וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: בקרוב מאוד כולנו נהנה מחיי סוללה הרבה יותר ארוכים

אילן גלר

23.8.2016 / 6:46

תהליך הייצור תוכנן כך שניתן יהיה להרכיב את הסוללות החדשות באמצעות אותן מכונות ששימשו עד כה לצורך ייצור סוללות רגילות

צילום מסך

האם סוף סוף נמצא הפתרון לחיי הסוללה הקצרים מהם סובלים מכשירי סמארטפון ושעונים חכמים? חברת טכנולוגיה חדשה בשם SolidEnergy שהוקמה על ידי חוקרים מהמכון היוקרתי MIT, טוענת כי בידיה תחליף שיש בו רק יתרונות: הסוללה החדשה שאותה מייצרת החברה מצליחה לדחוס את כמות האנרגיה של סוללת ליתיום-איון רגילה במארז שממדיו כמחצית מהגודל. בנוסף, הסוללה החדשה גם בטוחה יותר לשימוש מהסוללות הרגילות, להן נטייה להתחמם ואף להתפוצץ לעתים.

ההבדל העיקרי בין סוגי הסוללות הקיימות לסוללה החדשה של SolidEnergy הוא בחומרים בהם נעשה שימוש, ובהרכב הכימי של תאי הסוללה. במקום חומרים מזהמים, כדוגמת גרפיט, עשויה הסוללה החדשה מתרכובות מתכתיות יעילות יותר.

תהליך הייצור תוכנן כך שניתן יהיה להרכיב את הסוללות החדשות באמצעות אותן מכונות ששימשו עד כה לצורך ייצור סוללות ליתיום-איון, כך שהמעבר לטכנולוגיה הזו אמור להיות מהיר וחלק במיוחד.

לוח הזמנים שאותו מציגה SolidEnergy נראה מבטיח למדי: לטענת החברה, כבר השנה נזכה לראות סוללות שכאלו במכשירים גדולים יחסית, כדוגמת רחפנים. בשנה הבאה כבר יגיע דגמי סמארטפון ראשונים המבוססים על הסוללה החדשה, ואילו בשנת 2018 נראה את הטכנולוגיה בשימוש במכוניות חכמות. כדי שכל זה יקרה, חייבת החברה לגייס את ההון הדרוש לתחילת הייצור ההמוני וכעת נותר לגלות האם גם המשקיעים הפוטנציאליים יתלהבו באותה המידה כמו האינטרנט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לאן לשאוף./מערכת וואלה!, צילום מסך
סמארטפון בטעינה. ShutterStock
הפיתוח הזה אמור לחסוך לנו כמה טעינות בשבוע./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully