וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק התחילה השבוע לעקוף את חוסם הפרסומות שלכם

אילן גלר

11.8.2016 / 4:42

לצד נטרול חוסמי הפרסומות, מבטיחה פייסבוק לתת למשתמשים שליטה רבה יותר בסוג התכנים הפרסומיים שיוצגו. וגם: כך תסירו תחומי עניין שלא באמת מעניינים אתכם

פייסבוק תובעת את דיזיינבוק. ShutterStock
בפייסבוק החליטו להתעלם מהבחירה שלכם ולדחוף את המודל העסקי שלהם לגרון של המשתמשים בכוח./ShutterStock

ענקית הרשת פייסבוק הכריזה מלחמה על חוסמי הפרסומות, ובפוסט שפורסם בבלוג הרשמי שלה היא הודיעה כי מעתה גם משתמשים שהתקינו תוספי אדבלוק בדפדפן לא יוכלו לחמוק מצפייה בתכנים פרסומיים בפיד שלהם.

הרשת החברתית לא מפרטת כיצד בדיוק הצליחה מבחינה טכנולוגית לעקוף את חוסמי הפרסומות, אם כי ההערכה היא שמאחורי הקלעים נעשו שינויים באופן בו מוצג התוכן באתר, כך שתוספי דפדפן לא יצליחו להבדיל בין פרסומות ופוסטים רגילים.

לצד נטרול חוסמי הפרסומות, מבטיחה פייסבוק לתת למשתמשים שליטה מלאה יותר בסוג התכנים הפרסומיים שיוצגו. "כשהן רלוונטיות ועשויות היטב, פרסומות יכולות להיות מועילות ולעזור לנו למצוא מוצרים ושירותים חדשים" כותב בפוסט אנדרו בוסוורת', סגן נשיא בפייסבוק האחראי על פרסום ומסחר.

לדבריו, "מאחר ופרסומות לא תמיד עובדות בצורה הזו, אנשים התחילו להימנע מכניסה לאתרים ואפליקציות מסוימות, או התקינו תוספים שונים בכדי לחסום אותן". לפי פייסבוק, הפרסומות בפיד - שאותן נהיה חייבים לראות - יהיו רלוונטיות ומעניינות כמעט תמיד.

סביר להניח כי מפתחי התוספים הפופולריים ימצאו דרך לחסום מחדש את הפרסומות בפייסבוק, וכך יחל לו מרוץ חתול ועכבר אינטרנטי עד שאחד הצדדים ישבר (וקשה להאמין שהאקרים ואנשי קוד פתוח יהיו אלו שיוותרו ראשונים). תוסף דפדפן אחד בשם uBlock כבר הצליח להשיג חסימה חלקית לפרסומות המשודרגות של פייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין ספק שאתם מכירים אותנו כל כך טוב, פייסבוק. תודה על תשומת הלב./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך פייסבוק יודעת להתאים פרסומות באופן אישי?

הרשת החברתית שומרת פירוט של כל פעולה, לייק וחיפוש שתבצעו, ותציע לכם פרסומות ושירותים תואמים, בעוד שאת המידע לגבי תחומי העניין והרכישות האפשריות הבאות שלכם תשמח פייסבוק להציע לכל המרבה במחיר. האתר מייצר לכל משתמש רשימת "תחומי עניין" למטרה זו, כלי שימושי במיוחד כשמדובר בפילוח מדויק לפי מילות חיפוש, אבל כפי שתראו בעמוד מילות המפתח האישי שלכם, יש לא מעט דברים הזויים שפייסבוק חושבת שמעוררים בכם עניין.

אז מה פייסבוק באמת חושבת עליכם (או לפחות מה היא חושבת שמעניין אתכם)? ניתן לראות את הרשימה, שמבחינת הרשת החברתית מגדירה אתכם כצרכנים פוטנציאליים ואף לערוך אותה, כך שלא תקבלו לעולם פרסומות בתחומים שאינם מעניינים אתכם (למשל, הנקה וחיתולים, במצב בו אין ילדים בעברכם או עתידכם הידוע), או כדי למחוק את מאגר מילות המפתח שבעזרתן מכווינה הרשת החברתית את הפרסומות המסוכנות ביותר (אלו בעלות סיכויי השכנוע הגבוהים במיוחד) לכיוונכם.

לשם כך לחצו על הלינק הזה ותגיעו לעמוד עם רשימת מותגים ונושאים המסודרים בקוביות. כפי שתוכלו לראות בקלות, מדובר ברשימה אקלקטית מאוד - חלק מהנושאים גדולים מאוד וחלק מאוד ספציפיים. כדי להסיר כל פריט לחצו על האיקס הקטן שיופיע כשסמן העכבר מרחף מעליו, וכמובן, קחו בחשבון שהרשימה תתמלא מחדש עם המשך פעילותכם באתר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully