וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה החדשה של גוגל תיקח אתכם למוזיאונים מסביב לעולם

אילן גלר

25.7.2016 / 7:31

שיתוף פעולה בין ענקית הטכנולוגיה ליותר מאלף מוסדות תרבות ואקדמיה, הביא ליצירתו של מאגר הכולל אלפי יצירות אמנות שונות, החל מהתקופה הפרה-היסטורית ועד לאוספי אמנות מודרנית

ShutterStock

גם אם אתם מרבים לטייל ברחבי העולם, ולבקר במוזיאונים מפורסמים, כנראה שיש כמה מקומות שלא תספיקו להגיע אליהם וכמה מקומות שלא ידעתם בכלל שאתם רוצים לבקר בהם. האפליקציה החדשה של גוגל, Arts & Culture, תוכל להשלים לכם את הפער ולהכיר לכם מוזיאונים חדשים.

מדובר בשיתוף פעולה בין ענקית הטכנולוגיה ליותר מאלף מוסדות תרבות ואקדמיה, שהביא ליצירתו של מאגר הכולל אלפי יצירות אמנות שונות, החל מהתקופה הפרה-היסטורית ועד לאוספי אמנות מודרנית. האפליקציה, והאתר המתלווה אליה, מאפשרים דפדפוף חופשי במאגר, ביקור וירטואלי בתערוכות שונות (כדוגמת אוסף המוקדש לסלבדור דאלי, או התפתחות ציורי החתולים במהלך 2,000 השנים האחרונות), או התמקדות ביצירה אחת לפרטי פרטים, כולל הסברים מרתקים על האמן שיצר אותה, הרקע ההיסטורי והגיאוגרפי. אפשר גם לצאת לטייל במסדרונות המוזיאון עצמם, הודות לתצוגת Google Street View של כמה אתרים מפורסמים.

אם אתם מעדיפים את הביקור הפיזי על הסיור הווירטואלי, תוכל האפליקציה לספק לכם באופן אוטומטי מידע על היצירה מולה אתם עומדים באמצעות פיצ'ר בשם Art Recognizer ("מזהה אמנות"), העושה שימוש במצלמת הסמארטפון. תכונה זו פעילה כיום במספר מצומצם של מוזיאונים באנגליה ובארה"ב, אך בגוגל מקווים בקרוב מאוד להרחיב אותה לכל אספי האמנות החשובים בעולם.

חשוב לציין שזיהוי יצירות אמנות מפורסמות זו טכנולוגיה קיימת, שכבר עובדת מצוין באפליקציית Artbit, שסורקת את הציור באמצעות המצלמה ותוך כמה שניות מספקת עליו פרופיל מלא.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully