וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס, ברח לי: איך תמנעו מסרטון אינטימי שלכם לדלוף לרשת?

מייקי לוי

18.8.2016 / 19:04

הרשת סערה השבוע בעקבות סרטון הסקס של גילי מוסינזון, שככל הנראה כיכב בכל קבוצת וואטסאפ אפשרית. אבל, זאת לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה שדבר כזה קורה. אז איך בכל זאת ניתן לשמור על פרטיות ברשת ולמנוע הפצה של סרטונים אישיים? טיפ ראשון: אל תצלמו אחד כזה

סקס. ShutterStock
ואיפה האינטימיות, לעזאזל?/ShutterStock

העלאת המידע שלנו לענן אמור להיות ברובו דבר חיובי, הרי שהכל מגובה, מוצפן ונמצא ברשת. עם זאת, לפעמים אנחנו שומרים תכנים שלא כדאי שיהיו על הענן, כמו לדוגמה סרטוני סקס.פעמים רבות אנחנו עדים לפרשיות חדשות ובהן סלבס בינלאומיים וגם מישראל, מוצאים שסרטון אינטימי שלהם דלף ומסתובב ברחבי הרשת, וברגע שהוא שם בחוץ, כמעט ובלתי אפשרי להסיר אותו.

ההמלצה הראשונה היא כמובן לא לצלם סרטון סקס או סרטון המתעד אתכם או אחרים ברגעים אינטימים, אך אם בכל זאת החלטתם שכן, הכנו לכם מדריך שלם איך תגנו על הסרטונים האלו.

שמרו את הסרטון על דיסק און קי

צילמתם את הסרטון האינטימי? אל תשמרו אותו על הטלפון שלכם או על המחשב. לאחרונה אנחנו עדים לכך שהאקרים מצפינים מחשבים ושרתי ענן נפרצים, המידע נחשף לכולם ובין היתר, גם תמונות או סרטונים כאלו. לכן הכי בטוח לשמור את הסרטון מחוץ לאינטרנט, משמע על דיסק און קי תוך כדי שאתם שומרים על הדיסק און קי היטב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם פתרון. דיסק און קי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אין סיסמה ארוכה מדי

בחרתם בכל זאת לשמור את הסרטון על הסמארטפון שלכם? כשמדובר בסרטונים או מידע כה רגיש, הגישה היא לנקוט בכל אמצעי הביטחון האפשריים.

הגנו על הסמארטפון שלכם עם סיסמה ארוכה. סיסמה עם ארבע ספרות קצרה מדי ומספיק שמישהו מסתכל מהצד ואפילו חבר או מכר, הוא יכול לזכור את כולה. בכל מכשירי הדגל כיום, יש סורק טביעות אצבע, לכן השתמשו בו ובמקביל, במקום לבחור סיסמה בת ארבע ספרות, בחרו סיסמה ארוכה.

באנדרואיד תוכלו לבצע זאת על ידי פתיחת ההגדרות, "מסך הנעילה ואבטחה", לאחר מכן בחרו ב-"סוג הנעילה" ולחצו על "סיסמה". הגדירו את הסיסמה הארוכה שלכם וכך הסמארטפון עצמו יהיה מאובטח בצורה פיזית יותר מהסיסמה הקצרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1234 זאת לא סיסמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תעלו את הסרטון לענן! פשוט אל

גם באנדרואיד וגם באייפון ניתן לגבות את הסרטונים בצורה אוטומטית, כך שכל מה שאתם מצלמים עולה ל-iCloud או לאפליקציות גיבוי אחרות באנדרואיד כמו Google Photos או OneDrive של מיקרוסופט. כבר בשנת 2014 ראו האקרים בשירותי הגיבוי בתור פירצה פוטנציאלית ושלחו הודעות סמס בהן כתבו כי שירות הגיבוי מבקש לשחזר את הסיסמה.

כך למעשה, גנבו האקרים את פרטי החשבונות והדליפו תמונות עירום של מעל ל-100 סלבס. לכן אם צילמתם תמונה כזאת, תוודאו כי אתם לא מגבים אותה בשירותי הענן או אפילו במייל.

האקר בסגנון מטריקס. ShutterStock
כבר קרה שהאקרים הפיצו תמונות עירום./ShutterStock

הצפינו את הסרטון בתוך הסמארטפון שלכם

דאגתם שהמידע לא יגובה בענן והסמארטפון מוגן? עכשיו כל מה שנשאר זה להצפין את הסרטון בסמארטפון שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי מגוון אפליקציות כמו האפליקציה הזאת או האפליקציה הזאת עבור מכשירי ה-iOS וגם באנדרואיד ניתן למצוא מבחר של אפליקציות דומות כמו זאת או זאת.

שימו לב, חלק מהאפליקציות יכולות גם לגבות את המידע בענן, כאמור אסור לכם לעלות אותו לענן. כל מה שאתם צריכים זה רק להימנע מכך שאנשים יפתחו את אפליקציית התמונות וגילו בטעות את הסרטונים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully