וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני אקספריה X Performance הוא מכשיר טוב אבל לא משתלם

מייקי לוי

19.7.2016 / 8:56

עם 3 גיגה זיכרון RAM בלבד וסוללה מאכזבת מאוד, לא בטוח שהמכשיר החזק בסדרה החדשה של סוני ראוי לתואר Performance ("ביצועים"). בסוני השקיעו במה שהם טובים בו - המצלמה והמסך, אבל עם תג מחיר של 3,490 שקלים, יש לא מעט מכשירים טובים יותר וזולים יותר בישראל

יח"צ - חד פעמי

במהלך תמוה במיוחד בשוק הסלולר, חברת סוני בחרה להכריז על סדרת המכשירים אקספריה X בחודש פברואר בכנס המובייל MWC בברצלונה אך למכור את המכשירים הרבה אחרי ההייפ, בקיץ. כעת המכשירים הללו מגיעים גם לישראל ולמרות המחיר של המכשיר הבכיר בסדרה, Xperia X Prefromance, הוא לא המחליף של מכשיר הדגל אקספריה Z5.

עיצוב ומסך

סדרת ה-X עוצבה עם דמיון רב לסדרת ה-Z אך כוללת שיפורים חשובים. Preformance X מגיע במבנה מלבני (כמו רוב המכשירים במשפחת אקספריה), כפתור ההפעלה בצד ימין כולל קורא טביעות אצבע, רחוק מתחתיו כפתור הפעלה מהירה של המצלמה וביניהם לחצני הווליום. אם יש לכם כפות ידיים גדולות, תאלצו להתאמץ כדי להגיע למקשי הווליום שממוקמים נמוך מאוד ביחס לרוב המכשירים האחרים המוכרים בשוק. בצדו השני של המכשיר תמצאו את מגירת הסים.

המסגרת עשויה מופליקרבונט (כלומר, פלסטיק) אך היא מרגישה איכותית ומעניקה תחושה טובה בעת האחיזה ביד בשל הפינות המעוגלות. הגב עשוי ממתכת מוברשת אך הוא מרגיש הרבה יותר כמו פלסטיק. במבט ראשון, המכשיר נראה קטן וקומפקטי אך הוא מעט כבד ושוקל 164 גרמים.

ל-Prefromance מסך בגודל 5.0 אינץ' בציפוי 2.5D מסוג IPS, אך בשונה ממסכים אחרים, סוני שילבה פה את הטכנולוגיות שלה ומרגישים זאת באיכות הצפייה. הצבעים שהמסך מפיק מאוד קרובים למקור, הם נעימים לעין ותענוג לצפות על המסך בתמונות או בסרטונים.

בסוני בחרו לצייד את ה- Preformance ברזולוציית Full HD. למרות שזו לא הרזולוציה הגבוהה ביותר הזמינה כיום במובייל, המסך מספק צבעים טובים והרזולוציה היחסית בינונית לא מורגשת. גם תשמחו לגלות שניתן להמשיך לעבוד עם הסמארטפון תחת אור השמש הודות לבהירות הגבוהה. כמו כן, זה המכשיר היחידי בסדרת ה- X שמתהדר בתקן עמידות למים מתוקים של עד חצי שעה בעומק של מטר וחצי.

סוני אקספריה X פרפורמנס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מרגיש קומפקטי אבל קצת כבד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ביצועים וממשק

ה-Performance X הוא הבכיר מסדרת ה-X ולמרות שלפי המיתוג המכשיר אמור להיות ממוקד על ביצועים גבוהים, סוני שילבה בתוכו זיכרון עבודה בנפח של 3 גיגה RAM בלבד. בשימוש יחסית קל, המערכת פועלת בצורה מהירה וחלקה, אך הזיכרון מגביל את האפליקציות הפועלות ברקע ועל מנת ליהנות מאותה מהירות, תאלצו לסגור לעיתים תכופות את האפליקציות שזוללות זיכרון.

במכשיר ערכת השבבים סנאפדרגון 820 הכוללת את המעבד המהיר ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. לא נתקלנו בקשיים בעת השימוש השוטף, אך כאמור, מצאנו את עצמנו סוגרים את האפליקציות שפעלו ברקע לעיתים תכופות, בשל זיכרון ה-RAM הנמוך יחסית (השבב של קוולקום מסוגל לתמוך ביותר זיכרון עבודה) ובעת שימוש אינטנסיבי יותר, גב המכשיר התחמם מאוד.

בצדו הימני, על כפתור ההפעלה ממוקם קורא טביעות אצבע. החיישן מהיר מאוד ומדויק, אך נקודת התורפה שלו היא הצורך ללחוץ על הכפתור על מנת לפתוח את המכשיר, בשונה ממכשירים אחרים שפשוט מאפשרים להניח קלות את האצבע כדי לשחרר את הנעילה. זה אולי נראה קטנוני אבל כל מהותו של החיישן הזה הוא להקל על פתיחת המכשיר בצורה מאובטחת ולחיצה נוספת ממש לא מוסיפה לחוויה.

סוני אקספריה X פרפורמנס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מרגיש פלסטיקי אבל לא זול./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מקדימה ניתן למצוא זוג רמקולים לשמע סטריאופוני וגם כאן, בדומה למסך, החברה שילבה את הטכנולוגיות היחודיות שלה כדי לשפר את הסאונד. הרמקול חזק, הרבה יותר ממכשירים אחרים שבדקנו, אך בעת האזנה למוסיקה, מרגישים את הרמקולים פועלים בגב המכשיר מה שהופך את האחיזה בו לקצת פחות נעימה.

המכשיר מצויד בטכנולוגיית טעינה מהירה, אך לא תשמחו לגלות שבתוך הערכה נעדר המטען המהיר, כך שבמידה ותרצו ליהנות מאותה טכנולוגיה תדרשו להשקיע כמה מאות שקלים נוספים. ל-Performance X סוללה סבירה אבל לא מפנקת, בנפח 2,700 מיליאמפר-שעה. למרות השימוש במסך FullHD וערכת השבבים המתקדמת, שאמורה להיות חסכונית, בשימוש בינוני ומעלה - הכולל צילום של כמה תמונות, גלישה באינטרנט והתכתבות בווטסאפ - תתקשו להעביר את היום ללא חיפוש אחר שקע טעינה לריענון.

הסמארטפון מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מרשמלו 6.0.1 העדכנית לצד הממשק הייעודי של החברה. מדובר בממשק הזהה ל- Z5 ולמכשירים הקודמים והוא אחד מהממשקי אנדרואיד הנקיים, הנוחים והמהירים ביותר ביותר שראינו. המכשיר לא עמוס בתוכנות מיותרות, ומצויד גם באפליקציות שימושיות כמו TrackID שמזהה שירים באנגלית ובעברית, תוכנה ליצירת סרטים, חיווי מזג אוויר ועוד אפליקציות מובנות של החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוני מבינה במסכים ומצלמות אבל שאר המפרט לא הרשים במיוחד./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

ממשק המצלמה הוא נוח ומזכיר את ממשק המצלמות של סוני. הוא פשוט לתפעול וכולל מצבים מרובים כמו צילום מזון, בעלי חיים, חוף ים, זיקוקים ועוד. ל-Preformance מצלמה אחורית של 23 מגה פיקסל עם חיישן ה- Exmor של סוני ועדשת ה-G עם מפתח צמצם f/2.0 בלבד. הצמצם מאפשר לשלוט בכמות האור שנכנסת מבעד לעדשה. כלומר, ככל שמספר מפתח הצמצם קטן יותר כך יותר אור יכול להיכנס, מה שמשפר את בהירות התמונה בתנאי תאורה קשים. בצילומי היום התמונות המתקבלות באקספריה הן נהדרות והמצלמה מצליחה לשמור על הצבעים האמיתיים. המצלמה גם מצוידת במצב צילום ספונטני, כך שהיא תוכל להתמקד בסיטואציות בלתי צפויות על ידי מגננון שמנבא את כיוון התנועה של אותו אובייקט.

בתנאי תאורה קשים יותר, המצלמה הצליחה לספק תמונות סבירות עם פוקוס מהיר מאוד אך כללה הפרעות. התמונות יצאו פחות חדות וקצת פחות ריאליסטיות. חובבי הסלפי ישמחו לגלות שמקדימה יש מצלמת 13 מגה פיקסל מצוינת, גם בתנאי תאורה קשים יותר (בזכות תאורת המסך) הכוללת פוקוס מהיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות השם, הביצועים לא היו בשמיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

השורה התחתונה

ה-Performance הוא מכשיר יפהפה הכולל מסך איכותי עם בהירות גבוהה ומצויד בערכת השבבים המתקדמת בשוק. איכות השמע גבוהה אבל יש כמה פיצ'רים לא מושלמים כמו קורא טביעות אצבע שדורש לחיצה, מקשי שליטה בווליום במיקום לא נוח, הסוללה מאכזבת אך בעיקר - המחיר הגבוה לא הופך אותו למשתלם.

פשרות נוספות במכשיר כוללות זיכרון RAM לא מפנק של 3 גיגה והמטען המהיר בולט בהיעדרו בערכה. למרות שמדובר במכשיר לא רע, במחיר של 3,490 שקלים ניתן למצוא חלופות טובות יותר או פשוט למצוא מכשירים עם מפרט טוב יותר במחיר זול בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully