וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף: שיאומי Mi5 הפתיע אותנו לטובה. ביקורת

מייקי לוי

24.7.2016 / 9:00

עם ערכת השבבים המתקדמת בעולם (אך לא המפרט הכי מתקדם שיש), מערך צילום מפתיע לטובה וגב קעור המעניק תחושה נעימה ביד, מכשיר הדגל של היצרנית הסינית מצליח לתת פייט בקטגוריית הביניים, ואפילו לנצח לא מעט מתחרים

יח"צ - חד פעמי

חברת שיאומי הוקמה רק לפני שש שנים וכבר הצליחה להתברג בשנה האחרונה לרשימת חמש יצרניות הסמארטפון המובילות בסין. את זה היא הצליחה לעשות באמצעות הרכבת מכשירים איכותיים, עם מפרט מתקדם ותג מחיר נמוך. החברה עשתה עלייה לישראל באמצעות היבואן "המילטון" בשנה האחרונה וכבר ניתן למצוא כאן מגוון רחב של סמארטפונים מבית שיאומי. בחודש פברואר השנה הכריזה החברה על Mi5, מכשיר הדגל החדש ששומר על הקו המסורתי של מחיר נוח ומפרט מתקדם.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך לא אופטימלי אבל איכותי. שיאומי Mi5./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב ומסך

Mi5 מצויד במסגרת מתכתית נעימה למגע שמרגישה מאוד איכותית ביד. המסגרת משתלבת עם הגב הקעור וכשאוחזים במכשיר, שמשקלו 139 גרמים, הוא מתלבש על היד בצורה כמעט מושלמת. בצדו הימני של המכשיר נמצאים כפתורי הכיבוי, לחצני השליטה בווליום (שממוקמים בדיוק במקום הנכון, כך שניתן לשלוט עליהם מבלי למתוח את האצבעות ) ובצדו השני ניתן למצוא את מגירת הסים, המכילה מקום לשני כרטיסים.

עם זאת, חלקו האחורי של המכשיר מרגיש יותר כמו פלסטיק זול ורחוק מההרגשה של זכוכית. בחלקו הקדמי נמצא כפתור הבית הכולל קורא טביעות אצבע מהיר, ומצדדיו כפתור "חזור" וכפתור "ניהול המשימות".

ל- Mi5מסך בגודל 5.15 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוצייתFull HD בלבד עם ציפויGorilla Glass 4 , שמעניק למכשיר עמידות גבוהה בפני מכות ונפילות. בתוך המסך שילבה החברה שש טכנולוגיות שונות, שלדבריה משפרות את איכות התצוגה. בשימוש הראשוני, הבחנו שהגוון הלבן נוטה מעט לצבע כחול; כבר ראינו יצרניות שהצליחו להפיק יותר מהמסך הזה. אך מלבד הגוון הלבן, שאר הצבעים הצליחו להישאר אמיתיים וקרובים למקור. במבחן החשיפה הישירה לאור השמש, המכשיר הצטיין הודות לבהירות המסך הגבוהה של 600 ניטים. המסך כמעט ולא משתקף גם כשעובדים באור יום ומאפשר המשך עבודה נוחה גם בחוץ. במידה ותרצו לעבוד איתו בחושך, הממשק מכיל אפשרות "קריאה" שמשנה את הצבעים לגוון צהוב שאמור לעייף פחות את העיניים, בדומה למצב "משמרת לילה" בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה באייפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
דומה קצת לאייפון 6 מלמטה. שיאומי Mi5./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מפרט וביצועים

כאמור, חברת שיאומי דואגת לצייד את המכשירים שלה במפרטים המתקדמים ביותר וגם כאן, החברה לא פסחה על ערכת השבבים המתקדמת סנאפדרגון 820 של קוולקום, הכוללת את המעבד המהיר ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. לצד ערכת השבבים המתקדמת, המכשיר המשווק בארץ מגיע עם 3 גיגה זיכרוןRAM בלבד, בעוד שהיום הסטנדרט של מכשירי הדגל הוא 4 גיגה. למרות זאת, נראה שעשו התאמה טובה של החומרה למערכת ההפעלה שכן ניהול הזיכרון במכשיר מצוין ומאפשר עבודה רציפה גם כשפתוחות ברקע מספר רב של אפליקציות. המכשיר עבד בצורה חלקה, מהירה, המעבר בין האפליקציות היה מהיר וגם בשימוש מאסיבי המכשיר לא נטה להתחמם בצורה חריגה. Mi5 מצויד בזיכרון פנימי של 32 גיגה אך חובבי המולטימדיה יתאכזבו לגלות שהוא מגיע ללא חריץ הרחבה. לשמחתנו, החברה לא העמיסה על הממשק והניצול של מערכת ההפעלה עומד על כ-5 גיגה, מה שמשאיר לכם 27 גיגה לאחסון.

קורא טביעות האצבע, המשולב בתוך כפתור הבית, הוא מהיר ומדויק. תהליך ההגדרה היה פשוט מאוד וגם הוא היה מהיר וידידותי, בשונה מסמארטפונים אחרים שבעת תהליך ההגדרה דורשים להניח את האצבע בכל מיני זוויות שונות.

המכשיר מגיע עם סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה והוא המשיך לעבוד עד השעות המאוחרות של הלילה בשימוש בינוני של הודעות, מצלמה, פייסבוק ושיחות. המכשיר תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה QuickCharge 3.0 של קוולקום המבטיחה טעינה של 83 אחוזים תוך חצי שעה בלבד. לצערנו, גם המכשיר הזה לא מגיע עם המטען המהיר כך שכדי ליהנות מהטכנולוגיה הזו תצטרכו להוציא עוד כמה מאות שקלים.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הגב מרגיש פלסטיקי אבל הוא יושב טוב ביד. שיאומי Mi5./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

Mi5 של שיאומי מצויד במערכת ההפעלה אנדרואיד מרשמלו 6.0 של גוגל עם הממשק הייעודי MIUI בגרסה 7. בשונה מהגרסאות הקודמות, כאן העברית כמעט מושלמת למעט באג אחד במצלמה, אך הוא לא הפריע לשימוש היום-יומי. בחברת שיאומי שמים דגש על העברית במכשירים, שכן כאן בישראל נמצאים עובדי החברה שעמלים על תרגום הממשק ותיקון הבעיות. מדובר בממשק פשוט ונקי כשכל האפליקציות מופיעות על מסך הבית. לשמחתנו, החברה לא העמיסה בפיצ'רים ואפליקציות מובנות, כך שהמכשיר מגיע נקי יחסית למכשירים סיניים.

הסמארטפון מצויד במגוון יכולות כמו הקלטה מובנית של השיחות, התאמה של התאורה לקריאה בלילה, אפליקציית שלט שעושה שימוש בחיישן האינפרה אדום הממוקם בחלקו העליון של הסמארטפון, סורק QR, ואת שאר אפליקציות הבסיס כמו מחשבון, שעון ועוד. עם זאת, ממשק ההגדרות עמוס באפשרויות ותפריטים פנימיים, ואנחנו טבענו בכל העומס הזה. החברה חשפה בחודש מאי האחרון את ממשק MIUI בגרסה 8 ובמידה ואתם משתמשים ב-שני כרטיסי סים, תשמחו לגלות שהמכשיר יתמול באפשרות להפעיל שני חשבונות שונים במקביל מה שיאפשר ניהול של חשבונות ווטסאפ ועוד.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
התמונות בלילה לא יצאו מגורענות כפי שציפינו. שיאומי Mi5./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

בדומה לממשק המערכת, גם ממשק המצלמה עוצב בפשטות אך הוא כולל מגוון מצבי צילום וחובבי הצילום ישמחו לגלות גם מצב ידני, המאפשר לכם להתאים את ההגדרות כמו הפוקוס, איזון הלבן, החשיפה ורמת ה-ISO בצורה ידנית לצורך הפקת תמונות מדויקות יותר. מערך הצילום כולל מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל עם חיישן של סוני הכולל מפתח צמצם f/2.0 וגודל פיקסלים של 1.12 מיקרון, עם ציפוי זכוכית ספיר נגד שריטות.

המצלמה האחורית לא כוללת חיישן פוקוס מהיר, אך למרות זאת הפוקוס מהיר ואף הפתיע אותנו לטובה כשצילמנו תמונות מאקרו. המצלמה הצליחה להפיק תמונות מצוינות ביום, תוך כדי שהיא שומרת על הצבעים המקוריים. גם בצילום בלילה המצלמה הצליחה להפתיע אותנו ולמרות שגודל הפיקסלים הוא 1.12 מיקרון בלבד (לעומת 1.55 בגלקסי S7 המצטיין בצילום לילה), היא הצליחה להפיק תמונות טובות ולא מגורענות במיוחד, כפי שהיינו מצפים. הופתענו לטובה מהמצלמה הקדמית של 4 מגה פיקסל, המגיעה עם מפתח צמצם f/2.0 וגודל פיקסלים של 2 מיקרון. היא הפיקה תמונות מעולות ביום ואף יתרה מכך - ללא פלאש קדמי, הצטיינה באופן יחסי בצילום בלילה.

שיאומי MI5.
הפתיע אותנו לטובה. שיאומי Mi5.

השורה התחתונה

ה-Mi5 עוצב כדי לשדר יוקרה והגב הקעור ללא ספק יוצר הפרדה בינו לבין סמארטפונים אחרים שניתן למצוא בשוק. עם זאת, כשמחזיקים את המכשיר הוא מרגיש מעט פלסטיקי ולא נעים כפי שהיינו מצפים. ל-Mi5 מסך נהדר, מפרט עדכני ומתקדם (למרות שהוא לא הכי מתקדם שיש היום בשוק), מערך צילום שהפתיע לטובה גם ביום ובעיקר בלילה, איכות שמע טובה וקורא טביעות אצבע מהיר. בארץ מחירו של המכשיר 2,490 שקלים והוא מגיע עם חמש שנות אחריות. ללא ספק מספק תמורה עבור המחיר. החיסרון העיקרי של המכשיר הוא היעדר המטען המהיר ואוזניות בערכה, ושאריות באגים בעברית בממשק המצלמה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully