וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת הלפטופ נגמרת מהר מדי? אולי זאת הסיבה

22.6.2016 / 7:53

מיקרוסופט נגד גוגל: אחרי שהכתירה יורש לאינטרנט אקספלורר המושמץ, מיקרוסופט מפרסמת מבחני ביצועים המוכיחים כי הדפדפן המובנה שלה בווינדוס 10 חסכוני הרבה יותר מכרום

צילום מסך

לבחירת הדפדפן שמשמש אותנו מדי יום יש השפעה רבה על ביצועי סוללת המחשב הנייד שלכם. אם אתם גולשים בכרום (הדפדפן הפופולרי בעולם כיום), אולי כבר שמעתם שהוא זולל סוללה ובמיקרוסופט החליטו להוכיח שהדפדפן החדש שלהם, ה-Edge, הוא החסכוני ביותר מבין כל הדפדפנים.

בעוד שבגוגל הבטיחו כי ישפרו את צריכת הסוללה במחשבים, ושיחררו עדכוני בזק שלא עזרו במיוחד למרבית המשתמשים, במיקרוסופט ניצלו את הזמן הזה ושיחררו את הבדיקה שלהם שהוכיחה את מה שידענו כבר ממזמן: הכרום מקצר את חיי הסוללה באופן משמעותי, ביחס למתחרים.

מיקרוסופט הפיקה שתי בדיקות מצולמות שמדדו את צריכת האנרגיה של המחשבים תוך הפעלת שני הדפדפנים. הראשונה הייתה בדיקת מעבדה הבוחנת את צריכת האנרגיה בעת גלישה באתרי אינטרנט פופולריים, והשנייה בדקה כמה זמן הדפדפנים יוכלו להזרים סרט ברזולוציית HD.

סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
זה לא סוד שכרום זולל משאבי מערכת./ShutterStock

התוצאות של מבחן המעבדה לא פורסמו במדויק וחשוב לציין כי המבחן בוצע על מחשבי ה-Surface של מיקרוסופט, כך שיחס הבדיקה עשוי להשתנות באופן מהותי עם חומרה אחרת. באופן לא מפתיע, דפדפן הכרום סיים עם ארבע שעות ו-19 דקות במבחן הזרמת הסרט, בעוד שהמחשב עם דפדפן Edge נכבה אחרי שבע שעות ו-22 דקות.

חשוב להבהיר כי יש גורמים שונים המשפיעים על חיי הסוללה בלפטופים, כשבראשם שחיקה ונזק שנגרם כתוצאה משימוש לא נכון או מכה שחטף המחשב. עם זאת, לפי המבחנים שם מיקרוסופט, בתנאים אידיאליים הדפדפן שלהם הרבה יותר חסכוני.

מיקרוסופט מנסה באופן ברור להעביר משתמשים נוספים לדפדפן שלה, שהחליף את האינטרנט אקספלורר המושמץ, אך עדיין הדפדפן של החברה לוקה בחסר ויש פיצ'רים רבים שאפשר למצוא רק בכרום או בפיירפוקס, כמו למשל הרחבות לדפדפן, שצפויות להתווסף לאדג' בקרוב.

בנוסף, אם תוצאות המבחן לא מספקות אתכם, במיקרוסופט מבטיחים שבעדכון שייצא בקיץ, צריכת החשמל בדפדפן Edge תשופר וצריכת הזיכרון תהיה נמוכה יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully