וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מהפכה: מחשב הסטיק של אינטל - טוב, אבל לא מצוין. ביקורת

21.6.2016 / 9:33

עם מפרט מינימלי לווינדוס 10, ולא מספיק כוח עיבוד לביצוע כמה פעולות מורכבות, מחשב הסטיק של אינטל מותאם למשתמשים בסיסיים, אבל הוא מציע חוויה שונה מכל מה שהכרתם עד היום. וזה מבלי לדבר על כל המקום שהוא חוסך בבית

יח"צ - חד פעמי

אם עד היום התרגלתם לקבל את המחשב שלכם במארז מלבני גדול מתחת לשולחן, או ארוז כלפטופ על השולחן, מחשב הסטיק של אינטל יגרום לכם לחשוב מחדש על מה שטלוויזיה יכולה לעשות. אחרי דור ראשון מאכזב במיוחד, אינטל השיקה השנה את הדגם השני של מחשב הסטיק שלה, ונדמה שהיא באמת ניסתה לשפר את הפיצ'רים שזכו למרב תלונות המשתמשים. הסטיק של אינטל כולו ארוז בתוך כונן פלסטיק נייד ומדליק; אורכו 113 מילימטרים, רוחבו 38 מילימטרים ועוביו 12 מילימטרים בלבד. לסטיק עיצוב חלקלק, עם קצוות מעוגלים וגריל למאוורר, והוא נעים מאוד ביד. הוא נותן תחושה של מוצר מוקפד וארוז היטב.

ההפעלה הראשונה פשוטה מאוד. דוחפים את הסטיק לחיבור ה-HDMI בטלוויזיה (יש כבל מאריך קצר למקרה שהמכשיר צמוד לקיר והשקע פונה לאחור), ואז יש לבצע התקנה מהירה של ווינדוס 10, המגיע בילט-אין בסטיק. אחרי כמה דקות של בחירת ההעדפות ותחילת עבודה תקבלו את מסך הבית המוכר של מיקרוסופט, רק בטלוויזיה. ברגע שתתחברו ל-Wi-Fi בבית תוכלו גם להתחיל לסנכרן את החשבונות שלכם עם הסטיק ולהתחיל בעבודה.

הבעיה הראשונה שנתקלנו בה הייתה בהתאמת הרזולוציה של הסטיק למסך. כל מסך הוא שונה ולכן יש צורך להגדיר את תאימות המסך לפני תחילת העבודה. זה ממש לא סיפור אבל מעט מאכזב לפגוש לראשונה את המחשב החדש שלכם בצורה מעוותת כזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב שלם בגודל של כונן USB./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך הסטיק תמצאו מעבד Atom מרובע-ליבות של אינטל בקצב של 1.44 גיגה-הרץ, 2 גיגה זיכרון RAM DDR3L ו-32 גיגה פנימיים לאחסון עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD. לסטיק מודם פנימי 802.11ac ובנוסף, בערכה תקבלו כבל טעינה עם מתאמים לכל סוגי השקעים בעולם (שזה שווה בלי קשר).

סך הכול הסטיק הזה שונה מכל מחשב בסיסי אחר, רק שאם בוחנים את המפרט במנותק מהמארז, הוא מאוד חלש - וזה גם בא לידי ביטוי בעבודה השוטפת. מבחינת זיכרון העבודה, 2 גיגה זה המינימום הנדרש לפעילות בסיסית והתקווה היא שאינטל תשלב בדגם הבא לפחות 4 גיגה RAM או 8 שכבר הפך לסוג של סטנדרט בלפטופים כיום.

בסטיק יש שני שקעי USB - אחד למקלדת ועכבר אלחוטיים והשני לכונן הנייד שלכם, או לכל שימוש אחר שתרצו. זה נוח מאוד לשימוש ומבחינת סאונד, אין לנו על מה להתלונן - החיבור לטלוויזיה משתלט מיד על הרמקולים של המקלט, או של הרסיבר אם הטלוויזיה מחוברת לאחד, ואיכות הקול נקייה מאוד. ניגון פלייליסט מיוטיוב התגלה כשימוש יעיל במיוחד בסטיק וגם הזרמה של מוזיקה מהרשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סטיק של אינטל. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
כמה טאבים בדפדפן והמעבד כבר מזיע./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

עם תחילת העבודה ניכר כי המחשב הזעיר מתחמם מהר אבל שומר על טמפרטורה יחסית יציבה, אם כי גבוהה ביחס למוצרי פלסטיק; לא תוכלו לטגן עליו חביתה אבל לא מומלץ לאחוז בו ביד סגורה מיד לאחר שימוש של כמה שעות. או במילים אחרות: תנו לו כמה רגעים להתקרר לפני שתחזירו אותו לכיס.

כאמור, הסטיק של אינטל לא נהנה מעודף זיכרון עבודה (RAM) ונראה שגם המעבד לא מצליח להתמודד עם כמה פעולות מקבילות. ברגע שפותחים כמה טאבים בדפדפן המובנה, אדג' של מיקרוסופט, האתרים עולים באיטיות ונתקעים כשמנסים להקליק על לינקים בתוכם. אם היינו מנסים להפעיל עוד אפליקציה ברקע זה כנראה היה גומר את הסטיק סופית. המון השהיות ואיטיות מורגשת הופכות את חוויית השימוש לפחות מהנה ולמרבה הצער, קל מאוד להגיע לקו האדום הזה, שם מתחילים הגמגומים.

בעבודה על פלטפורמה אחת, עם משימה אחת, הסטיק התגלה כיעיל - ניגון סרט בסטרימינג לא הקשה עליו אבל משחק רשת אחד הביא אותו לקצה גבול היכולת, למרות שהוא עבד כמו שצריך. מצד שני, האינטרנט רץ מהר מאוד; בבדיקה שלנו הגיעה מהירות החיבור ל-7.7 מגה לשנייה בשיא אבל רוב הזמן נותרה סביב 2.5 מגה לשנייה. במבחן מהירות ברשת יצא כי מהירות הורדה והעלאה קבועה במאמץ סביב 3.5 מגה לשנייה.

מחירו של Intel Compute Stick בארץ עומד על כ-900 שקלים ובמחיר הזה אתם יכולים להביא את כל כוחה של הרשת ישירות למסך הטלוויזיה שלכם. או במילים אחרות: זה זול יותר מסטרימר יוקרתי ונותן הרבה יותר, כל עוד לא תעמיסו עליו יותר מדי.

השורה התחתונה

מחשב הסטיק של אינטל הוא מוצר מהפכני, אבל לא פורץ דרך. הוא יכול לשנות את חייכם, אם עד היום חיברתם את המחשב לטלוויזיה, אבל השימוש בו לא מאפשר עבודה מרובת-פלטפורמות במקביל. עם זאת, בסופו של דבר צריך לזכור שמדובר במחשב שלם ארוז בתוך חתיכת פלסטיק קטנה ואלגנטית.

חיסרון אחד משמעותי, ברמת חווית השימוש, היא שרובנו נוהגים להשאיר את המחשב דולק כשאנחנו לא עובדים עליו, ובממדים האלה, משהו מרגיש לא נוח להשאיר את הסטיק תמיד דולק, בעיקר כשהוא מתחמם במהרה.

מדי פעם יש לאגים, התמונה לא מגיבה לרגע או שהסאונד נתקע - אבל רק תחשבו איך נראים מארזי המחשב הענקיים שאנחנו עדיין מביאים הביתה, כשאנחנו רוכשים מחשב נייח חדש, ותבינו את גודל ההישג. אם אתם משתמשים ממוצעים וסבירים, והמחשב שלכם משמש רק לעבודה על מסמכים ולגלישה ברשת, הסטיק החמוד הזה יחסוך לכם הרבה מקום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully