וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא לא מפסיקה להסתבך עם הנייד? בדקנו סמארטפון מיוחד למבוגרים

7.7.2016 / 7:10

הממשק הייעודי בעברית של "סניורים" מציע לחצנים גדולים, ניווט אינטואיטיבי והרבה פחות בלגן ממה שסמארטפון ממוצע מציע. ויש שם גם אמירה שהיא מעבר למוצר - המכשיר מאפשר לאוכלוסייה, המתקשה בתפעול סמארטפונים, להתחבר חזרה לעולם

יח"צ - חד פעמי

יצרניות הסמארטפונים רוצות שנתעסק עם המכשירים שלהם כל הזמן, שנשתמש בכל הפיצ'רים החדשים, שנפתח את כל האפליקציות ושלא נוריד את הידיים מהמכשיר, ועם הזמן כניסה לעולם המובייל הופכת להיות משימה קשה למי שעדיין זוכרים בערגה עד כמה מהפכני היה מקלט הטלוויזיה הביתי. שוק הסלולר היום פונה לצעירים וזה יוצר פער לא קטן בין המשתמשים "הטבעיים" לבין המשתמשים שהיו רוצים לקחת חלק בעולם הזה אך יכולים ליהנות ממנו בצורה מוגבלת מאוד. במיוחד עבור בני ה-70 ומעלה משווקת חברת "סניורים" סמארטפון בגישה מעט שונה, כזו שמבדילה בין הפלטפורמה עצמה לשירותים השונים ומאפשרת להשתמש בכל האפליקציות המוכרות באופן נגיש ונוח הרבה יותר לגילם ולמגבלות גופם.

המקשים הקטנים, הודעות הפוש והפופ-אפ וההתראות החכמות בסמארטפונים שאנחנו מכירים יוצרות מסך עשן שמרחיק משתמשים מבוגרים מחוויית שימוש טובה. אם ההמלצה שלכם לסבתא היא לוותר מראש על הסמארטפון, כנראה ששכחתם שהיום כדי לראות מה חדש בחיי הנכדים צריך ווטסאפ, וכדי לתאם אירועים משפחתיים עדיף לעשות זאת בעמוד Event בפייסבוק.

הממשק של סניורים מציע כמה פתרונות לבעיות, שמשתמשים מבוגרים רבים נתקלים בהן: טקסט גדול ובולט, ממשק לחיצות ארוכות למניעת הקשות שגויות, כל התמונות מרוכזות במקום אחד, כל ההודעות (מייל, סמס או ווטסאפ) מרוכזות במקום אחד ועוד. בנוסף מציעה החברה הדרכה פרטית בבית הלקוח (ברוב חלקי הארץ), בסכום של 199 שקלים, אפשרות לביצוע שיחה מתפרצת על ידי בן משפחה (מנגנון שהופך את הנייד למערכת כריזה ואז אפשר לדבר עם בן המשפחה המבוגר מבלי להמתין שהוא יענה בעצמו) ואולי השימוש החשוב מכולם - לחצן מצוקה חינמי המחובר למוקד אנוש, המסייע במקרי חירום, וגם אפשרות לשיחת חירום לבן משפחה.

למכשיר, מדגם וואווי Y6, מסך בגודל 5 אינץ', מעבד ארבע-ליבות 1.1 גיגה-הרץ וזיכרון RAM של גיגה אחד. הוא מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 5.1 לוליפופ אבל השימוש העיקרי שלו הוא באמצעות הלאנצ'ר המותאם של החברה, הממשק הייעודי בעברית שמשתלט על מערכת ההפעלה כפי שהיא מוכרת לכולנו. בסמארטפון מצלמה אחורית של 8 מגה-פיקסל, קדמית של 2 מגה-פיקסל - וזו אולי נקודת התורפה העיקרית שלו. בעוד שהמפרט (הדל יחסית למכשירי דגל עדכניים) מצליח לעמוד במשימות של המשתמשים מבלי לגמגם, המצלמה מספקת תמונות ברמה סבירה, אבל לא מעולה כמו במכשירי הדגל היקרים. עם זאת, ממשק המצלמה של סניורים נוח במיוחד, ומאפשר לצלם תמונות עם ספירה מהירה לאחור מבלי להסתבך ולצלם תמונות מיותרות בטעות.

סניורים. אורן דותן, עיבוד תמונה
תפריטים נוחים וגדולים בעברית. זה גם אנדרואיד./עיבוד תמונה, אורן דותן

למכשיר סוללה בקיבולת של 2,200 מיליאמפר-שעה, שמספיקה לשימוש של יום אחד לפחות בין טעינות, ואחסון פנימי בנפח 8 גיגה עם אפשרות להרחבה עד 64 גיגה באמצעות כרטיס זיכרון. במכשיר קישוריות דור רביעי וכל החיבורים הסטנדרטיים; משקלו 155 גרמים.

כאמור, המכשיר עצמו הוא לא סמארטפון מתקדם במיוחד, אבל הוא מספיק לגמרי לקהל היעד ולממשק הייעודי שהוא מריץ. החלק האטרקטיבי ביותר בשירות היא העובדה שהוא מותאם לאוכלוסיות שיצרניות הסלולר לא פונות אליהן ולצרכים השונים של משתמשים אלו. פיצ'ר חדש ומגניב, לדוגמה, יכול להיות להיט בקרב המשתמשים הצעירים אבל לא זמין לחלוטין עבור אלו שהאייקונים קטנים מדי עבורם.

הקצב של הסמארטפון הזה איטי בכוונה. כל לחיצה בממשק דורשת השהייה קצרה של האצבע למניעת לחיצות אקראיות, התפריטים גדולים וברורים והאפליקציות המותקנות כוללות משחקים כמו באבלז ואימוני מוח, וואטסאפ ופייסבוק, ג'ימייל, נגן מוזיקה, פנס, תזכורת לקחת תרופות ועוד. סך הכול ניתן להגיד שיש אוסף די ממצה של אפליקציות פופולריות ואפליקציות ייעודיות לדור השלישי.

חשוב להדגיש שהמכשיר מתאים לשימוש של מבוגרים, שאינם מסתדרים עם אנדרואיד או iOS אבל את ההגדרות המתקדמות כמו חיבור לרשתות אלחוטיות או כל הגדרה אחרת במכשיר צריך לבצע אדם שמכיר את מערכת ההפעלה, מחוץ לממשק של סניורים. עוד חשוב להדגיש כי לאחר הפעלתן, הממשק הרגיל של האפליקציות, כמו ווטסאפ ופייסבוק, משתלט על הממשק הייעודי של סניורים כך שהקשיים בתפעול עדיין קיימים בחלקם. הקושי העיקרי - מקשים הקטנים במקלדת - נפתר באמצעות מקלדת רוחב גדולה כך שמדובר סך הכול בפתרון יחסית מקיף אך לא הרמטי לחלוטין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אישה מבוגרת עם סמארטפון. ShutterStock
איך מסתדרים עם האייקונים הקטנים האלה? ומה קפץ לי פה עכשיו על המסך? ממשק אנדרואיד סטנדרטי יכול להבריח משתמשים מבוגרים./ShutterStock

השורה התחתונה

בעוד יצרניות הסמארטפונים ממשיכות להשיק מכשירים חדשים עם פיצ'רים חדשים כל כמה חודשים, רבים מהמשתמשים המבוגרים (לפחות אלו שלא נרתעו והחליטו לוותר מראש על טלפון חכם) עדיין מנסים להבין למה הלחיצות שלהם מובילות למקומות שהם לא רצו ואיך מפעילים אפליקציות מסוימות. במיוחד בשבילם משווקת חברת "סניורים" סמארטפון של וואווי עם ממשק מותאם וייחודי בעברית: לחצנים גדולים, ניווט אינטואיטיבי והרבה פחות בלגן ממה שסמארטפון ממוצע מציע.

המכשיר עצמו חלש ביחס לשוק אבל מספיק לחלוטין לצרכים של קהל היעד, בעיקר כשהשימוש מתמקד בממשק הייעודי. מדובר במכשיר פונקציונלי מאוד וממוקד מאוד אבל הוא טומן בחובו גם אמירה שהיא מעבר למוצר - הוא מאפשר לאוכלוסייה, המתקשה בתפעול סמארטפונים, להתחבר חזרה לעולם ולהצהיר שהם לא נזנחו מאחור.

הממשק לא מספק פתרון מושלם לכל הצרות של המבוגרים בעולם המובייל אבל הוא פותר את רוב הבעיות העיקריות ואין ספק שמדובר בצעד משמעותי עבור אלו שמעוניינים להישאר מחוברים לעולם. שני דברים שאהבנו במיוחד: הקישור החינמי המהיר למוקד אנוש במקרה חירום ושילוב אפליקציות חברתיות כמו ווטסאפ ופייסבוק מתוך הבנה שסמארטפון למבוגרים לא נועד רק לשימוש פונקציונלי אלא גם לתקשר עם חברים ובני משפחה בפלטפורמות שונות. או במילים אחרות: גם סבא רוצה להיות בקבוצה המשפחתית, ואין שום סיבה שהוא לא יהיה שם. מחירו של המכשיר 1,049 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully