וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלהבתם מהסרטונים הוויראליים האלה? מתברר שכולם מזויפים

אילן גלר

28.7.2016 / 10:23

ציידים המותקפים על ידי אריה, שחיין נמלט מכריש, גולשת סקי נרדפת על ידי דוב - כל אלו רעיונות שעלו במוחם הקודם של פרסומאים אוסטרלים. ולא, לא אכפת להם להרוס את האינטרנט

צילום מסך

אם במהלך השבועות האחרונים הופיע על הפיד שלכם בפייסבוק סרטון מדהים של ציידים המותקפים על ידי אריה, השחיין המנסה באופן נואש להימלט מכריש או גולשת סקי המותקפת לפתע על ידי דוב - ומיהרתם לתת לייק, אולי תתבאסו קצת לגלות שכל אלו אמנם צברו מאות מיליוני צפיות מאז שעלו לרשת אבל כולם מבוימים ומזויפים לחלוטין.

הסרטונים הללו הופקו על ידי סטודיו אוסטרלי לפרסום בשם Woolshed במטרה תחילה להפוך לוויראליים, על מנת להציג לראווה את יכולות החברה לייצר תוכן פופולרי. בנוסף הקטעים הללו שימשו כתרגיל חי עבורה בהפקת סרטונים שיזכו לתפוצה נרחבת. בסיומו של הקמפיין הפיק הסטודיו סרטון אחד אחרון, החושף את התרמית, וגם קטעים שונים מהדיווחים בתקשורת העולמית שסקרה חלק מהקטעים הללו כדיווחי חדשות אמיתיים.

אנשי הסטודיו מספרים כי דווקא הסרטונים שנראו הכי פחות אמינים הם אלו שהגיעו לתפוצה הנרחבת ביותר שכן התפתח סביבם דיון בין הגולשים. לקח נוסף הוא חשיבותם האדירה של הכותרת והתמונה המצורפת לסרטון, שהשפיעו באופן משמעותי על נכונותם של הגולשים להקליק ולצפות. האם מישהו בסטודיו חש צורך להתחרט על כך שגרמו לעשרות מיליונים ברחבי העולם לחשוב שמדובר בצילומים אמיתיים? כמובן שלא.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ויראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully