וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו מומחה: מה בכלל ההבדל בין כונני USB ואילו הכי טובים?

28.6.2016 / 8:39

וגם: למה לשים לב כשקונים כרטיס מיקרו-SD לסמארטפון, מה ההבדל בין תקני ה-USB השונים ולמה מאוד לא מומלץ לאחסן קבצים על כונן נייד לאורך זמן רב ולשמור את הכונן במגירה והכי חשוב - מה פשוט מומלץ לקנות?

וואלה! TECH

(בסרטון: איך להכניס כונן USB במכה למחשב?)

כולנו יודעים שאת הדיסק-און-קי המציאו בישראל וכולנו משתמשים בזיכרונות ניידים - אלו עם 2 גיגה שקיבלנו במתנה בכל מני הזדמנויות, או אלו בעלי הנפח הגדול שקנינו - אבל כמה מאיתנו באמת יודעים מה ההבדל בין המותגים השונים (עדיף לקנות סאנדיסק או קינגסטון?) ומה ההבדל בין כרטיסי המיקרן-SD השונים שאנחנו משתמשים בהם להרחבת נפח האחסון בסמארטפון?

אם נכנס היום לחנויות מחשבים, או אפילו בתור לקופה בסופר בחלק מהמקומות, נראה מגוון רחב של זיכרונות ניידים, אבל מתברר שיש הבדל ביניהם ויש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שבוחרים דיסק-און-קי מהמדף.

שאלנו את המומחה בתחום, חררדו רודניק - ארכיטקט ראשי ומנהל פתרונות וטכנולוגיות באגף המכירות של חברת תים, המספקת מגוון פתרונות ושירותי מחשוב לעסקים וארגונים. לדבריו, הגורם הרלוונטי הראשון, וגם הכי מובן מאליו, הוא המחיר; השני זו תאימות למכשיר אליו אנחנו מתכוונים לחבר את ההתקן (USB 2.0, USB 3.0 או בכלל USB C), השלישי זו אמינות ההתקן בו נבטח שישמור על הקבצים שלנו והגורם הרביעי הוא מהירות הכתיבה והקריאה, שהפכו למשמעותיים במיוחד כשאנחנו מעבירים קבצי וידאו גדולים, ובפרט בפורמט 4K.

בתוך הדיסק-און-קי שלכם (לא משנה מאיזה מותג) יש הרבה יותר זיכרון ממה שאתם רואים בפועל. למעשה, הזיכרון מאוחסן על גבי טרנזיסטורים אך אחרי לא מעט סבבי כתיבה ומחיקה של תוכן הם נשרפים. כדי שהמידע שלכם לא יאבד, חלק מהיצרניות מוסיפות דיסק-און-קי עם יותר טרנזיסטורים ורגע לפני סוף חייהם, הם יודעים להעתיק את הנתונים למקום אחר ובכך להציל את המידע ולהמשיך לעבוד. גם כאן, חשוב להבין מה הדרישות שלנו בתור צרכנים מההתקן.

איך להכניס USB במכה אחת?. ShutterStock
המותג חשוב, אבל גם חשוב לדעת איך להתייחס לקבצים./ShutterStock

כאמור, יש כמה תקני חיבור בכוננים ניידים. כיום הרוב מגיעים עם תקן USB 2.0 או USB 3.0 המהיר יותר, אותו ניתן למצוא בכל המחשבים מהשנתיים-שלוש האחרונות. ההבדלים במחירים זניחים ומומלץ להוסיף עוד כמה שקלים כדי לרכוש דיסק-און-קי בתקן החדש יותר (3.0).

הדגמים המומלצים, לדברי רודניק, הם בעיקר של סאנדיסק: Ultra Dual USB Drive עולה בארץ כ-31 שקלים והוא כולל שני חיבורים - USB 3.0 מצד אחד ובצדו האחר חיבור MicroUSB להעברת נתונים ישירות מהסמארטפון שלכם. כונן מומלץ נוסף הוא Sandisc connect wireless stick שמגיע עם רכיב קישורית Wi-Fi. הכונן הזה מאפשר להתחבר באמצעות סמארטפונים, סטרימרים ומחשבים גם מרחוק. למרבה הצער הוא כולל תקן USB 2.0 אך כולל אפליקציה מיוחדת המאפשרת העברת נתונים מהסמארטפון ישירות אליו. ניתן למצוא אותו בנפח של 16 גיגה עד 128 גיגה, במחירים של 140 עד 430 שקלים.

אם אתם רוצים דיסק-און-קי שישמש רק עבור העברת קבצים בין מחשבים, נראה, אמין וזול, Ultra Flair של סאנדיסק יתאים לכם. הוא מגיע עם ממשק USB 3.0 בנפח של 16 גיגה; מהירות הכתיבה שלו היא עד 130 מגה בשנייה, בעוד שבנפחים הגבוהים יותר מהירות הכתיבה מגיעה ל-150 מגה לשנייה. מחירו בארץ כ-27 שקלים.

חשוב לציין כי אותם אלמנטים קיימים בכל התקני הזיכרון הניידים כך שאותם כללי אצבע רלוונטיים גם לכרטיסי הזיכרון הקטנים וגם לכוננים הניידים (דיסק-און-קי וגם כוננים קשיחים מסוג SSD).

כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו-SD מתקדמים בקצב מהיר מאוד; הם מכפילים את נפח האחסון שלהם בתדירות גבוהה וקצב ההתקדמות נובע מכך שהיצרנים מגיעים ליכולות דחיסה של נפחים גדולים יותר, תוך כדי השקעה נמוכה בפיתוח. עם זאת, יש יצרניות שלא משקיעות מספיק בפיתוח כרטיסי הזיכרון מה שמשפיע על אמינות הכרטיס, במיוחד כשהצרכן לא פורק את הזיכרון ומשאיר את הנתונים על הכרטיס לאורך זמן רב. כדי להימנע מכך, מומלץ לגבות את המידע, אם הוא אינו רגיש, גם בענן.

כשבוחרים כרטיס זיכרון מיקרו-SD לסמארטפון חשוב לשים לב לסימון המהירות על הכרטיס והאריזה. על כל כרטיס מצוין מספר בעיגול או באות U. לדוגמה כרטיס עם המספר 10 (Class) הוא המינמלי ביותר שתצטרכו לקנות עליו תוכלו לשמור קבצי וידאו ברזולוציית Full HD, אולם היום בעולם ה-4K נדרשת מהירות כתיבה מהירה יותר. ניתן למצוא כרטיסי זיכרון עם התיאור UHS כלומר, Ultra High Speed ועל הכרטיס ניתן לראות את האותU ובפנים מספר. המספר 1 זהה למספר 10 (המסומן בעיגול) במהירות הכתיבה והקריאה, בעוד שמספר 3 מאפשר כתיבת סרטים ברזולוציה 2K ו-4K. המספרים זהים בין כרטיסי המיקרו-SD וכרטיסי ה-SD.

כיום, רוב הסמארטפונים מצלמים ברזולוציה מינימלית של Full HD וזאת כמובן אם לא הוגדר אחרת. ניתן לראות נוכחות מרשימה של מוצרי Kingston בישראל וחלק מהמוצרים מאוד משתלמים. כמו לדוגמה כרטיס הזיכרון הזה, שמגיע בנפח 32 גיגה ועולה 48 שקלים. הוא מגיע עם מתאם SD כך שניתן יהיה להעביר אותו בין הסמארטפון למצלמה. לקבצים באיכות 2K ו-4K מומלץ למצוא את הכרטיס הזה, של סנאדיסק בנפח של 32 גיגה מסוג UHS שמחירו 120 שקלים. אם תוסיפו 40 שקלים נוספים תוכלו לרכוש את כרטיס הזיכרון המומלץ הזה, בנפח של 64 גיגה מתוצרת Kingston.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully