וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני נחשפת לעולם שבני נוער בדרך כלל לא נחשפים אליו"

15.7.2016 / 6:19

עולם ההיי-טק והיזמות לרוב נגיש יותר עבור תושבי המרכז. תכנית יוניסטרים מאפשרת לבני נוער מהפריפריה להשתלב בעולם הזה, תוך ליווי ותמיכה מלאים. "מדהים לראות איך הם הופכים רעיון למוצר", אומרת חונכת בתכנית לאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

תכנית יוניסטרים מאפשרת לנערים ונערות מהפריפריה הזדמנות וכלים להקים חברות סטראטאפ ולהשתלב בעולם העסקים לצד עשייה חברתית. אם אתם בני נוער ויש לכם רעיון לסטראטאפ או אפליקציה ואין לכם מושג מאיפה ואיך בכלל להתחיל – זה המקום שייתן לכן הכוונה ראשונית וכלים לבנות ולהתמודד עם האתגר הזה.

החל מהשלב הראשוני של לגבש ולפצח את הרעיון, דרך בניית פרזנטציה עבור לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים, ועד גיוס הון, שיווק ומכירות. מלבד המיזמים העסקיים, החניכים בתכנית, שנמשכת שלוש שנים, יוזמים ומנהלים פרויקטים למען הקהילה המקומית. התכנית הוקמה לפני כעשור על ידי היזם רוני צארום, והיא אף נבחרה על ידי האו"ם כארגון השני המשפיע ביותר בעולם בקידום חדשנות ורב תרבותיות וגם זכתה באות הנשיא למתנדב לשנת 2013.

לא מעט נשים כברו את תקרת הזכוכית בעולם ההיי-טק אבל יש עוד דרך ארוכה ועוד הרבה קירות לנפץ. בעמותת יוניסטרים נותנים לנערים ונערות מהפריפריה הזדמנות וכלים להקים חברות סטראטאפ ולהשתלב בעולם העסקים לצד עשייה חברתית. עבור הנערים ובעיקר עבור הנערות האלו, מדובר בהזדמנות שהיא בהחלט יכולה להיות בגדר משנת חיים. עולם ההיי-טק עדיין מורכב ברובו מגברים, והוא נגיש יותר עבור מי שגדל במרכז ונחשף אליו בגיל צעיר יחסית. עם זאת, לא מעט נשים כבר שברו את תקרת הזכוכית אבל יש עוד דרך ארוכה לעבור ועוד הרבה תקרות לנפץ.

"בפן העסקי, אני נחשפת לעולם שבני נוער בדרך כלל לא נחשפים אליו". אומרת בראיון לאולפן וואלה! NEWS הילה איפרגן, מרחובות. "ילדים בני 15-17 לא נחשפים לעולם הזה. בין אם זה במושגים השונים שלו ובין אם זה לעמוד ולעשות פרזנטציה מול אנשי עסקים ברמה הכי גבוהה והכי מקצועית".
איפרגן היא חניכה בתכנית יוניסטרים והיא גם מנכ"לית חברת Smarteam והמיזם שלה יכול לחסוך הרבה מאד כסף להרבה אנשים.

מדובר באפליקציה שנקראת Wattup, והיא בעצם אמורה לעקוב אחרי חשבון המים שלנו, להתריע מפני נזילה או פיצוץ וכך בעצם לחסוך מים, כסף וגם עגמת נפש רבה. "הרעיון הוא לחסוך כסף ומים. כשנכנסים לאפליקציה יכולים בכל זמן נתון לראות את מצב חשבון המים בכסף וגם בקו"ב. הצרכן הישראלי מקבל אחת לחודש או חודשיים את חשבון המים, והוא יכול לראות רק בסוף החודש אם במהלך התקופה הזאת הייתה לו נזילה או אפילו פיצוץ בצנרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יוניסטרים אולפן. מערכת וואלה!
הדור הבא של ההיי-טק. אהבה אבו והילה איפרגן/מערכת וואלה!

מיזם נוסף שפותח במסגרת התכנית שייך לאהבה אבו מנתניה, מנהלת הכספים של אצטרובל יזמות, והוא פונה לתלמידי תיכון שצריכים עוד קצת עזרה לפני מבחנים ובגרויות. המיזם נקרא Schoolin והוא למעשה מעין רשת חברתית לתלמידים בה הם משתפים סיכומים ממקצועות שונים. מאחר וזאת רשת חברתית יש גם עוקבים וכל סיכום מקבל לייקים וכו'. "תלמידים משתפים ביניהם סיכומים דרך תיוגים שונים, ויש גם אפשרות לשאלות ותשובות. תלמידים מעלים שאלות ותלמידים אחרים עונים להם. התיוגים עובדים לפי המקצועות הנלמדים, למשל תחת התיוג של 'היסטוריה' ניתן למצוא סיכומים בנושא", אומרת אבו בראיון לאולפן.

ציפי צ'אושו-מזרחי, מלווה עסקית בעמותת יוניסטרים, היא יזמית ויועצת ארגונית. היא מכירה את עולם היזמות היטב ולטענתה, הנערים והנערות שמשתתפים בפרויקט הזה מגיעים עם כל כך הרבה כריזמה ורעיונות טובים, שרק צריך לתת להם כמה כלים והם מוכנים לצאת לדרך. " זה מדהים לראות איך הם כותבים תכניות עסקיות איך הם עומדים מול משקיעים, איך הם יודעים להפוך רעיון למוצר".

כאמור, התחום הזה מצטייר ונתפש עדיין כגברי למדי. גם אם נדמה שיותר ויותר נשים משתלבות בו, עדיין ניתן לשמוע דיווחים שונים על יחס משפיל ופוגעני כלפי נשים, רק לא מזמן נחשף כי אפילו בחברת פייסבוק הענקית, יש יחס מפלה והטרדות מיניות כלפי הנשים שמועסקות בחברה. האם זה עתיד, או בכלל יכול להשתנות? "כמלווה עסקית ואישית בייחוד לנשים, אז כן רואים מגמה של שיפור ויותר רצון ויותר חשיפה של נשים לתחומים האלה", אומרת צ'אושו-מזרחי.

"גם בתחומים הטכנולוגיים יש שיפור אבל, זה מתחלק לשניים – מצד אחד יש באמת יותר היענות ויותר השתלבות ומצד שני, אני לא חושבת שיש לנו פריצת דרך מבחינת להישאר שם לאורך זמן. יש אולי נגיעות, אבל יש עוד דרך ארוכה לעבור. אני חושבת שאין מספיק התאמה לצרכים של נשים שרוצות לשלב קריירה ואימהות".

למה אין מתכנתות? סרטון פארודי שבעצם מעודד נשים להיכנס להיי-טק

נכון להיום, ליוניסטרים יש 13 מרכזי יזמות ברחבי הארץ בערים: נתיבות, נצרת עילית, אילת, עפולה, עכו, אור יהודה, נתניה, ג'וליס, סכנין, רהט , צפת, חיפה וחדרה. בתאריך ה-26 ביולי, תתקיים תחרות "יזם השנה", באוניברסיטת תל אביב. במסגרת האירוע, מאות בני נוער יציגו בתערוכה את המיזמים העסקים והחברתיים עליהם עבדו במהלך השנה ואחד מהם יזכה בתואר היזם העסקי של השנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully