וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי היפה: מה לעשות אם מצאתם סמארטפון ברחוב?

18.7.2016 / 8:39

אם נתקלתם במכשיר אובד עומדות בפניכם בגדול שלוש אפשרויות: להתעלם, לקחת את המכשיר לעצמכם או לנסות להשיבו לבעליו החוקיים. אם החלטתם לעשות את הדבר הנכון ובחרתם באפשרות השלישית, קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להחזיר למישהו את החיוך לפרצוף

מערכת וואלה!

מכשירי סמארטפון רבים נאבדים בישראל מדי יום. הם נשכחים על הדלפק או על ספסל האוטובוס, נופלים מהתיק בחוף הים או מהכיס ברחוב ומוצאים את דרכם הרחק מאיתנו בשלל סיטואציות שונות. מעבר לערך הכספי של הסמארטפון עצמו, הוא מאפשר גישה לכל החשבונות שלנו, מכיל תמונות, סרטונים ומסמכים אישיים ובעלי ערך סנטימנטלי ולא מעט הודעות שהיינו רוצים לשמור.

אמנם החוק אינו מחייב אף אחד לאתר את בעליו של סמארטפון אובד, היינו רוצים להאמין שרובנו אנשים מספיק טובים כדי להשיב אבידה לבעליה. אז אם מצאתם סמארטפון ואין אף אחד בסביבה, הכנו בשבילכם מדריך קצר כיצד תוכלו למצוא את בעל הסמארטפון ולהפוך אותו שוב לאימוג'י מחייך.

שימו לב היכן מצאתם את המכשיר

במידה ולא מצאתם את הסמארטפון באמצע רחוב שומם, שימו לב האם יש סביבכם חנויות, תחנות תחבורה ציבורית או בנייני מגורים. אם מצאתם אותו בכניסה לחנות, היכנסו ועדכנו את המוכר שמצאתם מכשיר. במידה ומצאתם אותו באוטובוס, התקשרו אל חברת האוטובוסים ועדכנו אותם בכל הפרטים הנדרשים. מי שאיבד את המכשיר ינסה לשחזר את צעדיו וליצור קשר באמצעות הגורמים הרשמיים או לפחות אלו שלא הולכים לשום מקום. כך תוכלו לוודא שיהיה להם לאן להגיע.

סמארטפון אבוד. ShutterStock
להתראות סמארטפון, מקווים שימצא אותם ישראלי יפה שידע מה לעשות./ShutterStock

הישארו זמינים

פעולה בסיסית של מי שאיבד סמארטפון הוא להתקשר אליו. אם תשארו זמינים מספיק זמן יש סיכוי טוב שהמכשיר יצלצל, וגם אם הוא מוגן בסיסמה עדיין תוכלו לענות. אם אתם רואים שיחה מ-"אימא" כנראה שכדאי לכם לענות ולבקש ממנה ליצור עבורכם קשר לבעל המכשיר. אם בעל המכשיר יתקשר, הוא כבר ידאג להבהיר לכם את זה בתחילת השיחה.

אפשרות נוספת לאיתור מכשיר אובד, על ידי בעלים לחוצים, זה איכון או שימוש בפיצ'רים iPhone My Find או Android Device Manager. בכל מקרה המכשיר צריך להיות במצב פעיל. אחד מהדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות, כדי לסייע למכשיר לשוב לבעליו החוקיים, זה לחבר את הסמארטפון למטען ולדאוג שהוא מחובר לאינטרנט, כלומר לוודא שהוא לא על מצב טיסה או לא ממוקם בחדר ללא קליטה.

אם המכשיר אינו נעול ודאו שקישוריות הנתונים הסלולריים עובדת; חפשו את לוגו ה-3G או ה-4G. אם המכשיר לא נעול כדאי פשוט לאתר ברשימת אנשי הקשר את "אבא" או "אימא" ולבקש מהם לסייע באיתור.

אל תסתכלו בפרטים האישיים

כאמור, המידע הכי חשוב ורגיש נמצא בסמארטפון שלנו. אם המכשיר לא מוגן בסיסמה, פשוט התגברו על יצר המציצנות שלכם ונסו להתנהג כמו אנשים מתורבתים. עם זאת חשוב להציץ באנשי הקשר; אנשים רבים מעדכנים את המועדפים שלהם בתוך אנשי הקשר, או מסמנים אותם כחשובים. אותם אנשים, יכולים להיות הימור טוב כאשר תתלבטו למי לחייג, אם ההורים לא עונים.

אפשרות נוספת, הדורש מעט מציצנות אך במידה מינימלית היא לפתוח את אחת מהאפליקציות של הרשתות החברתיות. בהנחה שהמכשיר מחובר לחשבון פייסבוק, תוכלו לגלות מיד את שם הבעלים של המכשיר ואולי אף ליצור עמו קשר.

אם מצאתם מכשיר אנדרואיד נעול בגרסה לוליפופ 5.0 ומעלה, ניתן ליצור כמה משתמשים על אותו הסמארטפון. במידה והמכשיר נעול, ניתן לעבור מתוך המסך הראשי למשתמש אחר ואולי שם תוכלו למצוא פרטים שיעזרו לכם להגיע לבעל המכשיר.

סמארטפון בטעינה. ShutterStock
הקפידו שהמכשיר יישאר דלוק - מתישהו ינסו ליצור אתכם קשר./ShutterStock

מצאתם אייפון? סירי יכולה לעזור

העוזרת הדיגיטלית האישית לא נמצאת בכל הסמארטפונים ובשונה מהאייפון, ייקח עוד קצת זמן שתגיע באופן מובנה לכל מכשירי האנדרואיד (מה שמתוכנן לאנדרואיד 7.0 נוגט, שיושק השנה). עם זאת, בחלק ממכשירי האנדרואיד ובעיקר באייפונים, ניתן למצוא עוזרת דיגיטלית שתוכל להקל על מציאת בעל הסמארטפון - גם אם יש לו סיסמה.

בחלק ממכשירי האנדרואיד, יש ללחוץ על מקש הבית פעמיים או לחיצה ארוכה, בעוד שכדי להפעיל את סירי באייפון, צריך ללחוץ על מקש הבית עד שסירי מציגה את עצמה. באמצעותה, תוכלו לבקש להתקשר אל האנשים שנמצאים בכל טלפון כמו "התקשר הביתה", "התקשר אל אמא", "התקשר אל אבא". באייפון, ניתן להגדיר מערכת יחסים בהגדרות של סירי, כך שאם מוגדרים כאלו, ניתן לבקש אפילו "התקשר אל אשתי".

פנו לרשת סלולר או למשטרה

אם מיציתם את כל האפשרויות ועדיין לא הצלחתם ליצור קשר עם הבעלים של הסמארטפון, הברירה האחרונה היא להביא את המכשיר לסניף של רשת סלולר. במידה והסמארטפון נרכש באותה הרשת, היא תוכל למצוא ללא בעיה את בעל המכשיר ורוב הרשתות יחזירו את הסמארטפון לבעלים. לכל סמארטפון חוקי בישראל יש מספר IMEI שמשמש כמספר זהות. אם הבעלים של המכשיר הצהיר עליו כגנוב, מספר ה-IMEI יופיע במאגר וכך ניתן יהיה לאתר את הבעלים. שימו לב שמכשיר שדווח כגנוב ננעל כך שלא ניתן לבצע בו את שאר הפעולות.

במידה ולא, ניתן להביא את הסמארטפון לתחנת המשטרה הקרובה למקום בו מצאתם אותו ולרוב השוטרים יוכלו לאתר את בעל המכשיר על ידי הגשת צו לרשת הסלולר שתחייב לחשוף את זהות בעל קו הטלפון שנמצא במכשיר. לא בטוח כמה הם ירצו לסייע בעניין, אבל יש בידם את הכוח לעשות זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully