וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם תמונת הדסקטופ האייקונית של ווינדוס אמיתית?

אילן גלר

15.8.2016 / 9:43

במיקרוסופט לא מוכנים לחשוף את הסכום המדויק ששולם עבור הזכות להשתמש בתמונה, אך טוענים כי עד היום מדובר במחיר הגבוה ביותר שאי-פעם שולם עבור צילום בודד

צילום מסך

זו כנראה תמונת שולחן העבודה (Desktop) המפורסמת והפופולרית ביותר בעולם: שדות ירוקים על רקע שמיים כחולים זרועי עננים, המופיעים כברירת מחדל ברקע מערכת ההפעלה Windows XP מיד לאחר ההתקנה. התמונה הזו הפכה לסימן ההיכר שלה וכיכבה לאורך יותר מעשור על מסכי המחשב של עשרות מיליוני משתמשים, בין אם מפני שאהבו אותה או סתם כי לא טרחו להחליף.

בשל החדות של התמונה, והעובדה שרבים בהו כל כך הרבה זמן, התעורר ברשת ויכוח האם מדובר ביצירת פוטושופ או בצילום אמיתי? התשובה היא שזה צילום אמיתי לחלוטין. התמונה צולמה על ידי הצלם האמריקני, צ'ארלס אוריר, שלכד בעדשתו נופים רבים במהלך הקריירה הארוכה שלו עבור מגזינים נחשבים בהם גם נשיונל ג'יאוגרפיק. את התמונה הספציפית הזו צילם אוריר בעמק היין של קליפורניה, כשהיה בדרך לבקר את חברתו (עמה הוא התחתן מאוחר יותר).

לאחר הצילום העלה צ'ארלס את התמונה לשירות Corbis, שאותו הקים ביל גייטס בשנת 1989. גייטס הבחין בתמונה, התאהב בה מיד, והציע לצ'ארלס "הצעה כספית שאי אפשר היה לסרב לה" תמורת הזכות להשתמש בצילום הזה כרקע ברירת המחדל של חלונות XP. במיקרוסופט לא מוכנים לחשוף את הסכום המדויק, אך טוענים כי עד היום מדובר במחיר הגבוה ביותר שאי-פעם שולם עבור צילום בודד. כנראה שזה היה שווה את זה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרקע המפורסם שנראה ערוך לחלוטין./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הגבעה הזו נראית כיום./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוריר על רקע הגבעה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully