וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה לנסות: הסמארטפון נרטב? יש עוד דרך להציל אותו חוץ מאורז

אילן גלר

6.7.2016 / 7:49

רבים יגידו לכם שכדי להציל מכשיר רטוב צריך להכניס אותו לקערת אורז, כדי לספוח את הנוזלים, אך המעטים שניסו זאת יגידו לכם שזה לא ממש עובד

מה עושים את הטלפון הנייד נרטב? לא דווקא אורז/סיפור בדקה

מה עושים אם מכשיר הסמארטפון היוקרתי נפל לתוך אמבטיה מלאה במים, בריכה או לאסלה בשירותים? התשובה שאותה תשמעו בדרך כלל היא, הניחו אותו בתוך קערת אורז. גרגרי האורז אמורים לספוג את המים וכך להציל את האלקטרוניקה העדינה של המכשיר, אם זה בכלל אפשרי. כמובן שמדובר בפטנט שהוא סוג של אגדה אורבנית: הוא יכול לעבוד תיאורטית, אך ברוב המקרים יגרום לכם לפתח ציפיות מוגזמות לשווא.

הנה רעיון טוב יותר, המגיע ישירות מחברה שעוסקת בביטוח מכשירי סלולר, ובחנה את העניין. במקום להניח את מכשיר הסמארטפון הרטוב בתוך אורז, עדיף להשתמש בחומר שנועד מלכתחילה לספיגה מהירה ואפקטיבית במיוחד של נוזלים: חול חתולים. בתיאוריה החול הקריסטלי המוכר לכל חובב חיות מחמד יספוג אליו את המים ויתנפח.

חשוב לציין כי מכשירים מסוימים נהנים מדירוג IP גבוה, המעניק להם עמידות לרטיבות ואף אטימות מוחלטת למים רדודים כך שאין מה לחשוש מרטיבות. בנוסף, אם ניתן לפרק את גב המכשיר מומלץ לעשות כן במהירות ולשלוף את הסוללה ואת כרטיסי הסים והזיכרון.

סמארטפון באסלה. ShutterStock
לא שוב!/ShutterStock

בטרם הנחת המכשיר בתוך החול, מוטב שתנסו קודם כל לנער אותו, על מנת להוציא ממנו את כל טיפות המים, ואז לייבש אותו באמצעות פן (אל תחזיקו את הפן קרוב מדי למכשיר והקפידו להניע את הפיה לצדדים).

לאחר מכן, השאירו את המכשיר בתוך חול החתולים למשך כמה שעות עד 48 שעות. לאחר יומיים נסו להדליק את המכשיר; אם זה יקרה - הרווחתם! אם לא, כנראה שבכל זאת תצטרכו להתחיל לחפש סמארטפון חדש.

חשוב להדגיש כי נזקי רטיבות אינם בהכרח מונעים את הפעלת המכשיר אך עלולים לגרום לנזק ארוך טווח והצטברות של קורוזיה גם לאחר שתחשבו שיצאתם מכלל סכנה. במצב כזה, של חוסר ודאות, עדיף לגבות במהרה את כל הנתונים שלכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סמארטפון בארגז חתולים. ShutterStock
אתה אמור לשים את זה בתוך החול, לא מעל./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully