וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומה החדשה של צוקרברג חוסמת את הים ומעצבנת את השכנים

אילן גלר

30.6.2016 / 6:00

"אף אחד מהאנשים הקרובים לצוקרברג לא מוכן להעביר לו את המסר שלי, מפני שהם חוששים מתגובתו", אמרה אחת השכנות. שכן אחר: "הדבר הראשון שהוא עושה זה לחסום את הנוף"

מארק צוקרברג. ספלאש
צוקרברג בחוף הים. איזה כיף שאף אחד לא מסתכל, הא?/ספלאש

לפני כשנתיים, בעקבות ביקור מוצלח באי קאואי שבהוואי, רכשו מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, ואשתו פרסיליה חלקת אדמה גדולה באי, בגודל של כשלושה קמ"ר. צוקרברג חובב הפרטיות אף דאג לרכוש כמה חלקות אדמה סמוכות לשלו, כדי להבטיח מרחק מינימלי משכנים חטטניים, אך כנראה שגם זה לא הספיק לו - שכן כעת החלה הקמתה של חומה גבוהה המקיפה את כל השטח.

החומה הזו הפכה למוקד סכסוך משמעותי בין צוקרברג ותושבי האי הוותיקים יותר, שאינם מרוצים כלל המחסום החדש שמעלים את הנוף ומונע מהם דרכי גישה אליהן הם התרגלו. "התחושה שהחומה נותנת היא דיכוי, זה עצום", מספר תושב האי, ג'י הול. "זה ממש עצוב שמישהו פשוט יבוא, יקנה חלקת אדמה ענקית, והדבר הראשון שהוא עושה איתה הוא לחסום את הנוף ממנו כולם נהנו במשך שנים".

אלו מתושבי האי שניסו ליצור קשר עם צוקרברג בכדי להתלונן גילו שמדובר במשימה בלתי-אפשרית. "ניסיתי לכתוב אליו יותר מפעם אחת, ואפילו פגשתי מישהו על החוף שעובד עבורו", מספרת שושנה צ'אנטראשה. "בסופו של דבר נאמר לי שאף אחד מהאנשים הקרובים לצוקרברג לא מוכן להעביר לו את המסר שלי, מפני שהם חוששים מתגובתו".

לפי דיווחי השכנים, החומה מתנשאת לגובה של כ-1.8 מטרים, היא נמתחת למרחק רב והיא אטומה לחלוטין. לדברי דון מקמילן, תושב האי: "גובהי 1.72 מטרים וכשאני הולך אני רואה רק קיר. זה פשוט לא מסתדר עם היופי הטבעי שיש לנו כאן. יש אנשים באי עם הרבה כסף, והכסף קונה הכול; אלה סוג הדברים שהורסים את כל מה שהאי מסמל".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully