וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואן פלוס 3: האם זה באמת האנדרואיד הכי משתלם בעולם? בדקנו

מייקי לוי

29.6.2016 / 8:59

עם מפרט מתקדם במיוחד, מראה מתכתי יוקרתי, טעינה מהירה שהשאירה אותנו פעורי פה ומחיר נמוך (גם אחרי המס והמע"מ בארץ), הדגם השלישי של היצרנית הסינית מוכיח שלא חייבים לקרוע את הכיס בשביל סמארטפון מעולה

עריכת וידאו: נטלי זברו ונועה לוי

חברת OnePlus הוקמה תחת הסלוגן "Never Settle" (לעולם אל תתפשרו). מייסדה, קארל פיי, בן 26 בלבד אבל הוא כבר הספיק לשמש בתפקיד בכיר ביצרנית הסמארטפונים הסינית הגדולה Oppo. מה שהופך את המכשירים של וואן פלוס לאטרקטיביים כל-כך זה שהם כוללים, באופן מסורתי, את המפרט המתקדם ביותר במחיר זול ואטרקטיבי במיוחד. מכשיר הדגל החדש, שהושק לפני כשבועיים, מכיל גם הוא על הנייר את הטכנולוגיות הכי מתקדמות, ברוב הסעיפים, לצד עיצוב חלקלק ומחיר רצפה.

וואן פלוס 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מפרט מרשים במיוחד ומחיר נמוך גם אחרי שמחשבים את המס הגבוה בארץ./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ויתרו על הפלסטיק סוף סוף

OnePlus עיצבו עד כה את מכשירי הדגל אך ורק מפלסטיק. מה שהציב את שני הדגמים הראשונים של החברה בנקודת פתיחה לא מוצלחת במיוחד מול מכשירי הדגל של יצרניות ענקיות כמו סמסונג ואפל. המכשיר החדש מגיע עם מסגרת אלומיניום איכותית והוא מרגיש הרבה יותר יוקרתי מהדגמים הקודמים. בנוסף, העיצוב כולל קימור בגב המכשיר שהופך אותו לנעים יותר לאחיזה ומוסיף ליוקרתיות של המראה. וואן פלוס 3 מגיע עם דפנות מעוגלים, עדשת מצלמה קצת בולטת, והלוגו של החברה החרוט בגאון בגב המכשיר.

לוואן פלוס 3 מסך בגודל 5.5 אינץ' עם מעוגלת המתחברת לגב ומעניקה מראה אחיד. בתחתית המכשיר תמצאו שלושה לחצני מגע: "חזור", "ניהול משימות" וכפתור הבית, המשמש גם כקורא טביעות אצבע. בצד ימין נמצא כפתור הכיבוי ובצד השני כפתור ההתראות שכולל שלושה מצבים ומעט מבוזבז; מלבד מצב השקט וכל ההתראות לא השתמשנו במצב השלישי שמציג התראות חשובות בלבד. לצד לחצן המצבים תמצאו את לחצני השליטה בווליום. בראיון שקיימנו עם קארל פיי, הוא הדגיש שמהנדסיו חשבו על כל מילימטר בעיצוב המכשיר ואכן זה בא לידי ביטוי.

השקה וראיון וואן פלוס 3. מערכת וואלה!
"לעולם אל תתפשרו" - זו הסיסמה המובילה את היצרנית הסינית הקטנה./מערכת וואלה!

מספיק חזק להתחרות בכל הגדולים

לוואן פלוס 3 מסך AMOLED בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HDעם ציפוי גורילה גלאס 4 שהופך אותו לעמיד במיוחד, סוללת 3,000 מיליאמפר-שעה, ערכת השבבים סנאפדרגון 820 המתקדמת של קוולקום ומעבד מרובע-ליבות (שתיים של 2.15 גיגה-הרץ ושתיים של 1.6 גיגה-הרץ). על הנייר המכשיר החדש מהיר בכ-35 אחוזים מהדגם הקודם וכוח העיבוד הגרפי שלו גדל בכ-40 אחוזים. הוא מגיע עם 6 גיגה זיכרון RAM מסוג LPDDR 4 החדש ומערכת ההפעלה העדכנית אנדרואיד 6.0 מרשמלו.

למרות שבחברה החליטו להשיק את המכשיר ברזולוציית Full HD בלבד, הצבעים והמסך נותנים הרגשה נהדרת. הסיבה, לדברי קארל פיי, היא ש"מסך QHD הוא לא הכרחי ובפועל נראה רע יותר עבור הצרכן. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, בנקודה מסוימת העיניים לא יבחינו בהבדל וככל שעולים ברזולוציות, הסוללה והביצועים נפגעים".

המסך מצויד בציפוי כפול: מלבד זכוכית הגורילה גלאס 4 המסך מאפשר לעבוד מול קרינת שמש ישירה בצורה נוחה. מבחינת כוח העיבוד לא הצלחנו להעמיס על המכשיר עד לרמה שהוא מתחיל לגמגם ונראה שלפחות מהבחינה הזו באמת מדובר במכשיר שלא יקרוס לכם בגלל עומס אפליקציות.

חשוב לציין כי למרות ההצהרות על 6 גיגה זיכרון RAM, המערכת של המכשיר מגבילה את השימוש ל-4 גיגה בלבד. מי שרוצה ליהנות מכול עוצמת הזיכרון, יאלץ להחליף את גרסת התוכנה. לצערנו, למכשיר אין חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון אך המשתמשים ישמחו לגלות שהוא מגיע עם 64 גיגה פנימיים לאחסון.

וואן פלוס 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסגרת מתכת נעימה למגע./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

בתחתית המכשיר ניתן למצוא קורא טביעות אצבע שעל פי החברה פותח את הסמארטפון ממצב שינה לעבודה תוך 0.2 שניות בלבד. בבדיקה שלנו, החיישן באמת היה זריז במיוחד וגם כשהאצבעות לא היו נקיות, המכשיר נפתח במהירות וללא שום בעיה.

מערך הצילום של ה-OP3 כולל מצלמה אחורית של 16 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, לצד מייצב תמונה דיגיטלי, שעובדים בשיתוף פעולה. התרשמנו לטובה מהפוקוס המהיר שמתבצע גם בצילומי מאקרו. התמונות שהתקבלו היו חדות, בעלות צבעים אמיתיים וניתן היה להבחין גם בפרטים הקטנים שבתוך התמונה.

גם בתנאי תאורה מורכבים, התקבלו תמונות נהדרות ובמיוחד התרשמנו ממצב HD. חובבי הסלפי ייהנו ממצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל של סוני. חובבי הצילום שביניכם, ישמחו לדעת כי החברה שילבה תוכנת צילום מתקדמת ובה ניתן לצלם תמונות ללא דחיסה (RAW) לצד שליטה בהגדרות המתקדמות. כאמור, גם הפעם היצרנית הקטנה והפופולרית לא חסכה בטכנולוגיה מתקדמת, אבל רק כזו שבאמת שימושית עבור המשתמשים.

מבחן מהירות: וואן פלוס 3 נגד אייפון 6S

נטען מהר, נגמר מהר

וואן פלוס 3 מצויד בטכנולוגיית הטענה ייחודית שפיתחה החברה, שם טוענים כי מדובר בטכנולוגיה הטובה ביותר שפותחה עד כה. בבדיקה שלנו נראה כי המכשיר אכן מציע זמני טעינה מהירים במיוחד, ברמה שהשאירה אותנו עם פה פעור: תוך 24 דקות הסוללה עמדה על 50 אחוזים ופגעה ב-100 אחוזי טעינה אחרי שעה ועשר דקות בלבד. בשונה משאר טכנולוגיות הטעינה, במכשיר הזה תוכלו להמשיך לבצע משימות כבדות מבלי שמהירות הטעינה תרד.

כאמור, לוואן פלוס 3 סוללה בקיבולת של 3,000 מיליאמפר-שעה שאינה ניתנת לשליפה. חיי הסוללה סבירים אבל ביחס לשאר המכשיר ניתן לומר שהם די מאכזבים. בשימוש ממוצע, על בהירות אוטומטית, תמצאו את עצמכם כבר בשעות הערב המוקדמות מחפשים שקע חשמל פנוי ואם שכחתם לטעון אותו במהלך הלילה כנראה שלא תרצו לצאת מהבית בלי מטען נייד, או לפחות מטען בהישג-יד.

נקי ומסודר גם מבפנים

וואן פלוס 3 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 6.0.1 מרשמלו האחרונה עם ממשק Oxygen OS 3.1.2. מדובר במערכת הפעלה נקיה למדי שמזכירה מאוד את הגרסה המקורית. בתפריט הראשי ניתן לקבל מסך חכם המציג לכם את סדר היום, מאפשר לרשום תזכורות, מציג את מזג האוויר וגם שורה של קיצורי דרך לאפליקציות.

המידע מוצג בצורה נקייה, ברורה ונוחה לשימוש. המערכת כוללת מגוון מחוות כמו אפשרות להפעלת המצלמה על ידי ציור האות O במצב השינה (ממשק המצלמה קופץ תוך פחות משניה), אפשרות להפעלת נורית הפלאש כפנס וגם הפעלת נגן המוזיקה. במבט ראשון זה נראה לנו קצת לא-שימושי אבל מצאנו את עצמנו משתמשים בזה לעתים תכופות. מערכת ההפעלה לא מגיעה עם אפליקציות מובנות של החברה, מה שמקל על המכשיר והופך אותו לעוד יותר אטרקטיבי.

וואן פלוס 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר את העיצוב של אייפון 6, אבל הרבה יותר משתלם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

עם תג מחיר של 399 דולרים ומפרט עוצמתי, מדובר במכשיר הדגל המשתלם ביותר שניתן להשיג כיום, לא רק כי הוא שווה את מחירו אלא גם כי הוא באמת מכשיר מתקדם שעונה על צורכי כל סוגי המשתמשים. הוא נראה יוקרתי, כולל את הטכנולוגיות העדכניות והרלוונטיות ביותר, ומתחשב במשתמשים שלא אוהבים מכשירים עמוסים באפליקציות שאין להם שימוש.

אומנם הוואן פלוס 3 לא כולל מסך ברזולוציית QHD, אך המסך שלו איכותי ויעיל, במיוחד במדינות שטופות שמש כמו ישראל. המכשיר צפוי להגיע לישראל בתחילת חודש יולי אך בשל תוספות מסים ומע"מ, מחירו צפוי לקפוץ בכאלף שקלים ולעמוד על כ-2,500 שקלים - מה שמקפיץ אותו לטווח מחירי הביניים אך עדיין משאיר אותו משתלם במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully