וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון נפל לבריכה? כך תוכלו להציל אותו

מייקי לוי

18.8.2016 / 18:09

מה עושים אם המכשיר נפגע מנזקי מים, באיזו אפליקציה כדאי לכם להתעדכן לפני שאתם יוצאים לים, ובאילו גאדג'טים כדאי לכם להצטייד? המדריך המלא לקיץ, לגזור ולשמור.

מערכת וואלה!

בסרטון: עוד המלצות להצלת סמארטפון שטבע

קיץ. הטמפרטורות בשמיים ואפשרות הבילוי הכי פופולארית בערך מאז קום המדינה, היא ללכת לחוף הים או לבריכה. כי כמה כבר אפשר לשבת סגורים בבית עם המזגן? הסמארטפון הוא כמובן החבר הטוב ביותר שלנו, ואי אפשר להיפרד ממנו גם אם אנחנו ליד מים. הכנו לכם מדריך מושלם לאמצע-כמעט-סוף הקיץ: מה עושים אם המכשיר נפגע מנזקי מים, באיזו אפליקציה כדאי לכם להתעדכן לפני שאתם יוצאים לים, ובאילו גאדג'טים כדאי לכם להצטייד. לגזור ולשמור.

צעיר עם אוזניות, טלפון נייד סמארטפון וספל קפה טייק אווי בחוץ ביום שמש. ShutterStock
יש פה ווי-פיי?/ShutterStock

הדרישה כי הסמארטפון החדש שלנו יהיה עמיד למים הולכת וגוברת, והצרכנים מבינים את החשיבות של הדבר. אבל חשוב לזכור כי הסמארטפונים עמידים בפני מים בתנאים מאוד מסוימים ולמרות עמידות זו, צרכנים רבים מתלוננים על סמארטפונים שניזוקו ממים.

כאמור, הסמארטפונים האלו עמידים בתנאים מאוד מסוימים כשהאטימות תקפה רק עבור מים מתוקים, עומק של מטר וחצי ולזמן של חצי שעה בלבד. למרות זאת, יש מצבים בהם ניתן להציל את הסמארטפון שלא עמיד למים, וגם את אלו שעמידים למים ונפגעו כי צללו לבריכה, לים או שפשוט, מה לעשות, נפלו לאסלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אוקי, הנורא מכל קרה והסמארטפון צלל למים. מה עושים? שי מזרחי, מומחה לסלולר מסביר בדיוק מה אתם צריכים לעשות. כולנו הרי יודעים שמים וחשמל הם לא חברים, בדומה לזה שאם היד רטובה, לא מחברים תקע לשקע, וכך גם בסמארטפון. הטעות הנפוצה ביותר של אנשים היא דבר ראשון, לנסות להדליק את הסמארטפון ולראות אם הוא נדלק, ובכן זה אסור מאחר וזה עלול לגרום לקצר חשמלי, שיגרום לנזק משני.

אז מה כן עושים? אם הטלפון נפל למים, קחו פן, כוונו אותו לאוויר קר וייבשו אותו. אחרי שייבשתם אותו, אם זה קרה במהלך הבוקר עד אחר הצהריים, קחו אותו מהר למעבדה, שיוכלו לפתוח אותו ולייבש. אל תצפו שהייבוש באמצעות הפן יציל את המכשיר ויחזיר אותו לתפקוד מלא. עוד מוסיף מזרחי כי יש הבדל מאוד גדול בין מישהו שניגש מהר למעבדה, לבין מישהו שניגש אחרי זמן רב.

חופשה תיירת סמארטפון. ShutterStock
רק שלא ייפול למים./ShutterStock

אז בחודשי הקיץ הישראלים נמצאים בהמוניהם בים ולפעמים החופים כל כך עמוסים, שאתם מתחרטים שבכלל יצאתם מהבית. בדיוק עבור זה יש כמה אפליקציות שיוכלו לעזור לכם ויש אפילו בשורה לגולשים. כלומר, אלו שגולשים באמת עם גלשן בים, לא אלו שגולשים ברשת, כן?

דיווחים מהחוף

האפליקציה הראשונה זמינה רק עבור משתמשי האנדרואיד ונקראת Surface ועל ידי חיפוש "מצלמת חופים", תוכלו למצוא אותה ראשונה בחנות ה-Play. האפליקציה מאפשרת לכם לצפות בשידור חי ממצלמות הממוקמות בחופים השונים וכך גם לדעת את העומס. אגב, חובבי הגלישה יוכלו ליהנות מפרטים על גובה הגלים, כיוון ועצמת הרוח וטמפרטורת המים עם תחזית ליומיים הקרובים.

אפליקציה נוספת נקראת "חופים" וזמינה עבור משתמשי ה-iOS. האפליקציה היא ה- Waze של החופים, ובאמצעותה תוכלו לקבל דיווחים מאנשים שנמצאים בחוף הים. כמו כן, ניתן באמצעותה גם למצוא את החוף הקרוב אליכם, לדעת לגבי עומסים, האם יש מדוזות וגם לנווט בלחיצת כפתור. היא גם מספקת מידע על טמפרטורת המים, מדוזות, מהירות וכיוון הרוח והגדרה של החופים המועדפים לקבלת המידע בלחיצת כפתור. כאמור, האפליקציה זמינה רק עבור משתמשי ה-iOS , אך בעתיד צפויה גם להגיע אל משתמשי האנדרואיד.

נופשים בים בחג העיד אל פיטר, סוף צום הרמדאן, חוף תל אביב. יולי 2016. ראובן קסטרו
לא עמוס מדי? חוף הים./ראובן קסטרו

אז מוצרים חשמליים ומים לא הולכים יחד, אבל יש כמה גאדג'טים שישדרגו לכם את החוויה בבריכה ובים וימשיכו לעבוד גם אחרי שיהיו במגע עם המים. המוצר הראשון הוא אוזניות וכיסוי נגד מים בתקן IPX8, כלומר עמידות בפני מים עד עומק של לא פחות מ-10 מטרים (!). השקית מגיעה עם מחבר מיוחד לאוזניות, עמיד למים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסוי נגד מים בתקן IPX8./מערכת וואלה!, צילום מסך

ואיך עושים את זה? מדובר בחיבור דו צדדי, בתוך הכיסוי יש את כבל האוזניות ומחוץ לו, את כניסת האוזניות, כלומר אפשרות לחיבור הכבל מבחוץ, על מנת לשמור על אטימות הכיסוי. אל הערכה מצטרפות אוזניות, בדקנו אותן ולא מדובר באוזניות עם הסאונד הטוב ביותר, אבל הן כן מספקות איכות שמע סבירה.

עדיין מדובר באוזניות שעמידות למים ותוכלו לשחות איתן בצורה חופשית. השקית האטומה למים והאוזניות עולים 140 שקלים והם זמינים לרכישה ברשת החנויות בסט מובייל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשחות איתן בכיף. אזניות עמידות למים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסים במים

מוצר נוסף הוא הרמקול Roll 2 של חברת UE, חברת בת של לוג'יטק. ה-Roll 2 הוא הדור השני לרמקול המוצלח של החברה, והוא מגיע עם סאונד עוצמתי יותר בכ-15 אחוזים מהדור הקודם, העיצוב נשאר זהה והוא מעוצב כצדפה על מנת לספק סאונד מקיף ב-360 מעלות, כשמקדימה נמצאים כפתורי הווליום ומאחורה נמצאת רצועה נמתחת כדי שתוכלו למקם אותו בכל מקום.

כמו כן, הוא כולל קישורית בלוטות' עם טווח ארוך במיוחד של 30 מטרים, 9 שעות סוללה, עמידות למים של עד מטר לזמן של חצי שעה ואם לאחד החברים יש רמקול נוסף תוצרת החברה, באמצעות האפליקציה תוכלו לחבר אותו ולקבל תגבורת. כאמור, ברמקול של UE לא חסכו בכלום, העיצוב ייחודי, איכות השמע עוצמתית וטובה, אבל זה גם בא לידי ביטוי במחיר, והוא עולה 599 שקלים.

רמקול נוסף הוא ה-Surfer של חברת FireFly, הוא מגיע עם עמידות למים בתקן IPX7, כלומר עד עומק של מטר למשך של חצי שעה. מדובר ברמקול קטן וקומפקטי, בגודל כף יד. הוא מספק עוצמת שמע מפתיעה ואיכותית עם בסים שהפתיעו גם אותנו. בחלק הקדמי נמצאים כפתורי הווליום, הפעלה וכיבוי וגם כפתור המאפשר לענות לשיחה ובצירוף למיקרופון הנמצא עליו, תוכלו לנהל ממנו שיחות בצורה נוחה. מחיר ה-Surfer הוא 140 שקלים ברשת בסט מובייל, אל הערכה צירפו כרטיס זיכרון בנפח 64 גיגה-בייט במתנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש שם גם רמקול והוא עמיד למים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully