וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג מדשדשת בשוק הביניים: בדקנו את הגלקסי J7

מייקי לוי

7.8.2016 / 10:56

עם מפרט לא מפנק במיוחד, ענקית הטכנולוגיה מדרום קוריאה מנסה להשתלט גם על קטגוריית הביניים, אבל בעוד המכשיר שלה מסוגל לתת פייט, יש לא מעט מתחרים שינצחו אותו עם תג המחיר הזה. או במילים אחרות: ה-J7 טוב, אבל ממש לא מעולה

צלמים זמניים מורשים

סמסונג הצליחה לבסס את עצמה כמתחרה ישירה של אפל בתחום המובייל וכיצרנית הסמארטפון הטוב בעולם, אבל נראה שבקטגוריית הביניים הרותחת היא דווקא סובלת מחיסרון מול היצרניות המתחרות. בחודש שעבר השיקה החברה בישראל שני דגמים, את ה-J7 וה-J5 - הדור השני של מכשירי הביניים, שאמורים לסייע ליצרנית הדרום-קוריאנית לבסס נוכחות גם הרחק משוק הפרימיום. הדגם הבכיר בסדרה הזו הוא ה-J7, וניגשנו אליו מעט בחשש. בכל זאת, הגלקסי S7 הותיר רושם חזק מאוד ולא היינו רוצים שזה ייהרס.

גלקסי J7. מערכת וואלה! NEWS
העיצוב של סמסונג, חוויית השימוש קצת פחות./מערכת וואלה! NEWS

עיצוב ומסך

אחת מקפיצות המדרגה הגדולות ביותר שסמסונג ידעה בשנים האחרונות, נוגעות לעיצוב המכשיר. עם עד הגלקסי S5 בסמסונג לא ידעו כיצד להשתמש בחומרים מתכתיים וכל מכשיר שהשיקה הרגיש לא איכותי במיוחד ביד, בגלקסי S6 הכול השתנה. ה-J7 מגיע עם גב פלסטיק נשלף, אך המסגרת היא מתכתית ומעניקה תחושה טובה ביד, במיוחד כשהמכשיר יחסית דק (עוביו 7.8 מילימטרים בלבד). גם הגב העשוי מפלסטיק, נראה טוב והתחושה היא שמדובר בפלסטיק איכותי. בצדו הימני ממוקם כפתור הכיבוי ובצדו השמאלי של המכשיר ניתן למצוא את כפתורי הווליום. לצערנו בסמסונג מיקמו את הכפתורים במיקום מאוד לא נוח והיה מעט מסורבל להגיע אל לחצני השליטה בווליום. אם הם היו ממקמים את הלחצנים סנטימטר אחד למטה, זה היה עושה את כל ההבדל. מקדימה ניתן למצוא את כפתור הבית, כפתור חזור ומנהל המשימות שמזכיר מאוד המכשירים האחרים של סמסונג, לטובה כמובן.

למכשיר מסך בגודל 5.5 אינץ', מסוג Super Amoled ברזולוציית HD, ולמרות ההפרדה הנמוכה יחסית הודות לפאנל Super Amoled, הוא מציג צבעים מצוינים, קרובים למקור וזו ללא ספק אחד היתרונות של המכשיר הזה ביחס למחיר. הסמארטפון לא מצויד בציפוי זכוכית גורילה, כך שהוא נשאר חשוף לשריטות ונפילות, וזה די מאכזב. גם בעבודה תחת השמש, הצלחנו להמשיך להשתמש לעבוד בו ללא שום בעיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
סמסונג גלקסי J7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכשיר דק, מרגיש לא רע ביד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ביצועים וממשק

בעוד שבארה"ב ה-J7 משווק עם ערכת השבבים סנאפדראגון 617, אלינו ולשאר העולם הוא מגיע עם שבב Exynos 7870, מעבד מתומן ליבות של חברת סמסונג, עם 2 גיגה זיכרון RAM ו-16 גיגה לאחסון פנימי לצד חריץ הרחבה באמצעות כרטיס מיקרו SD. המעבד של סמסונג עושה עבודה טובה, הוא מתחמם מעט מאוד ומצליח להחזיק מעמד בשימוש של משתמש ממוצע. חשוב לציין כי זהו לא המפרט המתקדם ביותר (בלשון המעטה) כך שאם אתם מחפשים ביצועים מתקדמים ומכשיר שלא יגמגם גם תחת עומס של כמה אפליקציות וכמה רכיבי קישוריות (Wi-Fi, בלוטות' וכו') זה פחות המכשיר בשבילכם.

מפני שלמכשיר 2 גיגה זיכרון RAM ומסך ברזולוציה HD בלבד (רזולוציה נמוכה יותר צורכת פחות זיכרון RAM), מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0.1 מרשמלו מצליחה לסחוט ביצועים שהפתיעו אותנו לטובה. או במילים אחרות: מצאנו את עצמנו סוגרים אפליקציות לעיתים רחוקות בלבד. עם זאת, אחרי שימוש של יותר מכמה שבועות, ניתן גם להבחין בהאטה (שמורגשת, אגב, בכל המכשירים שנכנסים לשימוש שוטף) אבל עם 2 גיגה זיכרון עבודה לא נשאר יותר מדי מרווח תמרון ואתם עלולים למצוא עצמכם מול מכשיר שמזיע קצת יותר מדי במשימות שגרתיות.

הסמארטפון של סמסונג מגיע עם סוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה והצלחנו להעביר יממה וחצי בטעינה אחת. זמן הסוללה הארוך מתאפשר בזכות רזולוציית המסך. הסוללה, כאמור, נשלפת וניתנת להחלפה בזריזות על ידי פירוק הגב.

לצד מערכת ההפעלה אנדרואיד, סמסונג ציידה את המכשיר בממשק ה-TouchWiz של החברה. הממשק זהה לכל מכשירי הדגל: הוא מהיר, נוח לשימוש ומגיע עם האפליקציות המובנות של סמסונג, ולשמחתנו מדובר במגוון מצומצם מאוד, כך שהם משאירים את המערכת נקייה ככל הניתן. בין האפליקציות המובנות תוכלו למצוא את חנות האפליקציות של סמסונג (בנוסף ל-Play של גוגל), ה-S Health, רדיו, מייל, ניהול קבצים ועוד.

בגב המכשיר נמצא הרמקול שהתגלה כאחת מנקודות התורפה של המכשיר. הוא חלש מאוד ומפיק צלילים בעיקר מתכתיים. במקומות יחסית המוניים, לא מן הנמנע שתתקשו לשמוע את ה-J7 מצלצל. עם זאת, איכות השמע ברמקול הקדמי מצוינת בעוצמה גבוהה.

סמסונג גלקסי J7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גב פלסטיק מתפרק עם סוללה נשלפת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

ממשק המצלמה זהה לשאר מכשירי הגלקסי של סמסונג, וזה אומר שהוא יעיל ופשוט. ל-J7 מצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסל עם חיישן משודרג ומפתח צמצם של F/1.9. בצילום חוץ, באור, המצלמה הצליחה להפיק תמונות מעולות, עם צבעים קרובים למקור. הפרטים נראו מדויקים ועם מצב ה-HDR, אף תצליחו לצלם תמונות טובות יותר בצורה משמעותית.

אף על פי של-J7 אין חיישן פוקוס מהיר, הוא עדיין הצליח לבצע מיקוד בצורה מאוד מהירה בצילומי חוץ. המכשיר מצויד במפתח צמצם של F/1.9, שאמור להוציא תמונות טובות יותר בתנאי תאורה בעיתיים, אך בפועל המצב הפוך לחלוטין. כשהגענו למקומות בהם התאורה הייתה בעייתית, ואף מעט חשוכה, התאכזבנו מאוד. התמונות שהתקבלו היו מלאות ברעשים והמיקוד היה איטי. מקדימה ניתן למצוא מצלמת 5 מגה-פיקסל וחובבי הסלפי ישמחו לגלות שבסמסונג ציידו אותו עם נורת לד קדמית, המאפשרת צילום סלפי בתנאי תאורה קשים. אך גם המצלמה הקדמית לוקה באותו החיסרון של המצלמה האחורית. עם המכשיר הזה אתם תמצאו את עצמכם משמשים בפלאש לעיתים תכופות, וזה פחות או יותר הדבר הכי גרוע שאפשר להגיד על מצלמת סמארטפון.

השורה התחתונה

המותג סמסונג מייצג לרוב מכשירים סופר איכותיים ומתקדמים אבל במקרה של ה-J7 מדובר במכשיר שמנסה לעשות את המקסימום מהמינימום. לעתים הוא מצליח (כמו בצילומים בתאורה טובה) ולעתים הוא לא ממש נותן פייט למתחרים בקטגוריית הביניים, אבל אין ספק שמדובר במכשיר ששווה לקחת בחשבון. איכות השמע וצילומי הלילה הותירו אותנו עם תחושת החמצה אבל למרות זיכרון העבודה הדל (2 גיגה RAM) הוא מצליח להפיק ביצועים לא רעים. זאת תודות לרזולוציית המסך הסבירה שחוסכת בסוללה וגם בכוח עיבוד. תמורת 1,549 שקלים מדובר במכשיר ביניים העונה לביצועים של המשתמש הממוצע אבל אין ספק שיש לא מעט מתחרים שיכולים לתת ל-J7 נוקאאוט בקטגוריית המחיר הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully