וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הפייסבוק הישראלית שתמצא לכם עבודה בלי ניסיון

17.6.2016 / 7:01

כמה פעמים ניגשתם לראיון עבודה רק כדי לגלות שגם הפעם הדרישה היא לניסיון משמעותי בתחום שלכם? יואב מלמד הקים לפני 3.5 שנים את הקבוצה שהצליחה לסייע כבר לאלפי גולשים. והוא מתגאה בכל אחת מההצלחות של הגולשים

ראיון עבודה. ShutterStock
?מבחינתי הסיפוק עצום מהידיעה שהקבוצה עוזרת לרבבות אנשים"./ShutterStock

שרית מלמד הייתה בטוחה שהיא על המסלול הנכון. לאחר סיום התואר במדעי המחשב מהבינתחומי היא חשבה שתוכל פשוט לבחור מתוך כמה הצעות ראויות שהיא תקבל - אך לא כך היה.

שרית חיפשה במשך שלושה חודשים עבודה והראיונות אליהן זימנו אותה, היו בשפות פיתוח פחות נפוצות ועם שכר לא ראוי בעיניה. לרגע חשב בעלה, יואב מלמד, שמשהו לא בסדר בצורה בה היא מחפשת, אך לאחר מחקר קצר, גילה שגם המשרות המשווקות בתור התחלתיות, מחייבות ותק של שנתיים-שלוש לפחות. כך שאם אין ניסיון, קשה מאוד למצוא עבודה, כפי שרבים מאתנו כבר למדו על בשרם.

מלמד השקיע כשעה וחצי מדי יום בחיפוש אחר עבודה ברשתות החברתיות, לרבות בלינקדאין, פייסבוק וכו'. במקביל, שמע יואב מחברים, מכרים וקרובי משפחה על בעיות דומות בתפקידי שיווק. ואז הוא החליט להרים את הכפפה ולהקים קבוצה בפייסבוק עבור מחפשי עבודה ללא-ניסיון. כיום הוא מודה שזה אחד הפרויקטים המעניינים שהוא עשה.

שלוש שנים וחצי חלפו מאז והקבוצה צברה תאוצה. כיום היא קבוצת חיפוש העבודה הגדולה ברשת החברתית ורבים פונים אליה בתחילת דרכם בשוק העבודה. לדבריו של מלמד. יותר מ-2,000 אנשים מצאו בה כבר עבודה ראשונה בתחום הלימודים שלהם. יותר מ-60 משרות חדשות ללא ניסיון מפורסמות בקבוצה מדי יום וכ-40 הודעות נוספות, הכוללות דיונים מקצועיים, שיתוף כתבות מעשירות ועוד, הופכות את הקבוצה לפורום הקריירה והלימודים הפעיל ביותר ברשת החברתית, לטענתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תנו לו צ'אנס והוא יעשה הכול כדי לסייע לכם למצוא עבודה./מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמה אחת, לסיפור הצלחה של הקבוצה, הוא אורן קוסטו שהצליח למצוא עבודה בעודו לומד תואר להנדסת מערכות תקשורת. גם הוא חיפש במשך זמן רב עד שנעזר בקבוצה של יואב. בשנה החמישית ללימודיו חיפש קוסטו עבודה במשך חמישה חודשים. לדבריו, הוא הגיע להמון ראיונות בזכות הקבוצה. אף על פי שהוא מצא עבודה, והקבוצה סיימה את תפקידה עבור אורן, הוא החליט להישאר, לעזור ולפרסם עוד משרות ובשנה האחרונה הצטרף ליואב בניהול. "הקבוצה הזאת שינתה לי את החיים", הוא אומר. "את כל הסטטוס שאני נמצא בו עכשיו מבחינה תעסוקתית אני חייב לקבוצה".

היום הקבוצה מונה כ-92,000 חברים ויואב, העובד כסמנכ"ל שיווק בחברת השמה, ממשיך לנהל אותה בהתנדבות. הוא משקיע כשלוש שעות מדי יום, לדבריו על חשבון ארוחת הצהריים במשרד ועל חשבון שעות שינה, אבל הוא לא מתלונן. הוא גם מקבל סיוע קבוע מגולשים שמתנדבים, לדבריו לשמש כסגניו.

"מבחינתי הסיפוק עצום מהידיעה שהקבוצה עוזרת לרבבות אנשים", אומר מלמד. "זה נותן לי את כל הדרייב שאני צריך". לדברי מלמד, לעתים נדירות מתעוררים אתגרים וקונפליקטים בין התפקיד הניהולי שלו בחברת ההשמה, לניהול הקבוצה. מאחר והקבוצה מונה כמות כה גדולה של חברים, ומנגנון האיתור וההתאמה שלה שונה מאתרי דרושים מסורתיים, היא לוקחת מהם גולשים.

יואב מאמין שמעסיקים מנצלים את העובדה שהעולם הוא מאוד תחרותי וכולם מחפשים את המשרות השוות. אך גם חסרי הניסיון וגם מעסיקים פוטנציאלים, צריכים להבין שיש לסטודנטים או לבוגרים יתרונות מובהקים: הם גם יסכימו לשכר נמוך יותר והם מגיעים עם ידע טרי, עדכני ועם רעב גדול להצליח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
כל המעסיקים מחפשים ניסיון קודם? מתברר שלא כולם./ShutterStock

"מאז שהקמתי את הקבוצה כאלף אנשים שלחו לי הודעות פרטיות ושיתפו אותי שהם מצאו בקבוצה משרה ראשונה בתחום לימודיהם. יש שם סיפורים מרגשים מאוד על צעירים שסבלו ממשברים קשים בזוגיות ובמצב הרוח", מספר יואב. "אחד מהם תואר ראשון בתקשורת ושני בקולנוע. בלי שום ידע אקדמי בתחום, הוא למד לבד מגוגל פיתוח WEB, ושלח קורות חיים דלילים עם תיק עבודות מזערי למשרה שפרסמתי בחברה הקודמת. נתתי לו הזדמנות והוא מאוד הרשים בריאיון האישי ובמבחן המקצועי. אז גייסתי אותו בעצמי בלי שום ניסיון קודם למחלקה שניהלתי. עכשיו הוא כבר סוגר שנתיים ב-WIX בתפקידו השני בתחום".

סיפור סינדרלה אחר מגיע ממישהו שכל הסיכויים היו נגדו: הוא התגורר בצפון הרחוק, למד במוסד שהתאפיין ברמה נמוכה וחוסר כבוד מהתעשייה, וכבר הגיע לגיל 35. "הוא הצטרף לקבוצה אחרי שנתיים של חיפושים", מספר יואב. "אחרי עוד כמה חודשים כושלים הוא ויתר ועזב את הקבוצה. מיד שמתי לב ויזמתי איתו שיחת מוטיבציה כדי שלא ירים ידיים אחרי כברת הדרך שעבר. לשמחתי הצלחתי לשכנע אותו שהיעד קרוב משחשב, והוא עשה כהמלצתי. כמה חודשים לאחר מכן כבר הוא מצא בקבוצה עבודה כ-QA באזור מגוריו, ולא היה מאושר ממני לשמע הבשורה הזו".

הצלחה נוספת, שיואב מתגאה בה, היא סיפורה של בחורה, שחיפשה עבודה ראשונה בתפקידי שיווק. "היא לא הייתה סגורה על עצמה, אז כשהתקבלה לעבודה מהקבוצה היא התפטרה כעבור חודש", מספר יואב. "לאחר כחצי שנה התקבלה בפעם השנייה לעבודה שפורסמה בקבוצה. זה קרה כשהיא כבר הייתה בשלה יותר לשוק העבודה ונשארה במשרה שכללה עבודה עם אנשים ופחות עם מספרים. מאז היא מנהלת לקוחות מצליחה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully