וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלתם לראות פורנו באינסטגרם? יש סיכוי שגם החשבון שלכם נפרץ

אילן גלר

15.8.2016 / 9:47

תופעה חדשה: לאחר השתלטות ההאקרים על החשבון מוחלפות התמונות בפרופיל בתמונות עירום שונות, ובסטטוס מופיע קישור לאתר שבו, לכאורה, ניתן לראות צילומים נוספים באותו הסגנון

סיפור בדקה

חוקרים בחברת האבטחה סימנטק מדווחים על תופעה נרחבת באפליקציית שיתוף התמונות, אינסטגרם - השתלטות עוינת על חשבונות פרטיים, והפיכתם לפרסומות עבור אתרי פורנו מפוקפקים. לאחר ההשתלטות, מוחלפות התמונות בפרופיל בתמונות עירום שונות, ובסטטוס מופיע קישור לאתר שבו, לכאורה, ניתן לראות צילומים נוספים באותו הסגנון.

הקישורים הללו מובילים בדרך כלל לטפסי הרשמה של אתרי פורנו, והפורצים מקבלים לפי הדיווח של סימנטק תשלום בעבור כל משתמש שאכן נרשם ומוסר את פרטיו לאתר. לאחר ההשתלטות הראשונית החשבון לא זוכה לעדכונים נוספים, כך שמדובר כנראה בעקיצה חד-פעמית של משתמשים שלא שמים לב לשינויים שנעשו בחשבונם, או פשוט פותחים חשבון חדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהלת הרשת החברתית מוחקת וההאקרים משתלטים על פרופילים אחרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

ככל הנראה לא מדובר בפרצת אבטחה באפליקציית אינסטגרם עצמה. הפורצים פשוט יודעים את הסיסמה, אותה הם מצליחים לנחש מפני שהיא פשוטה מדי, או שהיא כלולה במאגר גדול שנמכר על ידי האקרים. אם הנוכלים שמשתלטים על הפרופיל לא טורחים להחליף סיסמה, אין שום בעיה להתחבר לפרופיל, להחליף סיסמה ולהשתלט עליו מחדש, אבל אם נפלתם קורבן למעשה כזה והחליפו לכם סיסמה עליכם ליצור קשר עם התמיכה במייל ולהתחיל תהליך של זיהוי ושחזור.

זו הזדמנות לשוב ולהדגיש כי שימוש בסיסמה אחת לכל האתרים והחשבונות אליהם אתם נרשמים היא אחת התופעות הנפוצות והמסוכנות ברשת, בכל הנוגע לאבטחת המידע הפרטי שלכם. עשו לעצמכם טובה והכינו לעצמכם רשימת סיסמאות נפרדות לכל אתר.

>> 3 הטיפים היחידים שאי פעם תצטרכו לבחירת סיסמה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תודה, הרסתם לנו גם את זה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully