וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק חמוד: כך תגרמו לחברים בפייסבוק לחשוב שחזיתם את העתיד

אילן גלר

22.6.2016 / 8:24

באמצעות פיצ'ר פשוט שאף אחד כבר לא זוכר ניתן לגרום לגולשים תמימים לחשוב שיש לכם יכולת חיזוי מופלאה, או לפחות שכדאי לתת לכם לנסות לנחש את המספרים של הלוטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשמפרסמים סטטוס מהפרופיל האישי ניתן לקבוע לו תאריך רטרואקטיבי./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע האחרון זכה פוסט של גולש לא מוכר בשם פבלו ראייס למאות אלפי לייקים ושיתופים. הסיבה לכך היא שפבלו הצליח לנבא, לכאורה, אירועים רבים שהתרחשו השנה כמו מותם של פרינס ומוחמד עלי, בחירתה של הילרי קלינטון כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות והטבח באורלנדו, בפוסט שאותו פרסם בסוף שנת 2015.

"תקראו לי משוגע אבל ב-2016 קלינטון תהיה הנשיאה הראשונה בהיסטוריה, פרינס ימות, מוחמד עלי ימות, קימבו סלייס ימות, דונאלד טראמפ ימות, ובארה"ב יתרחש הטבח הנורא ביותר", כתב פאבלו. "אני לא מנסה להפחיד אף אחד, אבל אתם עוד תזכרו את שמי".

אלא שמתברר שפאבלו ראייס אינו מסוגל לראות את העתיד, והוא גם לא ניחן בכושר ניחוש יוצא דופן, אלא פשוט ניצל פיצ'ר חביב בפייסבוק כדי ליצור סביבו באזז; הוא הצליח לעבוד על חבריו (ועל עוד כמה עשרות אלפי גולשים), בזכות תכונה באתר המאפשרת לקבוע תאריך ושעה לפרסום פוסט באמצעות לחיצה על אייקון השעון שמשמאל לכפתור פרסום הפוסט.

כידוע, לא חובה לפרסם סטטוס מיד עם כתיבתו. ניתן בעמודי פייסבוק לתזמן אותו למועד כלשהו לפרסום בעתיד, וגם אין כל בעיה לפרסם - בפרופיל פרטי - פוסט רטרואקטיבית לתאריך בעבר, כל עוד מדובר בתאריך מאוחר יותר מיום לידתכם. או במילים אחרות, אף אחד לא יכול לדעת באמת שהדברים שכתבתם פורסמו בדיעבד.

כדי לעשות זאת, כתבו פוסט מהפרופיל שלכם (ולא מראש הפיד). שימו לב שמתחת לשדה הכתיבה יש אייקון של שעון. לחיצה עליו תאפשר לכם לקבוע את השנה, היום והשעה שבה פורסם לכאורה הפוסט במקור.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

הפוסט הוויראלי של רייאס

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully