שלה וזה עוד מבלי להתייחס לקשר הישיר שלה עם כל משתמשי אנדרואיד, ג'ימייל ושאר המוצרים הפופולריים שלה.

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
אסאנג’ בשגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016./רויטרס

אם יתברר כי ענקית הטכנולוגיה אכן פועלת תחת אג'נדה פוליטית מסוימת זו פגיעה חמורה באמון של המשתמשים ופגיעה חמורה בדמוקרטיה האמריקנית.

דעתו של אסאנג' על המועמדת קלינטון שלילית מאוד גם בנושאים אחרים. לטענתו, הילרי היא נץ בתחפושת של יונה. "היא תשתמש בכלים של התערבות משפטית על מנת ליצור רטוריקה שתתרץ יציאה למלחמות, היא מישהי שבהחלט רוצה מלחמות. מנקודת מבטנו, הילרי קלינטון היא בעיה בכל הנוגע למלחמה ושלום".

גם בהיעדר פרשנות פוליטית קיצונית זו, ההאשמות החמורות מצדו של אסאנג' עלולות לעורר מהומה דווקא בזמן הקריטי הזה בקמפיין של קלינטון, בעודה נערכת להתמודדות הגדולה מול המועמד הרפובליקני הפופולרי, דונלד טראמפ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
נשמע כמו עוד תיאוריית קונספירציה, רק שהיא מגיעה ממישהו שכבר הוכיח את עצמו כחושף קונספירציות./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully