וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונה הזו תדפיס בית שלם ביום אחד - בלי אף אדם בשטח

אילן גלר

5.8.2016 / 5:47

מדפסת הבתים הגדולה הזו יוצקת קירות בטון על ידי שימוש בטכניקה ייחודית, המאפשרת את ייצור כל החומרים הנדרשים באתר הבנייה עצמו. אולי כך ייפתר משבר הדיור

מערכת וואלה!

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בכל רגע נתון כ-863 מיליון בני-אדם ברחבי העולם זקוקים לקורת גג, והמספר הזה רק עולה מדי שנה. לפרופסור ברוק קושנוויס מאוניברסיטת דרום קליפורניה יש פתרון מסקרן לבעיה - שיטת בנייה חדשה, העושה שימוש בטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית כדי לבנות בית משפחתי שלם בתוך פחות מיום.

הרובוט של קושנוויס יוצק קירות בטון על ידי שימוש בטכניקה ייחודית, המאפשרת את ייצור כל החומרים הנדרשים באתר הבנייה עצמו. צנרת החשמל, המים ומיזוג-האוויר כלולה בתכנון הבניין, ולטענת הפרופסור הרובוט אף חוסך חלק גדול מעלות ההקמה, הן בזכות שימוש יעיל במיוחד בחומרים, והן מפני שאין צורך בפועלים ומנהלים. לדבריו, המערכת מסוגלת להקים את הבית באופן כמעט עצמאי ואוטומטי לחלוטין.

"רבים שואלים אותי, מה היתרון בלבנות בית ביום אחד? כשאנשים מאבדים את בתיהם ברעידת אדמה, הצפה או כל אסון טבע אחר, הם בהחלט מבינים את היתרונות", אמר ברוק. בנוסף לניסויים ברובוט על פני הקרקע, מקווה קושנוויס לשתף פעולה גם עם סוכנות החלל האמריקנית נאס"א ואפילו להפעיל את הרובוט על הירח, לצורך הקמה מהירה במיוחד של בסיס בחלל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית ביום./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי התערבות אנושית כמעט./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully