וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה באמת מוסיפה 5 קילוגרמים - הנה ההוכחה

אילן גלר

3.8.2016 / 9:12

כל התמונות צולמו באמצעות אותה מצלמה, ומבלי שאובייקט הצילום זז ממקומו. ההבדל היחיד היה במיקוד של העדשה - וההבדל הזה ממש דרמטי

מערכת וואלה!

יש לנו חדשות טובות עבורכם - אם נדמה לכם שאתם נראים יותר שמנים בצילומים מכפי שאתם באמת, ייתכן בהחלט שזה לא סתם תירוץ שאתם מספרים לעצמכם. המיתוס שהמצלמה מוסיפה חמישה קילגורמים (רק חמישה, כן?) הוא לא סתם מיתוס אבל חשוב להדגיש שהוא גם לא תקף לכל תמונה.

המצלמה אכן עשויה לעוות את ממדי הגוף הטבעיים, במידה ומשתמשים בעדשה שאינה מחמיאה, כמו במקרה של הצלם דן ווייטך הצ'כי שהדגים כיצד מצלמה שאינה מתאימה לצילומי פורטרט מדויקים עלולה לעוות לחלוטין את הפנים ולגרום להם להיראות שמנות יותר.

בסדרת הצילומים שלו ניתן להבחין בבירור באפקט הדרמטי. כל התמונות צולמו באמצעות אותה מצלמה, ומבלי שאובייקט הצילום זז ממקומו. ההבדל היחיד הוא שינוי אורך המוקד של עדשת המצלמה. הכוונון הזה עשוי לגרום להשטחת פרטי הצילום - מה שיגרום לכם להיראות מעט גדולים יותר מבמציאות, או ל"עיוות חבית" שיגרום לקווים ישרים להיראות מעוגלים יותר, מה שגם תורם להוספת כמה קילוגרמים מדומים.

האפקט הזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך - כפי שעדשה עלולה לגרום לכם להיראות שמנים יותר, היא גם עשויה להעלים כמה קילוגרמים ממשקלכם. המסקנה הראשונה מכל זה, למקרה שעד כה לא ידעתם, היא שצילומים אינם מייצגים את המציאות האובייקטיבית (אם היא אכן קיימת) אלא פשוט את האופן בו האור נקלט בחיישן. אם אתם מעוניינים בצילום נאמן ככל האפשר לאמת, מומלץ להשתמש בעדשות 85 עד 135 מילימטרים, המתאימות לצילומי פורטרט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.
https://www.facebook.com/wallatech/

  • עוד באותו נושא:
  • צילום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully