וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלש יותר, זול יותר - וטוב יותר: בדקנו את ה-G5 SE והופתענו

מייקי לוי

2.8.2016 / 5:27

Less Is More יגיד לכם כל איש מכירות טוב שנגמר לו מה להציע לכם אבל במקרה הזה סיבוב הפרסה המהיר של LG כנראה עבד לטובתם. אחרי שלקחו את מכשיר הדגל הסופר משוכלל והחליפו לו את הקישקע ואת תג המחיר, נראה שהמכשיר הרבה יותר אטרקטיבי

מערכת וואלה!

בתערוכת המובייל הגדולה בעולם MWC, שהתקיימה בברצלונה בחודש פברואר, השיקה חברת LG את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-G5. המכשיר צויד במפרט המתקדם ביותר וסימן את תחילתו של עידן המובייל המודולרי אבל למרות ש-LG מצדה עמדה בהתחייבות המשתמשים לא מיהרו לשלוף את הארנק. LG יצרה מכשיר מתקדם במיוחד, עם מפרט בקדמת הטכנולוגיה, ומגירת סוללה נשלפת המאפשרת להחליף סוללה בקלות ולחבר למכשיר מודולים שונים שמשפרים את יכולות הצילום, השמע ועוד. כעת, כדי להפוך את ה-G5 לאטרקטיבי יותר, ואולי גם לפצות על נתוני מכירות מאכזבים, LG השיקה את אחיו הקטן של מכשיר הדגל - G5 SE. ההבדל העיקרי בין המכשירים הוא במחיר ובערכת השבבים; לקחנו את הדגם המשונמך לבדוק האם ההפרש הופך אותו למשתלם, ומה המכשיר המשוכלל הזה איבד בדרך.

עיצוב ומסך

קל להתבלבל בין ה-G5 ל-G5 SE מאחר ומדובר בתאומים זהים, כמעט. ההבדל היחידי הוא בגבו של המכשיר, שנצבע בגוון מוזהב, נוסף לו הכיתוב SE לצדו של ה-G5. ביד הוא מרגיש מצוין ובעיקר נוח לאחיזה. מאחר ובחברה שילבו את קורא טביעות האצבע בחלקו האחורי, LG דאגו להבליט מעט את הלחצן כדי שלא תתבלבלו אבל המיקום שלו מצוין והוא לא דורש מכם מאמץ או מתיחה של האצבע כדי להדליק את המכשיר. החיסרון לעומת קוראי טביעות אצבע אחרים זה שצריך ללחוץ עליו כדי שהמכשיר יידלק ולא רק לגעת בו קלות.

חלקו העליון של ה-SE מעט קעור, לא ברור למה אבל במקרה הזה העיצוב לא מוסיף לתחושת היוקרתיות. אך הייחודיות כן מורגשות. בצדו התחתון השמאלי של המכשיר נמצא הכפתור המאפשר לשלוף את הסוללה החוצה וגם לחבר את ה"חברים" של LG (המודולים השונים המשדרגים את המכשיר). אחרי כמה פעמים שהוצאנו והחזרנו, החיבור הרגיש מעט רופף אך קשה לשבור אותו. לצערנו, בעת שיחה המכשיר נשמט מהיד, המגירה נשלפה, הסוללה יצאה וכמובן שהמכשיר נכבה.

כמו אצל אחיו הגדול, גם ב-SE המסך בגודל 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD עם ציפוי זכוכית גורילה 4. זה מסך איכותי מאוד המפיק צבעים מצוינים ומאוד קרובים למקור. הודות לבהירות הגבוהה שלו ניתן לעבוד עם המכשיר גם בחוץ תחת אור בשמש. המסך נותן חווית צפייה נהדרת ובגזרה הזו לא מצאנו משהו אחד להתלונן עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
LG G5 אנבוקסינג. עריכה: עומרי וייס, מערכת וואלה!
השנמוך דווקא הפך את ה-G5 ליותר אטרקטיבי./מערכת וואלה!, עריכה: עומרי וייס

ביצועים וממשק

בסופו של דבר, ההבדל היחידי בין G5 SE לאחיו הגדול זה השבב וזיכרון העבודה. בעוד ש-G5 חמוש בערכת השבבים סנאפדרגון 820 העוצמתית ומצויד ב-4 גיגה של זיכרון RAM, ל-SE יש את ערכת השבבים סנאפדרגון 652 וזיכרון של 3 גיגה RAM. על הנייר המעבד חלש יותר והזיכרון קטן יותר אבל בפועל המכשיר עובד כמעט בדיוק באותו האופן, כלומר - ללא שום בעיה. למעשה, הופתענו מהביצועים הזריזים וניהול הזיכרון שאפשרו לנו להמשיך לתפעל מספר רב של אפליקציות ברקע. כיום, זיכרון של 3 גיגה RAM הוא הסטנדרט וזה אומר שלא תוכלו להריץ כמות גדולה של אפליקציות במקביל לאורך זמן רב אבל ההתאמה שעשו בחברה מאפשרת ל-G5 SE לעבוד בזריזות גם כשמעמיסים עליו.

במכשיר זיכרון פנימי לאחסון בנפח של 32 גיגה, עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס מיקרו SD. אם זה השינוי ש-LG היו צריכים לעשות כדי לייצר מכשיר הרבה יותר אטרקטיבי, אז חבל שלא עשו אותו לפני כן. יתרה מכך, המעבד החלש יותר והחסכוני משפיע על הסוללה בצורה דרמטית ובעוד שב-G5 הסוללה לא הייתה הצד החזק, ה-SE סיפק חיי סוללה טובים בהרבה עם אותה סוללה בנפח של 2,800 מיליאמפר-שעה.

ל-G5 SE חיבור USB מתקדם מסוג C וטכנולוגיית טעינה מהירה Quick Charge 3.0, ובניגוד ליצרניות רבות שידרשו מכם לרכוש את המטען המהיר בנפרד, בתוך הערכה של ה-SE תקבלו גם את המטען המהיר כלול במחיר. המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה העדכנית 6.0 מרשמלו והממשק זהה ל-G5, עם האייקונים הייחודיים, ניהול זיכרון מרשים ובעיקר המראה של מכשירי LG.

מודול המצלמה של LG. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
מודול המצלמה מקל על השימוש במחשב למי שאוהב לצלם הרבה./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

מצלמה

אחד הדברים המעניינים ביותר, והמאפיין את ה-SE לאחד מהסמארטפונים המשתלמים, הוא מערך הצילום המתוחכם, או יותר נכון - העדשה הרחבה. אמנם מדובר במערך צילום מתקדם, אבל לא מושלם. המכשיר, כמו אחיו הגדול, כולל עדשה רחבה של 135 מעלות (יותר מטווח הראייה האנושי, שאצל רובנו עומד על 120 מעלות) עם חיישן 8 מגה-פיקסל בעל מפתח צמצם f/2.4 ומצלמה רגילה נוספת של 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8. מצלמת ה-16 מגה פיקסל לא הצטיינה והייתה די סטנדרטית, התמונות יצאו חדות, הצבעים נאמנים למקור אך בכל זאת, היא לא גרמה לנו להתרגש יותר מדי. הצילום בלילה הפיק תמונות מעט מגורענות. מנגד, המצלמה השנייה עם העדשה הרחבה גרמה לנו להתפעל. בהתחלה התמונות נראות מעט מוזרות אך כשמתרגלים קשה להבין איך חיינו בלי עדשה רחבה. לצערנו, גם העדשה הרחבה לא הצטיינה בתנאי תאורה חשוכים והתמונות יצאו מגורענות הרבה יותר מהמצלמה הראשית.

המצלמה הקדמית (מצלמת הסלפי) כוללת חיישן 8 מגה-פיקסל, לא מהטובים ביותר בתנאי תאורה חשוכים, כך שבמידה ואתם עושים סלפי בכל מקום - תדאגו לשחק עם ההגדרות ולעלות את הבהירות המקסימלית על מנת שתאיר את הפנים. ממשק הצילום כולל מצב צילום אוטומטי פשוט ומהיר, ובנוסף ניתן למצוא בממשק מצב מתקדם שחובבי הצילום יוכלו ליהנות ממנו בזכות האפשרויות הרבות שהוא מציע. בעת צילום וידאו, המצלמה התקשתה לבצע מיקוד אוטומטי ובפועל הווידאו יצא מטושטש כשצילמנו אובייקט זז במצב אוטומטי.

השורה התחתונה

אחרי שאחיו הגדול לא הצליח לעמוד בציפיות, ה-SE הוא אחד ממכשירי האנדרואיד המשתלמים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. המכשיר מביא את כל החומרה המתקדמת של ה-G5, למעט ערכת השבב, עם הפרש ניכר במחיר: תוכלו לרכוש אותו בישראל בסכום של 2,299 שקלים וכעת, כשהוא בקטגוריית הביניים, הסמארטפון של LG מציע מערך צילום מתקדם, אפשרות לשדרוג המכשיר עם מודולים, חיי סוללה טובים יותר וסוללה נשלפת (יחד עם מטען מהיר בערכה) שהופכים אותו להרבה יותר אטרקטיבי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

G5 - הטלפון החדש של LG נחשף בברצלונה.
אופס - המכשיר נפל והסוללה עפה החוצה.
  • עוד באותו נושא:
  • LG G5 SE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully