וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווירוס הראשון בעולם לתרמוסטט: "שלם ביטקוין או שתזיע"

אילן גלר

26.8.2016 / 6:07

בתקופה בה יותר ויותר מכשירי חשמל ביתיים מתחברים לרשת האלחוטית, האקרים משגשגים מחוסר הניסיון של הצרכנים ויצרניות מוצרי האלקטרוניקה

מערכת וואלה!

האם הספקתם לשדרג את ביתכם בציוד חכם המחובר לרשת? דעו כי קיימת סכנה ממשית שהאקרים יצליחו לפרוץ לציוד הזה מרחוק, שכן יצרנים רבים בתחום אינם מקפידים על תקני אבטחה נאותים. ניתן לראות את זה כיום בקלות בה ניתן להשתלט על שידור של מצלמת רשת, גם כאלו הנחשבות מאובטחות. בעידן בו יותר מכשירי חשמל מתחברים לרשת הביתית, האקרים משגשגים מחוסר הניסיון של יצרניות האלקטרוניקה.

וזו בדיוק הנקודה אותה ביקשו להוכיח אנדרו טיארני וקן מונרו, שני מומחי אבטחה מחברת Pen Test הבריטית, כשהם פיתחו את הווירוס הראשון בעולם למכשירי תרמוסטט חכמים. הצמד לא מוכן לחשוף באיזה דגם ספציפי של תרמוסטט מדובר, שכן הם חשפו את הפרצה בתקשורת בטרם דיווחו ליצרן.

מה שכן ידוע הוא שמדובר בתרמוסטט המבוסס על מערכת ההפעלה לינוקס, ומצויד במסך צבעוני וקורא כרטיסי SD. את הווירוס הצליחו אנדרו וקן להחדיר למכשיר דרך כרטיס SD, שכן מתברר כי מערכת ההפעלה של התרמוסטט כלל לא בודקת אילו קבצים נטענים אליה.

בשלב זה, הווירוס איננו עושה דבר פרט לדיווח על עצם התקנתו והשבתת התרמוסטט. גורם עוין בהחלט היה יכול לנצל את פרצת האבטחה הזו על מנת להשתלט מרחוק על מערכת מיזוג האוויר, או אפילו לדרוש תשלום של מאות דולרים עבור הזכות להדליק מחדש את המזגן ביום קיץ שרבי במיוחד. "אתם לא רק קונים גאדג'טים חכמים לבית", מזהיר טיארני. "אתם מזמינים אנשים אחרים לרשת שלכם, ואין לכם שום מושג מה המכשירים האלה באמת עושים".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

וירוס תרמוסטט. מערכת וואלה!
מתחילים להזיע./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully