וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאפצ'אט שוב חוטפת מהמשתמשים בגלל פילטר גזעני

אילן גלר

17.8.2016 / 11:21

האפליקציה הפופולארית מסתבכת ומואשמת בגזענות. פילטר שאמור להפוך אותכם לאסייתים, עורר סערה ברשת לאחר שנטען שהוא מעליב וסטריאוטיפי. "הפילטר הושפע מסגנון האנימציה היפנית אנימה והוא נועד להיות משעשע", נמסר מהחברה

צילום מסך

בסרטון: ילד מפחיד את עצמו עם פילטר של סנאפצ'ט. תודה אינטרנט

אפליקציית ההודעות הפופולרית סנאפצ'אט הסתבכה לפני מספר ימים, ולא בפעם הראשונה, בשערורייה המדיפה ניחוח של גזענות. למגוון הפילטרים המוצעים עבור צילומי סלפי, הוסיפה סנאפצ'אט פילטר חדש היוצר עיניים מלוכסנות ושיניים עקומות - סטריאוטיפים קלאסיים עבור אסייתים. אמריקנים ממוצא אסייתי שמו לב מיד לפילטר החדש, ותוך שעות ספורות הרשתות החברתיות כבר היו מלאות בתלונות קולניות.

בתחילה, ניסתה סנאפצ'אט לתרץ את קיומו של הפילטר החדש בכך שלא הייתה כל כוונה גזענית מאחוריו. "הפילטר הושפע מסגנון האנימציה היפנית אנימה", מסרו אנשי החברה, "והוא נועד להיות משעשע".

עם זאת, מאחר והתגובה הזו בהחלט לא הרגיעה את הרוחות, בחרה בסופו של דבר החברה להסיר לחלוטין את הפילטר החדש מהאפליקציה, והבהירה כי אין לה כל כוונה להחזיר אותו בהמשך.

זו, כאמור, לא הפעם הראשונה שבה הפילטרים של האפליקציה הפופולארית מסבכים את החברה בצרות. בעבר, התלוננו משתמשים רבים כי הפילטרים הללו מבהירים באופן אוטומטי את צבע עורם של משתמשים, מתוך הנחה כי צבע בהיר הוא ללא ספק אופנתי ויפה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סנאפצ'אט, בניגוד לחברות רבות בעמק הסיליקון, מתנגדת לפרסום מדיניות המבהירה כיצד בדעתה להעסיק עובדים ממגוון רחב של מגדרים ותרבויות, ובמקום זאת טען המנכ"ל איוון ספיגל, כי כל עובדי החברה (הגברים הלבנים) ליברלים ודוגלים בפתיחות. שוב ושוב, מוכיחה הרשת שזה כנראה לא מספיק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully