וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשמדענים הפציצו שוקולד בשדות מגנטיים?

אילן גלר

24.6.2016 / 8:44

אמ;לק: התוצאה הסופית היא שוקולד מופחת שומן, בפער של עשרות אחוזים, ויש מי שאומר שהוא גם טעים יותר

ShutterStock

אולי תתפלאו לשמוע כי חוקרים מחשיבים את ממתק השוקולד כמאכל בריא למדי: הוא מלא בחומרים נוגדי חימצון, תורם למחזור הדם ותפקוד הלב, וגם משפר את מצב הרוח. הבעיה היא, כמובן, תכולת השומן הגבוהה שלו - עד 40 אחוזים - שמבטלת כמעט כל יתרון בריאותי ומגבילה מאוד את כמות השוקולד שמומלץ לאדם לצרוך ביום.

ייצור שוקולד דל-שומן אינו בלתי אפשרי, אך התהליך הזה מורכב ויקר שכן ברגע שמוציאים את השומן מהתרכובת, היא נוטה להפוך לצמיגית ולסתום את צינורות המכונות לעיבוד המשחה הפופולרית. אולם כל זה עתיד אולי להשתנות בקרוב מאוד.

באוניברסיטת טמפל שבארה"ב הציגו לאחרונה החוקרים תהליך חדש, המאפשר לייצר שוקולד דל-שומן בכמויות גדולות. הסוד הוא הקרנה של שדות חשמליים במהלך תהליך הייצור, שמונעים מהתרכובת להתגבש ולהפוך לצמיגית. התוצאה הסופית היא שוקולד מופחת שומן בפער של עשרות אחוזים מהמוצר הרגיל.

ומה בקשר לטעם? החוקרים טוענים כי בבדיקות שאותה הם ערכו, מעטים התלוננו על טעמי לוואי בשוקולד שנוצר בתהליך החדש, וכמה מהנסיינים אף טענו כי השוקולד מופחת השומן דווקא טעים יותר. באוניברסיטה מקווים כי יוכלו להרכיב מכונה מסחרית ראשונה שתוכל לייצר את השוקולד החדשני הזה בתוך פחות משישה חודשים, כך שייתכן כי המהפכה הזו תגיע למדפי החנויות כבר בתחילת השנה הבאה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

שוקולד דל שומן. ShutterStock
האם שוקולד יחזור למשחק בתור מזון בריאות?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully