וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדכון הגדול האחרון של ווינדוס השבית מיליוני מצלמות

אילן גלר

21.8.2016 / 9:33

ניסיונה של מיקרוסופט לאפשר לכמה תוכנות גישה למצלמה בו-זמנית גרם לבאג שהשבית מצלמות רשת המשתמשות בטכנולוגיות הדחיסה הפופולריות MJPEG ו-MPEG-4

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
תודה על העדכון, עכשיו קחו אותו בחזרה./ShutterStock

אחרי שנה של נסיונות אגרסיביים לשכנוע, מיקרוסופט סיימה לשדרג בחינם את מערכות ההפעלה של משתמשיה, ולפני כשבועיים השיקה ענקית התוכנה האמריקנית את העדכון השנתי הראשון לחלונות 10, הכולל שיפורים במגוון תחומים האמורים להפוך את חווית השימוש במערכת ההפעלה הפופולרית לחלקה ומהנה יותר.

אולם משתמשים רבים גילו כי העדכון כולל גם שינויים פחות רצויים, כמו למשל העדכון לתוכנת הצפייה בווידאו שגרם להשבתה של מיליוני מצלמות רשת חיצוניות ופנימיות במחשבים רבים. השדרוג הביא להשבתת מצלמות רשת המשתמשות בטכנולוגיות הדחיסה הפופולריות MJPEG ו-MPEG-4.

ההסבר הטכני לתקלה הוא ניסיונה של מיקרוסופט לאפשר לכמה תוכנות גישה למצלמה בו-זמנית. על מנת שלא להעמיס יתר על המידה על המחשב, החליטו מהנדסי החברה לחסום מראש את הגישה מצלמה עבור תוכנות המשתמשות בטכנולוגיות שהוזכרו מעלה, מבלי להתחשב בכך שלמשתמשים רבים אין כל כך ברירה בעניין.

למרבה האירוניה, אחת התוכנות שהושפעו מהשינוי ולמעשה חדלו לפעול לאחר העדכון עבור חלק מהמשתמשים היא Skype, תוכנת הוידאו-צ'אט הפופולרית המפותחת על ידי מיקרוסופט עצמה. אם אתם מעוניינים להימנע מהתקלה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא פשוט לא לעדכן את מערכת ההפעלה לגרסה החדשה עד שמיקרוסופט תפתור את הבעיה.

בחברה מבטיחים פתרון כזה,אם כי לא מוכנים עדיין להתחייב על תאריך. אם כבר שדרגתם לפני פחות מעשרה ימים, אתם עדיין יכולים לשחזר לאחור, אחרת אפשר רק להמתין בסבלנות לטלאי שיפעיל מחדש את מצלמת הרשת שלכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מצלמת רשת. AP
לא רק מצלמות חיצוניות, גם המון מצלמות מובנות בלפטופים הפסיקו לעבוד./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully