וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הסינים החלו לנפץ אייפונים בבית עם פטיש?

אילן גלר

22.7.2016 / 6:40

למרות שמכשיר הסמארטפון מבית אפל מיוצר בסין, עבור סינים רבים מדובר בסמל המייצג את תרבות המערב. החלטת בית הדין הבינלאומי שלחה רבים מהסינים למחות באופן שאולי מצטלם טוב אבל מכאיב בעיקר בכיס

מערכת וואלה!

במהלך הימים האחרונים החלו להופיע ברשת קטעי וידאו המתעדים אזרחים סינים זועמים המנפצים את מכשירי האייפון שלהם. בחלק מהסרטונים מדובר באדם בודד שזועם על המכשיר שלו ובאחרים קבוצות שלמות של סטודנטים משליכים בזעם את האייפונים על הרצפה ותוקפים אותם במקלות ובפטישים.

מה גרם לשינוי הגישה של הסינים? המחאה הזו קשורה בהחלטת בית הדין הבינלאומי, שפסק לאחרונה נגד סין בנוגע לטענותיה לבעלות על קבוצת איים זעירה בסמוך לפיליפינים. הסינים הנאמנים לשלטון רואים בקביעה זו החלטה אנטי-סינית מובהקת ועדות לכוח הפוליטי המופרז של מעצמות המערב, ובראשן כמובן ארה"ב. מכשיר האייפון מסמל עבור רבים מהסינים את עוצמתה הטכנולוגית והמסחרית של אמריקה, ועל כן ניפוץ המכשיר עם פטיש כמוהו כניפוץ היחסים עם הדוד סאם.

מנפצי המכשירים בוחרים להתעלם באלגנטיות מהעובדה שמכשיר האייפון מיוצר בסין ומוקדם עדיין לקבוע האם מדובר בתופעה רחבת היקף שעלולה להשפיע לרעה על עסקיה של אפל במדינה, שכן האייפון נחשב לאחד המכשירים המצליחים בשוק הסיני למרות מחירו הגבוה ביחס למתחרים. למעשה, סין אחראית כמעט באופן בלעדי לגידול בנתוני המכירה העולמיים של אפל, שנרשמו עד הרבעון האחרון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully