וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-Waze של הובלת הדירות, אפליקציה לשמירה על מקום חנייה ועוד

24.6.2016 / 8:02

וגם: אפליקציית משחקים חדשה למבקרים במוזיאון ישראל, הגנת סייבר לעסקים קטנים, מכינה קדם-צבאית ליחידות טכנולוגיות, צרפת מחפשת סטארט-אפים ישראלים להשקיע בהם ועוד פיתוחים, חידושים ועדכונים שעברו השבוע מתחת לרדאר

משחקים במוזיאון

מוזיאון ישראל השיק אפליקציה חדשה המיועדת לכל המשפחה ומאפשרת לחוות את גלריות המוזיאון בצורה אינטראקטיבית. במשך חודשים רבים בדק צוות מיוחד, אפליקציות במוזיאונים שונים ברחבי העולם עד שיצר אפליקציה חדשה שמעמיקה את ההתבוננות של הילדים והמבקרים ביצירות עצמן ולא במסך הסמארטפון. כך הילדים עומדים מול יצירת האמנות ופותרים על גבי המסך הקטן חידות על היצירה, פאזלים, מוצאים את ההבדלים, מסמנים פריטים ועוד, בזמן שרוב תשומת הלב שלהם מוקדשת ליצירות עצמן של האמנים הגדולים. האפליקציה ניתנת להורדה חינם מהאפסטור ותוך שבועות בודדים תהיה זמינה גם לאנדרואיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשחק בין היצירות./מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-Waze של הובלת הדירה

בישראל יש כאלף מובילי דירות, החל מחברות גדולות ועד סבלים עם טנדר. מיזם חדש בשם GetMoving רוצה לנצל את חכמת ההמונים בפלטפורמה טכנולוגית חדשה כדי לקיים מכרזים בין מאות מובילי דירות וכך להבטיח ללקוח את המחיר הזול ביותר. לדברי החברה, השירות מצליל להוזיל את עלויות ההובלה בכ-30 אחוזים. החזון של GetMoving הוא להפוך את תהליך מעבר הדירה לחסכוני, יעיל, נוח ומהיר. השירות חינמי ואת הכסף מעביר הלקוח ישירות למוביל בלי תיווך. המכרז מתקיים אונליין ולכן מבטיח שקיפות מלאה, ובנוסף ניתן יהיה לדרג את המובילים באמצעות האפליקציה.

שומרים על העסקים הקטנים

איגוד האינטרנט הישראלי מקים מרכז שיתמקד בסיוע הגנת סייבר למשתמשים פרטיים ולעסקים קטנים. המרכז יספק מידע, תשתית לייעוץ ותמיכה, ובמקרים המתאימים סיוע בהתמודדות עם התקפות סייבר. המרכז יעבוד בשיתוף פעולה עם מטה הסייבר הלאומי, רשות הגנת הסייבר ועוד. עד היום משתמשים פרטיים ועסקים קטנים לא נהנו, באופן ישיר, ממנגנוני הגנת הסייבר הלאומיים כמו משרדי הממשלה, חברות ממשלתיות, תשתיות קריטיות וחברות עסקיות גדולות, למרות שמתקפות על שרתים פוגעות בכולם. פעילות המרכז תתבסס על הניסיון שנצבר בפעילות המרכז לאינטרנט בטוח שמפעיל איגוד האינטרנט, במסגרתו ניתן מענה אנושי מסביב לשעון, למאות פניות בסוגיות של אלימות ברשת, פרסום חומרים אינטימיים או פוגעניים, הונאות רשת ועוד. כדי שהמרכז לא יידרש לתת סיוע טכני לאלפי בקשות של משתמשים עם תקלות מחשב שאינן קשורות למתקפות סייבר, הוחלט שהמרכז יפעל במתכונת של פורטל רשת שיכיל מידע על מתקפות סייבר וגם תמיכה אנושית.

סייבר. ShutterStock
שומרים על העסקים הקטנים ברשת./ShutterStock

תנו לצה"ל לפצח

על רקע מעבר צה"ל דרומה לעיר הבה"דים, הקמת קריות מודיעין ומחשוב בדרום והפיכת באר שבע לבירת הסייבר, צפויה לקום בבאר שבע גם מכינה ראשונה מסוגה שתכשיר בני נוער בתחומי הסייבר והמחשוב, במטרה שישתלבו ביחידות עלית טכנולוגיות בצבא, כמו יחידת 8200. המכינה תשלב תכנים טכנולוגיים כמו תכנות, רובוטיקה ויזמות, לצד פיתוח מנהיגות והתמודדות עם ריבוי משימות ולחץ זמן, כך שבסופה יצאו בני הנוער עם הכשרה מקצועית, ערכית ופיקודית שתאפשר את קליטתם המהירה והמיטבית ביחידות הרלוונטיות. המכינה תהיה זהה למכינות שמכשירות צעירים להשתלב ביחידות קרביות רק שהיא תתמקד בתחומי הטכנולוגיה. שיטת העבודה במכינה מתבססת על המודל של אוניברסיטת הסינגולריות של נאס"א, שמטרתה היא ללמד ולעורר השראה של מנהיגים השואפים להתפתחות טכנולוגית ולהשתמש בכלים אלה על מנת לתת מענה לאתגריה הגדולים של האנושות.

יש עתיד

תלמידי תיכון מחיפה פיתחו אפליקציות מקוריות לשיפור המרחב הציבורי במרתון לילי ארוך עם מהנדסי אינטל: אפליקציה חנייה חכמה לשריון חנייה מרחוק, מערכת רמזורים המתעדפת אמבולנסים, מתקן ייחודי להאכלת חתולי רחוב ולוח חכם לתחנת אוטובוס המציג את מועד הגעת האוטובוס בזמן אמת (כולל חיווי קולי ללקויי ראייה) הם רק חלק מהאפליקציות שהוצגו בתום המרתון. מרתון "מייקטון", שנמשך 25 שעות ברציפות במרכז הטכנולוגי "עתיד" חיפה, התקיים ביוזמת אינטל, עיריית חיפה ובסיוע רשת עתיד. לרשות התלמידים הועמדו שפע של אמצעים טכנולוגיים ובהם: בקרים של אינטל, מצלמות, חיישנים, מנועים ועוד. כמו כן, העמידה רשת עתיד לטובת המייקטון רכזי מגמות, סדנאות עבודה וציוד חדיש ובאדיבות המדעטק וחברת ideateck נעזרו התלמידים במדפסות תלת-ממד וציוד לחיתוך בלייזר. לאורך כל שעות המרתון התרוצצו מנטורים מאינטל וסייעו להם.

קליפסולה. כפיר סיון, ספק 500
המרתון נמשך 25 שעות ברציפות./ספק 500, כפיר סיון

חלון הזדמנויות

עשר חברות סיימו השבוע את המחזור השמיני של אקסלרטור מיקרוסופט, מתוכן שש כבר גייסו או קיבלו הצעות השקעה בהיקף כולל של כ-27 מיליון דולרים. המחזור התמקד בחברות בשלות שהתקדמו לפריסה בשוק העולמי. בוגרי המחזור הציגו את המוצרים שלהם, במסגרת אירוע ה-Demo Day, בפני מאות מנהלים ומשקיעים ממגזר ההיי-טק, מישראל ומרחבי העולם. בין הסטארט-אפים שסיימו את המחזור השבוע: Spotinst הבונה את הענן הווירטואלי הראשון בעולם, Paykey המאפשרת למשתמשים לשלוח כסף בתוך אפליקציות צ'אט כמו פייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ וכו', Yooocan המפתחת אתר מסחר ראשון מסוגו בעולם המיועד לאנשים עם מוגבלויות, Imagry שפיתחה מנוע לזיהוי אובייקטים בווידאו בזמן אמת ועוד.

יש עתיד 2

גמר התחרות הארצית השנתית של עמותת "יזמים צעירים" נערכה השבוע בשיתוף פעולה עם בנק לאומי. באירוע, הנערך זו השנה ה-18 ברציפות, השתתפו עשר קבוצות של יזמים צעירים מרחבי הארץ, שזכו בתחרות אזוריות. את המקום הראשון על קטפה חברת סיטרוס מבית הספר אחרון הבילויים, ראשל"צ, עם "קליפסולה" - ריחן אקולוגי למדיח כלים המבוסס על קליפות פירות הדר. למקום השני הגיעה חברת New Way מישיבת בני עקיבא ברעננה עם המוצר SpinEat - ערכת מגנטים המיועדת לעידוד ילדים לתזונה בריאה ומגוונת בצורה מהנה ולמקום השלישי הגיעו שתי קבוצות: Smart Way מכרם אלסחאב, נצרת, עם Hung Way – משענת צוואר לנוסעי הרכב המחוברת ברוכסן וקבוצת כו"ח מבית הספר גולדה בפתח-תקוה עם Cap-it - משאבה אוניברסלית לבקבוקים המאפשרת מדידה מבוקרת של הנוזל. התכנית "יזמים צעירים-עושים עסקים" מיועדת לצעירים בני 15-17, שחושבים "מחוץ לקופסה", והיא פועלת בכל רחבי הארץ.

קליפסולה. כפיר סיון, ספק 500
הזוכים - קליפסולה./ספק 500, כפיר סיון

ז'ה סוי סטארט-אפ

ממשלת צרפת מזמינה חברות סטארט-אפ ישראליות לתחרות הגלובלית French Tech Ticket. ההרשמה פתוחה ליזמים מכל העולם, בעלי חברות סטארט-אפ בשלבי התחלה או צמיחה והיא תימשך עד 24 באוגוסט. 70 הסטרט-אפים הזוכים מכל העולם, יקבלו פרס כספי ויוזמנו לבצע רילוקיישן לצרפת למשך שנה. ישראל היא אחת המדינות המדורגות גבוה בסדר העדיפויות של French Tech, כשהמיקוד השנה עבור יזמים וסטרט-אפים ישראליים בתחומי ביג דאטה, פינטק (טכנולוגיות לתחום הפיננסים), ביוטק (ביוטכנולוגיה), IoT (האינטרנט של הדברים) ומד-טק (טכנולוגיות בתחום המכשור הרפואי).

עפו גבוה

ביום רביעי נערכה לראשונה בישראל תחרות ה-pitch-off של הבלוג הטכנולוגי הפופולרי TechCrunch. באירוע, אליו הגיעו כאלף משתתפים, זכתה במקום הראשון Arbe Robotics, שפתחה טכנולוגיה המסייעת לרחפנים להימנע מהתנגשויות. הזוכים יציגו בכנס TechCrunch Disrupt London היוקרתי שיתקיים בבירת אנגליה בחודש דצמבר השנה. במקום השני זכתה חברת 6over6 Vision ובמקום השלישי חביבת הקהל זכתה Fieldin.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Arbe Robotics - בדרך ללונדון./מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנה על אוטומט

BUABOX.COM הוא שירות מתנות חדש שאמור להקפיד בשמכם לרכוש מתנות לחברים ובני משפחה. איך זה עובד? אתם מוסיפים הפרטים של כל מי שאתם רוצים לשלוח להם מתנה, בוחרים קטגוריה אחת או יותר שהכי מתאימה להם, את הסכום שתרצו להשקיע ופעם בשנה הם יקבלו מתנה עם ברכה אישית שנשלחת אליהם בדיוק ביום ההולדת, עם שליח עד הבית.

מאחורי הקלעים עומל צוות האתר על בחירת המתנות, עיצוב האריזה וכתיבת הברכות. צוות של מעצבים מוכשרים ואנשי קריאייטיב ותוכן עומלים שעות, לטענת מפעילי השירות, על בחירת מתנה ייחודית וכתיבת ברכה מרגשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully