וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המסנג'ר של פייסבוק בדרך להצפנת קצה-לקצה

אילן גלר

10.7.2016 / 8:42

השירות לא יופעל כברירת מחדל. פייסבוק טוענת שהיא גם לא תוכל לעקוב אחר תכני השיחות המוצפנות, למרות שמודל ההכנסות של החברה נשען כמעט באופן בלעדי על התאמת פרסומות לנושאי השיחה

פייסבוק מסנג'ר. ShutterStock
האם פייסבוק באמת תפסיק לצותת לשיחות שלנו במסנג'ר שלה?/ShutterStock

אפליקציית המסרים המידיים הרשמית של פייסבוק תאפשר בקרוב הצפנת קצה-לקצה (End-To-End Encryption) לכל 900 מיליון משתמשיה, בדומה לשינוי שעשתה לאחרונה ווטסאפ. "בכל דבר שאנחנו עושים במסנג'ר, אנחנו מציבים את האנשים במרכז", הודיעה הרשת החברתית בסוף השבוע. "אפשרות ההצפנה החדשה תאפשר לקיים שיחות בנושאים רגישים".

ההצפנה תאפשר לקיים שיחות שלהאקרים ולארגוני המודיעין, יהיה קשה יותר לצותת להן, לכאורה. גם פייסבוק עצמה לא תוכל לעקוב אחר תכני השיחות המוצפנות, למרות שמודל ההכנסות של החברה נשען כמעט באופן בלעדי על התאמת פרסומות לפי נושאי השיחה ותחומי העניין של המשתמשים. אולי זו הסיבה שבניגוד לאפליקציות מתחרות, כדוגמת ווטסאפ (שבבעלותה של פייסבוק עצמה) או iMessages של אפל, האפשרות לא תופעל כברירת מחדל בעבור כל שיחה, ותדרוש הפעלה יזומה של המשתמש.

בפייסבוק מציינים כי שיחה מוצפנת, "שיחה סודית" לפי הגדרות החברה, לא תסונכרן עם שרתי החברה ותופיע אך ורק על המכשיר בו היא מתקיימת. זו בהחלט תהיה פגיעה מסוימת בנוחות השירות, שכן היום ניתן להתחיל שיחה בסמארטפון ולהמשיך אותה במחשב האישי דרך האתר, תוך סנכרון מלא בזמן אמת בין כל הפלטפורמות של ההודעות הלא-מוצפנות. אבל כנראה שזה גם יסייע לפייסבוק להמשיך לצותת לשיחות של משתמשים שלא יעדיפו את ההצפנה על הנוחות הזו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully