וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן שתצלמו תמונות טובות יותר בסמארטפון שלכם. מדריך בסיסי

27.7.2016 / 9:12

שמענו כבר לא מעט פעמים שמצלמות הסמארטפון החליפו את מצלמות הפוקט, אבל בעוד המצלמות בנייד הולכות ומשתפרות, רובנו לא ממש מתאמצים ללמוד איך לשלוט בהגדרות הידניות, או אפילו משקיעים מחשבה בשיפור התוצאה הסופית. הטיפים האלה יסייעו לכם להפיק יותר מכל צילום

צילום קבוצתי סמארטפון. ShutterStock
עוד כמה רגעים והתמונה תיראה הרבה יותר טוב./ShutterStock

רבות נכתב ונאמר על מהפיכת הצילום בסמארטפון; המכשירים הניידים שאנחנו שולפים ברגע החליפו את מצלמת הפוקט ואת מסרטת הווידאו הביתית וכיום ניתן לתעד באמצעות הסמארטפון באיכות גבוהה במיוחד. עד לאחרונה היצרניות ניסו לנצח אחת את השנייה עם כמות הפיקסלים שניתן לדחוס לחיישן אך כעת המרוץ מתמקד דווקא במי תייצר את המצלמה האיכותית ביותר עם דיוק הצבעים הטוב ביותר, או חיישן המסוגל לצלם בתנאי תאורה מאתגרים ובתנועה. אבל החיסרון הגדול ביותר בכל מערך צילום כזה, לרוב, הוא הצלם עצמו - אתם.

מרבית המכשירים, המתהדרים במצלמה משוכללת, יציעו מצבי צילום אוטומטיים שרובנו נסתפק בהם אבל המצלמות הללו מסוגלות להפיק הרבה יותר, אם רק נדע איך לשחק בהגדרות ולהתאים אותן לצרכינו. אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם להוציא הרבה יותר מהמצלמה שיש לכם עכשיו בכיס.

ותרו על הזום הדיגיטלי

יש הבדל עצום בין זום דיגיטלי לזום אופטי. זום אופטי עובד בדומה לטלסקופ או משקפת - כלומר סט של עדשות המגדילות את הטווח - וזום דיגיטלי עובד בדיוק כמו שאתם עושים זום על תמונה במחשב שלכם; ככל שאתם מתקרבים, כך הפיקסלים נהיים גדולים יותר וכך גם האיכות של התמונה יורדת. אחרי זום של כמה שלבים כבר ניתן להבחין בבירור באיכות הירודה, שלעתים לא מאפשרת כלל להבין מה רואים בתמונה.

רוב הסמארטפונים כיום לא מצוידים בעדשה המסוגלת לבצע זום אופטי מאחר והעדשה האופטית, הופכת את הטלפון לעבה ומסורבל, בדיוק כמו העדשה הנשלפת של מצלמת הפוקט הישנה שלכם. לכן אם אתם עדיין רוצים להתמקד בפרט מסוים בתמונה, צלמו אותה באיכות הגבוהה ביותר שניתן מהמרחק בו אתם נמצאים. היא תאוחסן במכשיר באיכות המקורית ואז תוכלו להתמקד בעריכה באובייקט עד לרמה שהאיכות לא יורדת מתחת לגבול הסביר. במקרה שאתם רוצים להתמקד באובייקט מסוים, ויש לכם אפשרות, פשוט לכו לכיוונו והתמקמו בנקודה הקרובה ביותר שניתן.

ותרו על הפלאש

החיים מזמנים לנו לעתים סיטואציות חשוכות במיוחד, שלא מאפשרות להימנע משימוש בנורית הלד שמשמשת כפלאש בסמארטפון. עם זאת חשוב להבין שנורית הלד מפיצה הרבה יותר אור ממה שבאמת צריך על האובייקט וכתוצאה מכך התמונה המתקבלת היא הרבה פחות טבעית ונעימה לעין. אם אתם רוצים תמונה שרק תציג את הפרטים אז הפלאש יאיר את כל הפריים אבל לא תקבלו כך תמונות שתרצו לפרסם ברשתות חברתיות. הצבעים לא-טבעיים, חשיפת היתר גורמת להיווצרות עיניים אדומות וכל משטח חלק יציג השתקפות של הפלאש. אם ניתן, עדיף להגביר את כמות האור הנכנסת לצמצם בהגדרות הידניות או להביא מקור אור אחר ונעים יותר.

כדי לשלוט על הצמצם - כלומר, על כמות האור הנכנסת דרך העדשה - כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על האזור עליו אתם רוצים לבצע את המיקוד ויופיע לכם אייקון של שמש מצדו הימני של הריבוע, באמצעות גלילה למטה או למעלה (מכל נקודה במסך), תוכלו לשלוט על הצמצם. במידה והתמונה חשוכה, החליקו את האצבע כלפי מעלה, במידה והיא מוארת מדי החליקו את האצבע כלפי מטה. מכיוון שיש אינספור מכשירי אנדרואיד, כל אחד כולל ממשק מעט שונה, וחלק כוללים ממשקים שונים של היצרנית עצמה. בחלק מהמכשירים תדרשו לבחור במצב צילום מתקדם, בעוד שבשאר הממשקים, תראו קווים סביב עיגול המיקוד וכדי לשלוט על הצמצם תצטרכו לסובב את העיגול. שחקו מעט עם המכשיר שלכם וחפשו את בקרי השליטה האינטואיטיביים בהגדרות הבסיסיות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שינוי גודל צמצם. אורן דותן, מערכת וואלה!
שינוי כמות האור הנקלטת./מערכת וואלה!, אורן דותן

השתמשו ברשת

מי שהתעסק קצת בצילום בחייו שמע לבטח את חוק השלישים, מדובר בכלל אצבע בקומפוזיציה המיושם בתחומים כמו ציור, צילום ועיצוב. לפי הכלל, אותה רשת שאתם מכירים מהאפליקציה, היא בעצם שני קווים אנכיים ושני קווים אופקיים המחלקים את התמונה לשלושה שלישים אנכיים ושלושה שלישים אופקיים. את האובייקט המרכזי מומלץ למקם על אחד הקווים או באחת מנקודות המפגש של הקווים כדי שיצאו לכם תמונות מעניינות יותר.

אל תיתקעו על HDR

ברוב הסמארטפונים החדשים תוכלו למצוא את מצב HDR באפליקציית המצלמה. במצב זה המצלמה מצלמת את אותה תמונה כמה פעמים ולמעשה, מאחדת את כל התמונות לתמונה אחת. המצב הזה אמור לחקות את העין האנושית על ידי איזון החשיפה בתמונה לרמה בה האזורים הבהירים לא יותר מדי בהירים והאזורים הכהים לא יותר מדי כהים. מכיוון שמצב HDR עושה עבודה כל כך טובה עם התמונות, אתם עלולים לחשוב שמומלץ להשתמש בו בכל תמונה ולהשאיר את הפונקציה פעילה אך מאחר והמצב הזה דורש צילום של שלוש תמונות בכל מקום, לא תוכלו ללכוד בקלות אובייקט בתנועה והתוצאה הסופית עלולה להיות מטושטשת. מומלץ להשתמש במצב הזה רק כשאתם יציבים והאובייקט המצולם יציב.

התקינו אפליקציית צילום חלופית

ברוב הסמארטפונים, ובטוח באייפון, אפליקציית המצלמה היא טובה אבל פשוטה מדי. אם אתם רוצים לצלם תמונות מהסמארטפון שלכם ולהוציא את המקסימום מהמצלמה, תצטרכו לשדרג את תוכנת הצילום. אפליקציות אחרות יציעו לכם הגדרות מתקדמות יותר, בצורה נוחה יותר, כמו שינוי גודל הצמצם או רגישות החיישן לאור. מאחר ויש כל כך הרבה אפליקציות צילום חיצוניות בחנויות האפליקציות, ההמלצה שלנו היא פשוט לנסות כמה מהמובילות ולבדוק מה הכי מתאים לכם. הכי חשוב זה למצוא את האפליקציה שתגרום לכם לרצות לצלם יותר, ולא פחות.

צלמו כמה שיותר

אומנם לא כל הסמארטפונים כוללים חריץ הרחבה, וחלקם מוגבלים בנפח האחסון, אבל תמיד אפשר לגבות את כל התמונות בשירות ענן. העצה שלנו היא לא לעשות חשבון כשאתם מצלמים ולא להסס לצלם כמה שיותר תמונות של אותו אובייקט. נסו לשנות זוויות, הדליקו את מצב ה-HDR וכבו אותו, נסו ללחוץ ארוכות על כפתור הצילום וכשאתם מסיימים, פשוט פתחו את אפליקציית התמונות ובחרו את התמונה הטובה ביותר לטעמכם, את השאר מחקו. זה עדיף מצילום של תמונה אחת או שתיים ושמירה על תקווה שלא פספסתם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully