וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמלה החכמה שמגיבה למצב הרוח של מי שלובשת אותה

אילן גלר

23.6.2016 / 4:58

"השמלה הזו דורשת מידה של צניעות וחמלה שבאופן ברור אינה מחוברת לתרבות הנוכחית, המקדשת תגובות רגשיות מוגזמות". או במילים אחרות: השמלה הזו תשנה צורה וצבע לפי מצב הרוח שלכן

צילום מסך

מעצבת האופנה הקנדית, יינג גאו, החליטה להצטרף לטרנד הבגדים החכמים עם שמלה יוצאת דופן משלה, המגיבה בזמן אמת למצבי הרוח של מי שלובשת אותה. השמלה מורכבת מיחידות בד המוצמדות למנועים רובוטיים זעירים, וחיישנים חיצוניים הסורקים את פני הלובשת ומזהים תחושות שונות, בין שמחה לעצב.

חשוב להבהיר כי השמלה של יינג גאו אינה סתם פריט לבוש, אלא מיצג אמנותי מורכב המתייחס לתופעה אותה מכנה המעצבנת "ניטרליות מזויפת". כל עוד הבעת הפנים של לובשת השמלה נותרת חסרת רגש, השמלה נראית פתוחה ופורחת, אולם ברגע שמערכת החיישנים מזהה הבעת רגש כלשהו, השמלה נסגרת ומשנה צורה למשהו אחר לחלוטין.

"השמלות הללו מתייחסות לתחושת הניטרליות המזויפת בכך שהן דורשות מהצופה לשמור על הבעת פנים סטטית. רק כך השמלה מוסיפה להתקיים", מציעה יינג גאו הסבר ליצירתה שהוא למעשה כתב חידה בפני עצמו. "השמלה הזו דורשת מידה של צניעות וחמלה שבאופן ברור אינה מחוברת לתרבות הנוכחית, המקדשת תגובות רגשיות מוגזמות", הוסיפה. השמלות הללו, למקרה שתהיתם, נתפרו באופן חד-פעמי לצורך מייצג אמנותי ולא צפויות להגיע למדפי חנויות הבגדים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully