וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מערכת ההפעלה הסודית החדשה של גוגל

אילן גלר

16.8.2016 / 11:15

לפי דיווחים מהימים האחרונים, בגוגל שוקלים לאחד בין שתי הפלטפורמות הניידות - אנדרואיד ו-Chrome OS - באמצעות מערכת הפעלה חדשה בשם פוקסיה

צילום מסך

(בסרטון: מבחן המהירות הכי מגניב שאי פעם נעשה לדפדפן כרום)

גוגל כבר מזמן אינה רק חברה המפעילה מנוע חיפוש מקוון; ענקית הטכנולוגיה האמריקנית עומדת בבסיס כל מה שקורה באינטרנט בעולם ומהווה כוח דומיננטי במיוחד בתחום המובייל. גוגל מפתחת ומתחזקת כבר יותר מחמש שנים שתי מערכות הפעלה נפרדות.

האחת היא אנדרואיד, הפלטפורמה הפופולרית בעולם למכשירי סמארטפון. השנייה, Chrome OS, המשמשת בעיקר לצורך הפעלת מחשבים ניידים זולים. במהלך החודשים האחרונים זכתה Chrome OS באפשרות מוגבלת להריץ אפליקציות אנדרואיד, אך עדיין מדובר בפלטפורמה נפרדת על כל המשתמע מכך.

לפי דיווחים שפורסמו בימים האחרונים, בגוגל מנסים כעת לאחד בין שתי הפלטפורמות באמצעות מערכת הפעלה חדשה לחלוטין בשם פוקסיה (Fuchsia) שתוכל למעשה לרוץ כמעט על כל מכשיר דיגיטלי, החל במכשירי קצה זולים וחלשים יחסית, כולל מכשירי חשמל ביתיים חכמים, ועד למחשבים החזקים והמתקדמים ביותר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

פוקסיה, בניגוד לאנדרואיד ו-Chrome OS, אינה מבוססת על לינוקס אלא על קוד שנכתב על ידי גוגל כמעט מאפס. היא תביא עמה גם ממשק משתמש חדש (המפותח תחת שם הקוד Flutter), ותמיכה במעבדי 64 ביט. זו בשורה לא קטנה למי שמחכה ליום בו מערכת הפעלה אחת תגשר בטבעיות בין הסמארטפון למחשב האישי.

למרות שבין האנשים המעורבים בפרויקט נמצאים, לפי השמועות, כמה מהעובדים המוכשרים והוותיקים של גוגל, אין עדיין כל וודאות שפוקסיה אכן תהפוך למוצר רשמי. חלק מהסודיות סביב הפיתוח קשורה כנראה בכך שבגוגל עדיין לא נתקבלה החלטה סופית האם אכן לאחד את שתי הפלטפורמות שלה למערכת הפעלה אחת, או להמשיך בפיתוח נפרד שלא ממש הפריע עד כה לאנדרואיד או ל-Chrome OS להפוך למוצרים פופולריים ורווחיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

לוגו גוגל על רקע סגול. ShutterStock
תביא עמה גם ממשק משתמש חדש. פוקסיה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully